در نهمین روز از بهار

جشنواره نوروزی اتحاد ایل بختیاری به میزبانی طایفه زراسوند برگزار شد + تصاویر

در نهمین روز از فصل بهار، جشنواره نوروزی اتحاد ایل بختیاری در هوایی دلپذیر و مطبوع به میزبانی طایفه زراسوند در منطقه تمبی مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، این جشنواره باشکوه با حضور پروفسور زراسوند رئیس بنیاد ملی نخبگان تهران و خوزستان، ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس، قنبری سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان، حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و جمع زیادی از مسئولان محلی، استانی و با استقبال بسیار خوب مردم مسجدسلیمان و میهمانان نوروزی از سایر شهرها و استانهای کشور همراه بود.

در بخش آغازین این جشنواره دکتر حمید شعبانی عضو شورای شهر و یکی از اعضای هیئت اجرایی خانه زراسوندان مسجدسلیمان ضمن خیر مقدم و خوش آمد به مهمانان، نوروز را طلیعه خورشید و رحمت الهی بر پیکره جهان و دمیدن خونی تازه در کالبد هستی دانست و افزود : در اساطیر ملی و گذشتگان ملی و مذهبی ما همواره به برگزاری مراسمات شادی در مناسبت های مختلف اهتمام ورزیده شده که برگزاری جشن های سده و نوروز در ایران باستان و تجمعات شادی و عبادات در اعیاد اسلامی نمونه هایی از این موارد است و امیدوارم این تجمعات زمینه ساز وحدت، یکدلی و انسجام برادری و استمرار یکپارچگی ملی باشد و این اتحاد و انسجام در تمام لحظات و موقعیت های مختلف حفظ گردد.

عضو هیئت اجرایی خانه زراسوندان مسجدسلیمان ادامه داد : امسال ششمین سالی است که همایش ایل بختیاری به میزبانی طایفه زراسوند و سومین سال متوالی است که هیئت اجرایی زراسوندان مسجدسلیمان افتخار برگزاری این جشنواره بزرگ را دارد و هر سال نسبت به سال قبل از نظر کمیت و کیفیت بهتر و بهتر برگزار می‌شود و این مهم بواسطه حضور افراد شاخص و برجسته ای است که در هیئت اجرایی خدمتگزار مردم و طایفه بزرگ زراسوند هستند.

وی خاطرنشان کرد : امسال از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید نام گذاری شده و فارغ از نام سال این نامگذاری با توجه به شرایط روز یک تعیین جهتی است برای تبیین و نقشه راه که امیدوارم به فضل الهی ایران عزیز با عبور از مشکلات و اتفاقات داخلی و بین‌المللی همچنان به مسیر عزت و سربلندی خود ادامه دهد.

دکتر شعبانی ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده در سیلاب اخیر ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش بیشتر مسئولین خسارت های بوجود آمده به مردم جبران و موانع پیش رو مرتفع گردد.

عضو شورای اسلامی دوره پنجم مسجدسلیمان تصریح کرد : بنده و تمامی خادمین شما در شورای شهر علی رغم همه کم و کاستی ها تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا در پیشرفت و پیبُرد زیرساخت های شهر مؤثر باشیم. البته در این زمینه هم کارهای بسیار خوب و پروژه هایی همچون ایجاد بلوار دوم شهری آغاز شده است و در حال پیگیری میباشد.

شعبانی ادامه داد : ما در مسیر پیشرفت و توسعه شهر با هیچکس عقد اُخوت نبسته ایم و هر جایی احساس کنیم تغییر به نفع مردم و شهر خواهد بود هیچ مماشاتی نداریم و در جهت منافع مردم و شهر از هیچ اقدامی کوتاهی نمی کنیم.

منتخب مردم مسجدسلیمان در شورای شهر دوره پنجم بیان داشت : من از همین تریبون خودم و همکارانم در شورای شهر و همه برادران عزیز در دستگاههای اجرایی دیگر را به کار و تلاش بیشتر در جهت تأمین زیرساخت هایی برای تحقق رونق تولید و شکوفایی اقتصاد در شهر دعوت می نمایم.

شعبانی در خاتمه گفت : امسال، سال انتخابات است و امیدوارم با انتخاب فرد اصلح گامی محکم تر جهت پیشرفت و توسعه همه جانبه شهر و کشورمان برداریم و بر خود لازم میدانم از همه اقشار و اقوام مختلف، بزرگان، کلانتران، ریش سفیدان و خواهران و برادرانی که با حضور در این همایش باشکوه ما را مورد لطف قرار دادند تشکر بنمایم و از همه دست اندرکاران این مجموعه که برای برگزاری این جشنواره زحمات زیادی کشیدند، سپاسگذارم.

در ادامه برگزاری این جشنواره پروفسور زراسوند رئیس بنیاد ملی نخبگان استان تهران در سخنانی ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در حوادث سیل اخیر گفت : کشور ما این روزها به اجبار طبیعت شرایط خوبی ندارد و عزیزان و هموطنانمان در استانهای شمالی، فارس، لرستان و بخش هایی از خوزستان گریبانگیر سیل و بلایای طبیعی هستند و تعدادی را از دست دادیم که بسیار ناراحت کننده است و برای آنان طلب آمرزش و برای بازماندگان شان سلامتی و صبر را از درگاه خداوند رحمان خواستاریم.

پروفسور زراسوند ادامه داد : خانه زراسوند یکی از تشکل های فعال و موفق در سطح خوزستان و کشور است که در چند شهر از جمله اهواز، مسجدسلیمان، ایذه، شاهین شهر، کرج و تهران فعالیت های فرهنگی انجام میدهد و اعضای آن بدون هیچ چشمداشتی مسائل و موضوعات فرهنگی طایفه زراسوند را دنبال میکنند که از زحمات و تلاش های آنان تشکر میکنم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تهران و خوزستان تصریح کرد : طایفه زراسوند طایفه باکیفیتی است که به واسطه داشتن نخبگان، خُبرگان و افراد مستعد و توانمند، در حوزه های مختلف از جمله اجرایی و علمی موفق عمل کرده است.

وی بیان داشت : در حوزه علمی بزرگانی چون دکتر رمضانی و دکتر جباری و در بخش اجرایی هم افرادی همچون مهندس رضایی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، مهندس حیدری مدیرکل ورزش و جوانان استان فرزندان همین طایفه هستند و بنده هم افتخار میکنم که فرزند کوچک و خدمتگذار این طایفه بزرگ و خوشنام میباشم.

پروفسور زراسوند با اعلام اینکه سال ۹۷ سال خوبی برای مردم نبود، ادامه داد : متأسفانه در این سال درگیر مسائل و مشکلات متعددی از جمله بُحران کسب و کار، کاهش ارزش ریال، عدم وجود فضای کسب و کار مشخص و معین برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و بیکاری آنها و از همه مهمتر اختلاس و بی اعتمادی بودیم.

وی خاطرنشان کرد : البته در همین سال ۹۷ نکات مثبت و برجسته ای هم در کشور اتفاق افتاد که از جمله میتوان به ” پیشرفت در حوزه های سیزده گانه علمی کشور” اشاره کرد که نکات مثبت، برجسته و بارزی است که بارقه های امید را در ذهن و دیدگاه مردم زنده کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان پایتخت کشور مشکلات کشور را به دو عامل بیرونی و درونی تقسیم کرد و بیان داشت : تحریم های نابخردانه و ناجوانمردانه که به کشورمان تحمیل شد، عامل بیرونی و سوء مدیریت در بخشهای مختلف داخلی هم عوامل درونی این مشکلات را تشکیل میدهند که باید ابتدا سرمنشأ این عوامل مشخص و سپس برای آن چاره ای اندیشیده شود.

پروفسور زراسوند نوروز و بهار طبیعت را بهترین الگو برای برطرف کردن این مشکلات دانست و افزود : تغییر مهمترین راهبرد و راهگشا برای رفع مشکلات کلان کشور در آینده نزدیک است که باید در حوزه های مدیریتی، فکر و اندیشه شاهد آن باشیم. پس نوروز و بهار را بعنوان یک الگوی تغییر نگاه کنیم که این الگوی تغییر میتواند مبیّن بسیاری از مشکلات باشد و رفع مشکل را از خود طبیعت بیاموزیم و انشاالله تغییراتی که در ساختارهای فکری انسانها خواهد افتاد، مقدمه ای باشد برای تغییرات اساسی و ایجاد روحیه امید و هم افزایی.

سخنران جشنواره نوروزی اتحاد بختیاری به میزبانی طایفه زراسوند با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب بنام سال رونق تولید گفت : تولید تنها کارخانه یا ماشین و ساختمان سازی و کسب و کار نیست بلکه تولید فکر مهمترین موئلفه ای است که باید به آن توجه کنیم و به تولید فکر و منابع انسانی بیاندیشیم چرا که نیاز به تغییرات اساسی در ساختار مختلف کشور وجود دارد.

پروفسور زراسوند اصلاح شاخص های فرهنگی را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت : اگر ما در حوزه فرهنگ از خودمان شروع کنیم و پیشتاز باشیم، قطعاً مدیران اجرایی کشور هم به فکر ایجاد تغییرات اساسی خواهند افتاد.

وی توجه ویژه مدیران ارشد کشور به ساختارهای منطقه ای و قومی را ضروری دانست و افزود : در شهرهایی همچون مسجدسلیمان که ما با مشکلات و ساختارهای خاصی مواجه هستیم، پتانسیل عظیم نیروی انسانی خوش فکر و صاحب ایده این منطقه میتواند در امر اجرا به مدیران کمک کند به شرطی که مدیران به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به جمعیت کثیری که در این جشنواره شرکت کردند، گفت : نیروی عظیم انسانی خواهران و برادرانی که در اینجا جمع شده اند گوهر و نقطه درخشان مدیریتی کشور هستند و من از همه دست اندرکاران از رئیس جمهور و وزرا گرفته تا استاندار، فرماندار و نماینده مردم در مجلس انتظار دارم به این سرمایه عظیم احترام بگذارند و به آنها بدون هیچ منّتی خدمت کنند.

جشنواره نوروزی اتحاد بختیاری به میزبانی طایفه زراسوند در مسجدسلیمان، تمبی جنب ایستگاه برق برگزار شد و با استقبال بسیار خوبی همراه بود.

برپا کردن سیاه چادرهای بختیاری و پخت نان تیری یکی از برنامه هایی بود که حاضرین در هنگام ورود به محل جشن با آن روبرو می شدند.

تعدادی از هنرمندان و خوانندگان موسیقی بختیاری و نوازندگان ساز محلی توشمال به اجرای زنده موسیقی پرداختند.

شاهنامه خوانی یکی دیگر از آیتم های این جشنواره بود که بانوان در این بخش هنرنمایی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نگارش و انتشار : کیوان علاسوند