خطیب نماز‌جمعه مسجدسلیمان : واقعه غدیر نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است

 

امام جمعه مسجدسلیمان گفت واقعه عید غدیر نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است بهمین دلیل این عید را عید اکبر نامیده اند.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، حجت‌الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک عید سعید غدیراظهار داشت: بدون شک واقعه غدیر نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است بهمین دلیل این عید را عید اکبر نامیده اند. واقعه ای که در آن پیامبر اسلام(ص) مهم ترین ماموریت خود را به انجام رساند.
وی ادامه داد: غدیر عید مدیریت و اندیشه است پیامش این است که جهان نباید در دستان افرادی همچون ترامپ و نتانیاهو باشد.

امام جمعه مسجدسلیمان تشیع گرایی را یکی از ویژگی های بارز ایل بختیاری عنوان کرد و اظهار داشت : نامگذاری بیش از ۱۱۰ نام با پیشوند و پسوند علی در بختیاری را می توان به عنوان یکی از صدها سند تشیع گری این ایل تمام شیعه دانست، تشیع ای که چندین مرتبه توسط بختیاری ها و لرها در ایران نجات یافت و اسناد آن موجود و قابل اثبات است.

خطیب نماز جمعه مسجدسلیمان همچنین به ساخت سریال بی بی مریم اشاره کرد و گفت: طی روزهای گذشته افرادی با بنده تماس گرفتند که چرا برای ساخت این سریال از کارگردان بختیاری استفاده نشده است، باید بگویم چرایی آن زیر سر افرادی همچون من و شماست که به جای آن که قلم برداریم و بنویسیم ، تمام حضور ما فقط معطوف به شرکت در مراسمات فاتحه خوانی شده است جایی که دهها میلیون هزینه می کنیم اما یک ریال هزینه فرهنگ و دفاع از فرهنگ ایل و تبارمان و معرفی نخبه های فرهنگی ایل مان نکرده ایم. مانند زمانی که می خواستیم قبر شهید بهنام محمدی را جابجا کنیم ، بعضی اراذل و اوباش که تعدادشان کمتر از انگشتان یک دست است و کارشان در همه این سال ها این بوده که ما را به جان همدیگر بیاندازند و تفرقه ایجاد کنند، روزنامه چاپ کردند و از غیر قانونی بودن این جابجایی گفتند اما با اخذ مجوز از مقام معظم رهبری نقشه های شان نقش بر آب شد و بعدها مشخص شد. البته در آن زمان آن ها خیال می کردند بنده قصد شرکت در انتخابات مجلس را دارم.

حاج آقا امینی در بخش دیگری از سخنان خود با تحسین عملکرد ریاست قوه قضاییه گفت: عملکرد ایشان بسیار امید بخش بوده است خصوصاً در بحث مبارزه با فساد که امیدوارم این مسیری که در پیش گرفته اند همچنان ادامه دهند و پرونده های مفسدان اقتصادی را مورد بررسی قرار دهند.

امام جمعه مسجدسلیمان همچنین با تقدیر‌ از عملکرد دادستان این شهرستان گفت : جا دارد از جناب اسکندری دادستان محترم مسجدسلیمان تشکر ویژه ای داشته باشم که با حفظ و رعایت قانون تلاش می کند به عنوان مدعی العموم به مواردی که لازم است ورود و به حل مشکلات و گرفتاری های مردم بپردازد.

 

انتهای پیام/