در سفر معاون رییس جمهور به مسجدسلیمان ؛ کلنگ احداث ۱۴۰۰ واحد مسکونی برای زلزله زدگان به زمین زده شد + تصاویر

 

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: آنچه که امروز در آخرین روزهای هفته دولت بعنوان ارمغان خدمتگزاران شما در قوه مجریه تقدیم مردم شریف مسجدسلیمان می‌شود ، اعلام تعهد و برنامه ریزی است که سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت برای بازسازی و نوسازی بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی این شهرستان اقدام خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان ، محمد‌ باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور که به همراه علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و شریعتی استاندار خوزستان برای شرکت در آیین کلنگ زنی پروژه احداث ۱۴۰۰ واحد مسکونی مسجدسلیمان‌ به این شهرستان سفر کرده‌ بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت : پس از زلزله مسجدسلیمان، برای جبران خسارات مصوبه‌ای بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان در هیات وزیران به تصویب رسید که صد در صد آن طی روزهای گذشته تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: مجموع خسارت‌هایی که بعد از جمع بندی ارزیابی ها گزارش شد، مبنی بر این بود که ۱۴۰۰ واحد نیازمند بازسازی و ۸ هزار واحد نیازمند تعمیر هستند که تمامی منابع ، تسهیلات و اعتبارات مورد نیاز تامین و ابلاغ شد ضمن اینکه احداث ۱۳۰۰ واحد مسکونی هم در تعهد شرکت نفت‌ است‌ که باید‌ انجام شود.

نوبخت افزود : همچنین غیر از آن با عنایت به وضعیت خاصی که مسجدسلیمان دارد، ما باید برای برخی از واحدهای این شهر از جهت فرسودگی، کار نوسازی و احیا انجام دهیم. به همین دلیل در سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت و با همکاری بنیاد مسکن، بررسی صورت گرفت و به این نتیجه رسیدیم که باید حداقل ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده را نوسازی کنیم که قطعا بخشی از آن در محل انجام نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آن ۱۰ هزار واحد مربوط به زلزله نیست اما وضعیت شهر به گونه‌ای است که برای پیشگیری از حوادث دیگر و احیای بافت فرسوده مسجدسلیمان ، این کار را انجام می‌دهیم و سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت و بنیاد مسکن نیز اجرای کار را بر عهده داشته است تا‌ در کنار ۱۴۰۰ واحد نیازمند بازسازی جمعا ۱۱ هزار و چهارصد واحد احداث و در اختیار مردم شریف مسجدسلیمان قرار گیرد.

نوبخت بیان داشت: امیدوارم در آینده نزدیک، بخش به بخش واحدهایی را که در حال احداث هستند به پایان برسانیم و یک روز برای افتتاح این واحدهای مسکونی در اینجا جمع شویم.

معاون رئیس جمهور در خاتمه عنوان کرد: برای هر یک از این واحدها از نظر اعتباری حداقل ۱۰۰ میلیون تومان محاسبه شده است که دولت باید به صورت بلاعوض پرداخت کند.

نوبخت همچنین از برخی مناطق آسیب دیده از زلزله و دارای بافت فرسوده مسجدسلیمان هم بازدید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نگارش و انتشار : کیوان علاسوند