استاندار خوزستان خبرداد: اتمام تعمیرات ۸ هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان تا پایان سال جاری

 استاندار خوزستان در بازدید از مناطق زلزله زده مسجدسلیمان، گفت: ۸۰۰۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارند که کار تعمیر این واحدها تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان،  غلامرضا شریعتی امروز، هفتم شهریورماه در حاشیه بازدید محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور از مناطق زلزله‌زده شهرستان مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۱۴۳۰ واحد مسکونی  نیاز به ساخت و ۸۰۰۰ واحد نیاز به تعمیر دارند که کار تعمیر ۸۰۰۰ واحد آن تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد. ۱۴۳۰ واحدِ نیاز به ساخت نیز حداکثر تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

شریعتی افزود: در این زمینه توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کار بازسازی ۱۰ هزار واحدی که معاون رییس جمهور  تعهد آن را داده است نیز امروز آغاز می‌شود اما برنامه‌ریزی برای اینکه کار در چند فاز و با چه زمانبندی پیش برود، قرار است در جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه پیرامون آن به توافق برسیم. اما به هر حال سازمان برنامه و بودجه تعهد خود را داده است.

استاندار خوزستان گفت: همچنین آقای نوبخت پذیرفت که ۲۰ میلیارد تومان بابت تکمیل پروژه بازسازی فرودگاه مسجدسلیمان اختصاص دهد، آن هم به شرطی که استان تعهد دهد که در چه مدت زمانی امکانات را برای بهره‌برداری فردوگاه فراهم می کند.

وی بیان کرد: قرار شد وزارت نفت نیز اعتباری به میزان ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات بگیرد و در اختیار ما برای ساخت و تکمیل واحدهایی که پیشرفت آن‌ها ۷۰ درصد به بالا است، قرار دهد. همچنین قرار شد املاک خود را در شهرستان مسجدسلیمان به مزایده بگذارد تا بیش از ۸۰۰ واحد دیگر که از صفر تا ۷۰ درصد پیشرفته داشته اند را به بهره برداری برساند تا با ۱۴۰۰ واحد احداثی و ۵۰۰ واحدی که از قبل نفت ساخته است، این مرحله از کار به پایان برسد.

شریعتی ادامه داد : امیدواریم با اقداماتی که صورت خواهد گرفت، بافت فرسوده شهرستان مسجدسلیمان نوسازی و چهره شهر متحول شود.

 

استاندار خوزستان در ادامه به بحث فرودگاه مسجدسلیمان هم اشاره کرد و گفت : معاون رئیس جمهور پرداخت ۲۰میلیارد تومان را تقبل کردند به شرط آنکه ما متعهد شویم که در چه مدت زمانی امکانات بهره‌برداری را فراهم می‌کنیم.

 

شریعتی در پاسخ به تعهدات شرکت نفت بیان کرد: بنا شده است که این شرکت ۵۱میلیارد تومان وام بگیرد و برای تکمیل واحدهایی که ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند در اختیار ما قرار دهد.

 

وی افزود: با توجه به تعهدات دولت و شرکت نفت امیدواریم که بافت فرسوده شهر اصلاح و کل شهرستان مسجدسلیمان نیز احیا شود.

 

انتهای پیام /