با حضور برخی مدیران اُستانی

برگزاری جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مسجدسلیمان

 

 

جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مسجدسلیمان با حضور دکتر کیامرث حاجی زاده معاون استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استان و برخی مدیران کل استان در محل فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، در این جلسه محمد پاکدل سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان اظهار داشت : بازسازی منازل تعمیری آسیب دیده از زلزله در مسجدسلیمان در پایان بهمن ماه به اتمام خواهد رسید ضمن اینکه در خصوص منازل تخریبی و احداثی کار به سرعت در حال پیشرفت است.

 

در ادامه نوید شعبانی شهردار مسجدسلیمان عنوان کرد : از مجموع ۱۲۰۰ پرونده ارجاع داده شده از ستاد بازسازی به شهرداری، تاکنون ۵۴۰ پروانه ساخت جهت منازل احداثی صادر شده است ضمن اینکه ۶۴۱ مورد نیز از این تعداد به علت عدم امکان درجاسازی تاکنون پروانه ساخت آنها صادر نشده است.

 

سپس علی اسکندری دادستان مسجدسلیمان عنوان کرد : آنگونه که مدیران اُستانی دلسوز شهرستان مسجدسلیمان هستند در درون شهرستان شاهد این دلسوزی نیستیم.

 

وی افزود : مایه تأسف است در شهرستانی که اکثر مدیران آن بومی هستند اما بعضی ایرادات بین بخشی باعث کندی کار و خلل در امر بازسازی منازل آسیب دیده شود و ستاد بازسازی نتواند امور خود را در اسرع وقت سامان دهی کند.

 

اسکندری ادامه داد : پیشنهاد می دهم ادارات متولی و مرتبط با ستاد بازسازی در مکانی واحد مستقر شوند تا مردم بتوانند مشکلات خود را زودتر رفع نمایند و سرگردان ادارات مختلف نشوند.

 

دادستان مسجدسلیمان افزود : از بانکها نیز انتظار می رود رویه واحدی را در پیش بگیرند و از ایراداتی که باعث خلل در خدمات رسانی به مردم می شوند اجتناب نمایند.

 

در ادامه کیامرث حاجی زاده معاون استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استان بیان کرد : بعد از زلزله مسجدسلیمان با توجه به محرومیت ها و مشکلاتی که در این شهرستان وجود دارد اعتبارات خوبی در هیئت دولت تصویب شد و بنیاد مسکن به عنوان متولی بازسازی مناطق زلزله زده و استان مازندران به عنوان استان معین جهت بازسازی مشخص شد که الحمدلله روند خوبی در بحث پیگیری و رفع مشکلات مردم انجام شده است، در بحث منازل احداثی هم کارهای بزرگی در حال انجام است که یکی از اقدامات احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی می‌باشد تا تمام مشکلات مسجدسلیمان در زمینه بافت فرسوده ، مناطق آلوده به نفت و گاز و مناطق رانشی رفع گردد.

 

وی ادامه داد : در حال حاضر زمین ها در دو منطقه شهرک امام رضا (ع) و تلخاب تحویل داده شد که کارهای زیرساختی آنها در حال انجام است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خاتمه گفت : امیدوارم دستگاههای متولی با اهتمام جدی تر ، سرعت بیشتری به بازسازی و تکمیل منازل آسیب دیده در شهرستان دهند.

 

گفتنی است در پایان این جلسه توسط شهردار مسجدسلیمان ۵۴۰ پروانه ساخت صادر شده منازل آسیب دیده، به مدیرکل بنیاد مسکن استان تحویل داده شد.

 

 

 

 

انتهای پیام