پیام تبریک رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان به مناسبت روز ملی سینما

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان به مناسبت روز ملی سینما در پیامی این روز را به سینما گران و هنرمندان عرصه سینما تبریک گفت.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، متن پیام سید ستار فاطمی بدین شرح است ؛

 

بیست و یکم شهریور ماه مصادف با روز ملی سینما، بهانه ای برای گرامیداشت هنر هفتم و تکریم فعالان و هنرمندان عرصه سینماست، این روز فرصتی برای مرور و یادآوری خاطرات تلخ و شیرین سینماگرانی است که با تمام فراز و نشیب ها، گام های بلندی برداشته اند و جایگاه هنر هفتم را ارتقاء بخشیده اند.

 

در سالی که گذشت، تعطیلی سینماها به دلیل شیوع بیماری کرونا، درگذشت تعدادی از هنرمندان و مفاخر این حوزه و مخاطرات این بیماری، رنج و آلام بسیاری را بر سینماگران تحمیل کرد اما در همین شرایط نیز هنرمندان دست از تلاش برنداشته و با همتی مثال زدنی چراغ سینماها را روشن نگاه داشته و همگان را امیدوار به آینده کردند.

 

حوزه‌ سینما با توجه به ویژگی های منحصربفرد و جلوه‌های بصری و هنری قدرتمند خود تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان دارد و از این رو باید از لحاظ محتوایی غنی باشد.

 

بلوغ روزافزون خانواده بزرگ سینما، نقطه امید و افق روشن این روزهای صنعت سینما در این کهن مرز و بوم است. وقتی باور ما بر این مهم استوار است که شایسته‌تر و بایسته‌تر است که سینما منتقدی منصف و مشفق باشد و پیام امید به آینده را منتشر سازد، بنابراین تاکید بر اصل مسوولیت‌پذیری اجتماعی آن نیز داریم.

 

سینمای مطلوب، ابزاری شگفت‌انگیز برای درک بیشتر آسیب‌ها و بطن جامعه است و زمینه‌ساز تعالی باورها و الگوسازی رفتاری در جامعه خواهد بود. در این میان، سینما و سینماگر و تولیداتی مورد نیاز است که مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی باشد.

 

اینجانب ضمن تمجید از تمامی دستاوردهای سینمای ایران، این روز فرخنده فرهنگی را صمیمانه به تمامی کوشندگان عرصه سینما و جملگی مخاطبان آن بویژه فعالان و علاقه مندان به صنعت سینما در مسجدسلیمان تبریک می‌گویم.

 

سید ستار فاطمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان

 

 

انتهای پیام