آقایان مسئول، صدای رنج کارگران را بشنوید/ کارکنان شهرداری گل گیر هشت ماه است حقوق نگرفته اند

 

 

در شرایطی که حقوق های پرداختی به کارگران به هیچ وجه جوابگوی هزینه های سرسام آور زندگی آنان نیست و سفره خانواده ها روز به روز کوچکتر می‌شود و زن و مرد خانواده برای تامین مخارج کار می‌کنند اما باز هم از بسیاری از خواسته های خود فاکتور می‌گیرند و زندگی مردم تبدیل به مسابقه ای برای زنده ماندن شده است که دیگر جایی برای تفریح و استراحت ندارد، با این حال عدم پرداخت به موقع دستمزد کارگران، سختی های زندگی آنها را چند برابر کرده است.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، کارکنان شهرداری گُل گیر بیش از ۸ ماه است که ریالی بابت حقوق دریافت نکرده اند.حقوق نیروهای اداری ۸ ماه و نیروهای خدمات ۹ ماه است که پرداخت نشده و موجب نارضایتی کارکنان این نهاد خدماتی شده است.

 

در شهرداری گُل گیر که سال گذشته با دو درجه ارتقاء از رتبه یک به رتبه سه رسید، ۷ نفر بعنوان نیروی ستادی و ۱۵ نفر نیروی خدماتی در غالب قرارداد حجمی مشغول به فعالیت هستند.

 

یکی از کارگران شهرداری گل‌گیر در گفتگو با خبرنگار ما در این باره اظهار داشت: از مسئولان شهر میخواهم به‌ من جواب دهند، آیا کسی که ۸ ماه حقوق نگرفته باشد می‌تواند به مردم خدمت کند؟ دیگر حتی نان قرضی هم به ما نمیدهند.

 

دیگری گفت: صاحباخانه از من خواسته بود ۳۰ میلیون به قرارداد رهن خانه اش اضافه کنم اما توان پرداخت آن برایم ممکن نیست و ناچارم تا چند روز دیگر خانه اش را تخلیه کنم. به او گفتم من حتی برای خرید خورد و خوراک و مایحتاج اولیه فرزندانم نمیتوانم کاری بکنم، خانواده ام گرسنه اند.

 

سایر کارکنان شهرداری گل گیر هم با ابراز گلایه از عدم پرداخت حقوق و مطالبات، از مسئولان شهری و اُستان درخواست رسیدگی به وضع موجود را دارند.

 

یکی دیگر از کارگران ادامه داد : وقتی کارگر در بدترین شرایط با تمام توان وظیفه اش را انجام می‌دهد چرا نباید حقوق و دستمزدش را دریافت کند؟!

 

کارگر دیگری که جزو نیروهای خدماتی بود و از شرایط ایجاد شده بشدت ناراحت و گله مند بنظر می‌رسید در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: علی رغم همه مشکلات با تمام وجود کار کردیم و نگذاشتیم یک روز زباله درب خانه ها بماند اما دیگر نمی‌شود با این شرایط ادامه داد و تا حقوق و بیمه مان پرداخت نشود، کار نمی‌کنیم.

 

گفته می‌شود، پیمانکار حجمی شهرداری گل گیر هم بدلیل مشکلات مالی این شهرداری حاضر به ادامه کار نیست و انصراف خود را اعلام کرده است.

 

عدم پرداخت ۹ ماه حق بیمه آنهم در شرایط بحرانی کرونا، از دیگر مشکلاتی است که کارگران شهرداری گل گیر با آن دست به گریبانند و به گفته چند تن از پرسنل این شهرداری تمام هزینه های درمان خانواده های آنها بصورت آزاد پرداخت می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، اینها بخشی از دغدغه ها و خواسته های کارکنان شاغل در شهرداری گل گیر بود که انتظار می‌رود مسئولان شهرستان و در راس آنها نماینده محترم مردم در مجلس صدای این کارگران زحمتکش را بشنود و  موضوع مطالبات و حقوق های معوقه آنها را پیگیری و با رایزنی با مدیران شهری و استانی نسبت به حل این مشکلات اقدام نماید. گفته می‌شود مجموع بدهی های شهرداری گل گیر به اشخاص، پیمانکاران، ادارات و سازمان‌ها، بازار و کارکنان این نهاد به رقمی در حدود ۱ میلیارد و سیصد میلیون تومان میرسد.

 

شهر گل گیر از توابع شهرستان مسجدسلیمان است و در جوار کوه آسماری قرار دارد. این شهر بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۹۱ مرکز بخش روستای گل گیر به شهر تبدیل و به عنوان شهر گل گیر نام گذاری شد.

 

شهر گل گیر علی رغم اینکه دارای حدود ۵۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲۵۰۰ نفر است اما فاقد حتی یک شعبه بانک و سایر ادارات دولتی است و مردم برای انجام امور اداری و بانکی خود مجبور به پرداخت هزینه ای برای سفر به مسجدسلیمان هستند و روزانه این مسیر ۴۵ کیلومتری را طی می‌کنند.

 

 

نگارش و انتشار: کیوان علاسوند