در اولین روز از هفته منابع طبیعی؛ کاشت ۴۰۰ اصله درخت کنار توسط پرسنل کارخانه سیمان مسجدسلیمان

 

پرسنل کارخانه سیمان مسجدسلیمان با کاشت ۴۰۰ اصله درخت کُنار به استقبال هفته منابع طبیعی رفتند.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان،  امروز یکشنبه پانزدهم اسفندماه در اولین روز از هفته منابع طبیعی و به پاسداشت روز درختکاری، رئیس و جمعی از کارگران کارخانه سیمان کارون مسجدسلیمان با همراهی جمعی از دوستداران محیط زیست برای هدیه کردن هوایی پاک و طبیعتی سر سبز اقدام به کاشت ۴۰۰ اصله درخت کُنار در مجاور این کارخانه بزرگ تولیدی نمودند.

 

مهندس مهران امامی رئیس کارخانه سیمان کارون در این رابطه اظهار داشت : کاشت درخت و نهال و مراقبت از آن از جمله رفتارهایی است که مورد توصیه و تاکید دین مبین اسلام بوده است و از آنجا که امروز ۱۵ اسفند در تقویم ملی کشورمان بعنوان روز درخت کاری ثبت شده است برای بزرگداشت این روز و از طرفی برای داشتن محیطی سرسبز و زیبا و آسمانی آبی تر در طول سال خصوصا این ایام اقدام به کاشت درخت در اطراف کارخانه نمودیم و تاجایی که امکان داشته باشد از همراهی و همکاری با انجمن دوست داران محیط زیست و طبیعت دریغ نخواهیم کرد.

 

امامی در ادامه گفت: از اعضای انجمن مذکور که امروز در خدمت آنان بودیم و همچنین سایر انجمن هایی که در این زمینه فعال هستند، ممنون و سپاسگزارم که بفکر محیط زیست  جامعه هستند و جا دارد هفته منابع طبیعی را خدمت عزیزان و تلاشگران در این عرصه تبریک صمیمانه داشته باشم.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، کارخانه سیمان کارون از جمله کارخانجاتی است که همواره سعی کرده است در کنار تولید و ایجاد اشتغال پایدار، بستری جهت ایفای نقش اجتماعی خود فراهم نماید.

 

گفتنی اینکه: درخت كُنار از جملـه درختان بومی منطقه است که به عنوان مقاوم‎ترين درخت ميوه به شرايط سخت محيطي به ويژه شرايط خشكي و كم آبي ، شوري و دماهای بالا شهرت یافته است. كُنار درختي است چند منظوره  كه علاوه بر مصرف تازه ‎خوری، از آن فرآورده‎هاي جانبي از جمله ترشي، مربا، آبميوه، شيريني، شيره و پودر ميوه تهيه مي‏گردد.

 

 

 

نگارش و انتشار: کیوان علاسوند