وداع با شاعر موج ناب ، اُستاد یارمحمد اسدپور در قطعه هنرمندان آرام

 

 

پیکر شاعر و نویسنده برجسته و توانمند کشورمان زنده یاد اُستاد یارمحمد اسدپور در مسجدسلیمان تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرای چهاربیشه به خاک سپرده شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، آیین تشییع و خاکسپاری استاد یار محمد اسدپور عصر روز دوشنبه پانزدهم فروردین ماه برگزار و پیکر پاک وی در آرامگاه ابدی اش واقع در قطعه جدید الاحداث هنرمندان در بهشت زهرای چهاربیشه به خاک سپرده شد.

 

در آیین خاکسپاری این شاعر فرهیخته مسجدسلیمانی، رضا رضایی فاضل سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان، هرمز علی پور شاعر و نویسنده شاخص و برجسته کشوری و از شاعران موج شعر ناب، جمعی از مدیران ادارات، اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری، جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر، اعضای انجمن شعر و ادبیات، اعضای انجمن قلم و نویسندگان و دیگر انجمن های فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان، خبرنگاران و اصحاب رسانه و جمع کثیری از دوستداران ، علاقه مندان و بستگان این شاعر فقید حضور داشتند.

 

جمعی از اعضای انجمن شعر جوان اهواز نیز در آیین وداع با این شاعر و نویسنده برجسته کشوری شرکت داشتند.

 

سید ستار فاطمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان در سخنانی از حضور اقشار مختلف در مراسم خاکسپاری استاد یارمحمد اسدپور قدردانی کرد.

 

استاد هرمز علیپور از برجسته ترین شاعران و نویسندگان کشور و از دوستان نزدیک زنده یاد اسدپور دیگر سخنران این مراسم بود و به بیان خصایص اخلاقی و شخصیتی این شاعر فقید پرداخت.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، استاد یارمحمد اسدپور شاعر موج ناب، دهم فروردین بدلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد و سه روز بعد در سیزدهم فروردین ، در سن ۷۱ سالگی چشم از جهان فرو بست.

 

مجموعه شعرهای «بر سینه سنگ‌ها و بر سنگ‌ها نام‌ها»، «مکاشفه در باغ سوکیاس» و «گلو تاریک از صدای دنیاست» از این شاعر به یادگار باقی مانده است.

 

 

موج شعر ناب در دهه ۵۰ خورشیدی به راه افتاد که از شاعران بنام آن می‌توان از هرمز علی‌پور، آریا آریاپور، سیدعلی صالحی، یارمحمد اسدپور، مجید فروتن و سیروس رادمنش یاد کرد که بیشتر آنها از اهالی مسجدسلیمان یا دیگر شهرهای شمال خوزستان بودند. این موج ادبی دیری نپایید و سال ۱۳۵۷ به خاموشی گرایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام