حجت الاسلام امینی در مراسم تجلیل از خانواده شهید جلیل شادمانی: مردم مسجدسلیمان و گل گیر در مراسم تشییع این شهید سنگ تمام گذاشتند

 

 

حجت الاسلام امینی در مراسم بزرگداشت و استقبال از خانواده شهید جلیل شادمانی از شهدای گمنام که پس از ۴۱ سال خانواده وی مشخص شد، گفت: امروز اینجا آمده ایم که به خانواده معظم و گرامی این شهید خوش آمدی گفته باشیم و ارادات خودمان را به این خانواده نشان بدهیم. 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، حجت الاسلام والمسلمین امینی در ابتدای سخنان خود ضمن ابزار همدردی با خانواده های شهدای حادثه تروریستی کرمان،  چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به حضار و ملت سربلند ایران تسلیت عرض نمودند.

ایشان قصد حضور خود را اینچنین اعلام داشت: من هم مانند این خیل عظیم جمعیت برای خوش آمدگویی و استقبال خانواده محترم شهید عزیزمان آقا جلیل شادمانی آمدم تا در کنار همه شما خوبان یک بهره معنویی برده باشم اما حسب تاکید عزیز دلمان امیر قربانی یکی از برگ های زرین و پر افتخار شهرمان که فرمودند چند کلمه ای به نیابت ایشان عرض ارادتی بنمایم.

آری امروز ایل غیور بختیاری ،مردم شهید پرور مسجدسلیمان و ساکنان شهر خون گرم گلگیر همه شهیدان انقلاب اسلامی را به ویژه شهید عزیز دلمان،شهید فقیدمان آقا جلیل شادمانی را احترام می کنیم. امروز اینجا آمده ایم که به خانواده معظم و گرامی این شهید به سرزمین هزار شهید مسجدسلیمان و سرزمین شهید سیزده ساله بهنام محمدی و شهید مبارزه با استکبار علی مردان خان بختیاری خوش آمدی گفته باشیم که ارادات خودمان را به این خانواده نشان بدهیم. چند سال پیش که در صدارت امامت جمعه بودم یادم است آقا جلیل شادمانی را با چه شکوه و عظمتی از مصلی نماز جمعه مسجدسلیمان تا این مکان تشیع و با وی وداع کردیم.

وی خطاب به خانواده شهید شادمانی گفت : آن روز نبودید، مردم مسجدسلیمان و گلگیر برای فرزندتان سنگ تمام گذاشتند.

حاج آقا امینی ادامه داد: در روز تشییع این شهید والامقام در همین محل پشت تریبون سخنرانی کردم و روضه ای خواندم و گفتم : ای شهید عزیز؛ ما نمی دانیم اهل کدام شهر و دیاری هستید،نمی دانیم الان پدر، مادر، خواهران و برادرانت کجایند و درچه حالی هستند اما شاهد باش که این مردم چگونه برایت خواهری، مادری و برادری می کنند چطور بر سر و سینه خود می زنند.
خانواده آقا جلیل شادمانی، نبودید که ببینید این مردم زیر این تابوت چقدر اشک ریختند، ناله کردند… آنروز اگر چه با نام شهید گمنام به منطقه آمد اما برای این مردم خون گرم از هر آشنایی آشنا تر بود و از هر عزیزی عزیز تر .

خانواده عزیز شادمانی، این آبادانی مختصری که اینجا پدیدار شده و می رود که به یک نقطه مهم زیارتی. سیاحتی. گردشگری برای استان و حتی کشور تبدیل شود از بابت صدقه سر آقا جلیل شماست‌.

الان که بعد چهل سال و اندی به زیارت ایشان نائل شده اید خوش آمدید قدمتان بر روی چشم های ماست. این سرزمین مردمانی مهمان نواز دارد. اگر چه امروز باید خیلی ها را اکرام و تکریم کنم اما اجازه می خواهم همه را میزبان خانواده محترم آقا جلیل شادمانی حساب کنم.

از امیرحیدری فرمانده پر افتخار نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و سایر امیران همراه -امیر قربانی فرماندهی محترم هوانیروز. سردار حاجتی. فرماندار محترم . آیت الله حسینی شاهرودی. امام جمعه محترم شهرستان و به شما خانواده شهید آقا جلیل شادمانی خوش آمد می گوئیم.

شهید جلیل شادمانی در مقطعی زخمی و جانباز شدند،در عملیاتی اسیر میشوند و سپس شهید گمنام میشوند و در نهایت در آغوش و دامن این سرزمین به خاک سپرده میشوند.

خانواده شهید شادمانی، این جماعت حاضر، خانواده های شهدا، مردم شهرهای،گلگیر و مسجدسلیمان از من خواسته اند هر طور شده از شما بخواهیم اجازه دهید این شهید در همین سرزمین بماند و افتخاری بر افتخارات مان افزوده شود اجازه دهید این شهید مانند ماه در این آسمان بماند و برکت بر این سرزمین بتابد.

محمد صادق امینی در ادامه عنوان داشت: اینجانب تا حدودی حس و حال شما را درک می کنم چرا که وقتی بعد ۱۵ سال خبر پیدا شدن برادر شهیدم که بیسیم چی بود و در فاو شهید شده بود را آوردند از آنجا که وصیت کرده بود در قم به خاک سپرده شود بین خانواده یک کش مکش احساسی بوجود آمد.

آری فرقی ندارند هر کجا که باشند همه زیر آسمان خدایند و امام زمان “عج الله “

آری خانواده شهید شادمانی اینجا منطقه ی محرومی بوده اگر چه یک روزی اولینها بوده است. مردم این دیار با یک عشق و علاقه و خلوصی آمدند و شهید شما را در این محل به دل خاک سپردند که مشرف باشد به کل منطقه و با یک امیدی آبادانی دنیا و آخرت خودشان را با آقا جلیل خوش سیمای شما رقم زدند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه عنوان داشت: فرصت نیست بیشتر از جلیل همدانی و از همدان سخن بگویم ، از آخوند همدانی، سردار حاج حسین همدانی، شهید چیت سازی یان، از ملاعلی و سردار سلگی بگویم. یکی دو بار بدون هیچ هدفی رفتم فقط به جهت زیارت قبور این شهیدان عزیزمان..

این مردم به شهید شما امید بسته اند و می خواهند این منطقه را تبدیل کنند به یک منطقه سیاحتی زیارتی که سالانه دو سه میلیون زوار و گردشگر بیایند.

این منطقه بواسطه چشمه های آب گرم گوگردی گلگیر یک منطقه آینده دار خواهد شد ولیکن ما همه اینها را به یک تار موی آقا جلیل شما نمی دهیم.

خانواده شهید جلیل شادمانی ، آنروز با او آمدیم که دنیا و آخرت مان را آباد کنیم. امروز آمدیم به پیشوازی و استقبال از شما امروز شما صاحب اختیار هستید.
شهید آقا جلیل روی دست ها با گمنامی آمد ایران و درنهایت آمد مسجدسلیمان .شهر گلگیر خدا شاهد بوده و هست از روز تشییع تا به امروز این مردم کم نگذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، خانواده شهید «جلیل شادمانی» از روستای حیران استان همدان امروز پس از ٤١ سال فراغ و گمنامی در روستای گلگیر مسجدسلیمان حاضر شدند و در مراسمی به وصال فرزندشان رسیدند.

مراسم استقبال و بدرقه خانواده شهید شادمانی امروز با حضور گسترده مردم مسجدسلیمان، گل گیر، عشایر بختیاری، امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، برادر شهید سردار «علی شادمانی» معاون قرارگاه خاتم الانبیا و سردار «عبدالرضا مراد حاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.

این شهید والامقام در سال ٩٧ بعنوان شهید گمنام در شهر گل گیر مسجدسلیمان به خاک سپرده می‌شود و چند روز پیش هویت این فرزند پرافتخار وطن شناسایی شد.

شهید «جلیل شادمانی» در سال ٦١ در تیپ ذوالفقار ارتش به عنوان سرباز عازم جبهه می‌شود و پس از مجروح شدن در عملیات بیت المقدس به اسارت ارتش بعث عراق در می‌آید، او پس از سه روز در راه بیمارستان بصره به شهادت می‌رسد.

امروز ۱۲ دیماه با اطلاع شدیم که خانواده شهید جلیل شادمانی با خواسته مردم خون گرم بختیاری در خصوص ماند پیکر مطهر برادر خود در سرزمین موافقت قلبی خود را اعلام نمودند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام