باز شدن پای معتادها به کلیسای نمره چهل مسجدسلیمان!

 

رییس انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان می‌گوید: کلیسای نمره چهل مسجدسلیمان به سرعت در حال تخریب است و مورد سرقت افراد سودجو قرار گرفته است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، زیبا صالحی در این رابطه اظهار داشت: کلیسای نمره چهل مسجدسلیمان به سرعت در حال تخریب است و مورد سرقت افراد سودجو قرار گرفته و در مدت اخیر نیز به مامن امن معتادان تبدیل شده است. این بی‌مهری‌ها سبب نابودی سقف کلیسا و بخش‌های مختلفی از آن شده به طوری که بخشی از آن به تلی از خاک و سنگ و زباله درآمده است‌.

او با تاکید بر این‌که این کلیسا نیاز به مرمت کامل و اساسی دارد، گفت: این بنای تاریخی در صورت مرمت می‌تواند به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم شهرستان تبدیل شود.
صالحی با اشاره به این‌که مالک این بنای تاریخی شرکت مخابرات مسجدسلیمان است، گفت: شرکت مخابرات به عنوان مالک این اثر تاریخی هیچ‌گونه اقدام مرمتی نکرده و مکاتبات با آن‌ها بی‌نتیجه مانده است.

رییس دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان گوش‌زد کرد: وضعیت این کلیسا بسیار تاسف‌بار است و ضرورت توجه مسؤولان ذی‌ربط را می‌طلبد.
او با اشاره به این‌که بخشی از بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی در تملک و بهره‌برداری دستگاه‌های اجرایی، نهادها و شرکت‌های دولتی است یادآوری کرد: این دستگاه‌ها حسب قانون موظف به تامین منابع لازم و مرمت بناهای در اختیار هستند.
صالحی ادامه داد: در صورت اعمال قانون بدون شک کمتر از گذشته شاهد چنین مناظر زننده‌ای در آثار تاریخی که بخشی از هویت جدانشدنی و انکارناپذیر ما هستند خواهیم بود.
وی گفت: درخواست اهالی محله نمره چهل، کنشگران فرهنگی و میراث‌دوستان مسجدسلیمان، مرمت و احیا این بنای ارزشمند و استفاده فرهنگی از این اثر است.

پایگاه خبری ایرانیان ، کلیسای نمره چهل مسجدسلیمان یکی از بناهای منحصربفرد این شهرستان است. این کلیسا در دهه ۳۰ شمسی به  ارامنه ساخته شد و هم‌اکنون در دست شرکت مخابرات مسجدسلیمان است. کلیسای نمره چهل مسجدسلیمان معماری فوق‌العاده زیبا و منحصربفردی دارد که تقریبا می‌توان گفت پایداری خود را حفظ کرده است. البته سالن آن نیاز به مرمت اساسی دارد.

 

انتهای پیام