استاندار خوزستان:اصلاح هندسی جاده ها با جدیت بیشتری دنبال شود

استاندار خوزستان بر اصلاح هندسی جاده های پرخطر استان تاکید کرد و گفت: برگزاری جلسات مستمر کمیسیون ایمنی راه ،تعیین تکلیف طرح پارک بان و اجرای طرحLEZ برای کاهش تلفات جاده ای و پایین آوردن میزان آلودگی شهری موثر است.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، غلامرضا شریعتی روز شنبه در شورای ترافیک استان که با دو موضع اجرای طرح LEZ ( دوربین های کنترل ترافیک) برای کاهش آلودگی هوا در محدوده کلان‌ شهرها و موضوع پارک بان ها در سطح استان برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به اقدامات صورت گرفته ، طرح پارک بان تا پایان امسال اجرایی می شود و نیاز است که در این زمینه مسئولان مربوطه تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی افزود: امید است این طرح به صورت جامع در سطح کلانشهر اهواز و سطح استان دیده شود و اگر نیاز است اجرای آن فاز بندی شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: گزارش خوبی در خصوص کاهش قابل توجه فوتی ها در شهرهای استان در این جلسه ارائه شد و بر اساس آمار ارائه شده ۶ درصد فوتی و ۲۵ درصد جرحی کاهش داشته ایم.
وی بیان کرد: در ۲ سال گذشته شهرداری ها با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی اقدامات خوبی را در خصوص کاهش تلفات جاده ای در دستور کار داشته اند و انتظار می رود این مسیر ادامه داشته باشد تا بتوانیم تحول اساسی در تصادفات شهری داشته باشیم.
استاندار خوزستان گفت: جلسات بیشتری در سال گذشته برای کاهش تلفات جاده ای برگزار شد و همین امر باعث شد آمار فوتی ها به صورت قابل توجهی پایین بیاید اما امسال راه و شهرسازی در این خصوص عملکرد قابل قبولی نداشته و تعداد جلسات به حداقل رسیده است.
وی بیان کرد: کاهش جلسات فعالیت ها را نیز کاهش داده که نیاز است کمیسیون ایمنی راه به صورت مستمر برگزار شود و گزارش ها به صورت دقیق ارایه شود.
شریعتی با اشاره به بارشهای روزهای اخیر در خوزستان گفت: این بارشها در روزهای آتی ادامه خواهد داشت و احتمال تصادفات جاده ای و شهری بیشتر است که کار پلیس راه سنگین تر می شود و باید مدیریت بیشتری برای به حداقل رساندن تلفات داشته باشیم.
انتهای پیام/