موج جدید بارندگی چهارشنبه وارد خوزستان می شود

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: موج جدید بارندگی روز چهارشنبه هفته جاری وارد استان می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان به نقل از این اداره کل، بر اساس این اطلاعیه با توجه به آخرین بررسی های مدل های هواشناسی از اواسط روز چهارشنبه تا اوایل جمعه استان تحت تاثیر سامانه ناپایداری قرار می گیرد که ابتدا سبب ابرناکی و بارش های پراکنده و سپس بارش های فراگیر در روز پنجشنبه همراه با رعد و برق، وزش بادهای قابل ملاحظه و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.
بر اساس این اطلاعیه بیشترین حجم بارشها در مناطق شمال و شمال شرق مورد انتظار است.
مدیر کل هواشناسی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا اواسط وقت امروز بارشها که از روز یکشنبه آغاز شده به صورت پراکنده در نیمه شرقی استان ادامه دارد و سپس تا روز چهارشنبه پدیده غالب برای استان مه یا مه رقیق می باشد.
محمد سبزه زاری افزود: بیشترین میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته در دهدز ۱۷٫۱، ایذه ۱۵٫۵، بستان ۶، دزفول ۴٫۷، رامهرمز ۴٫۲، گتوند ۳٫۵، کشاورزی اهواز سه، شوش ۲٫۸، بهبهان ۲٫۶، اهواز ۲٫۵، امیدیه ۲٫۳، مسجدسلیمان ۲٫۲، آغاجاری۲، شوشتر ۱٫۷، شادگان ۱٫۶، هندجیان و لالی ۱٫۳، ماهشهر چهار دهم و آبادان ۲ دهم میلیمتر گزارش شده است.
وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بهبهان با ۲۰ و دهدز با سه درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۱۹ و حداقل ۱۱ درجه سانتیگراد گزارش شد.
سبزه زاری ادامه داد: بیشترین بارندگی های سال زراعی جاری تا امروز دهم دی ماه، در حسینیه اندیمشک با ۴۹۹٫۵ و هندیجان با ۳۶۴٫۱ میلیمتر گزارش شده است.

انتهای پیام/