مسلط نبودن کارکنان شهرداری به قوانین باید آسیب شناسی شود

رییس گروه دفتر هماهنگی عمران و خدمات شهری سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور اظهار داشت: عدم تسلط کارکنان شهرداری به قوانین مربوطه باید آسیب شناسی شود زیرا شهرداری با اصناف و دستگاههای بسیاری در ارتباط است.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان  محمد نوروزی فرد چهارشنبه در دومین نشست مشترک کارگروه‌های تخصصی ساماندهی مشاغل و محصولات کشاورزی شهرداری‌های کشور در هتل نیشکر اهواز گفت: یکهزار و ۲۷۶ شهرداری درسطح کشور فعال هستند، کلید شهر در دست شهرداری است لذا اگر مدیریت شهرداری قدرت تفکر و مدیریت بالایی داشته باشد قطعا شهر به خوبی اداره می شود.
وی وظایف شهرداری را به ۲ نوع ذاتی و بین دستگاهی تقسیم کرد و یادآور شد: بخشی از وظایف شهرداری ها مانند آسفالت خیابان ها و جمع آوری زباله ها ذاتی است اما اقداماتی همچون ساماندهی دستفروشان و میادین میوه و تره بار نیازمند همراهی دستگاه های دیگر است.
نوروزی فرد با اشاره به اینکه براساس قانون وظیفه شهرداری جمع آوری و ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهر است گفت: دستگاه های دیگر نیز در زمان ساماندهی همکاری کنند و حتی وظیفه برخی دستگاه ها جلوگیری از ایجاد این مشاغل در شهر است.
وی با اشاره به اینکه باید بپذیریم که شهرمانند یک موجود زنده پیوسته درحال تغییر و رشد است اظهار داشت: دستفروشی و مشاغل مزاحم بخشی از کلانشهرها شده اند اما باید با مدیریت صحیح و همکاری دستگاه ها آنها را ساماندهی کرد.

انتهای پیام/