استاندار خوزستان:

دستگاه های اجرایی در وقت نماز جلسات اداری برگزار نکنند

استاندار خوزستان خطاب به مدیران دستگاه های دولتی با تاکید بر حضور مستمر در نماز جماعت، گفت: جلسات اداری با توجه به اهمیت این فریضه در وقت نماز برگزار نشود.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در اجلاس استانی نماز که در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، بیان کرد: عبادت امری است که در همه ادیان به آن توجه شده و در دین اسلام نماز به عنوان مهم ترین روش ارتباطی مخلوق با خالق محسوب می شود.
وی گفت: همانطور که رسول اکرم(ص) تاکید داشته اند نماز بر همه امور اولویت دارد و امام حسین (ع) نیز در نهضت امر به معروف و نهی از منکر، نماز را در میدان جنگ بر هر چیز دیگری اولی دانست و ما نیز باید نسبت به ترویج این فرهنگ بیش از پیش گام برداریم.
وی زیبایی نماز را در نهادینه شدن آن دانست و افزود:نمازهای پنج گانه همیشه باید مورد توجه قرار داشته باشند که در این صورت انسان می تواند فاصله خود با شیطان را حفظ کند.

** نماز از ایجاد منکر و فحشا پیشگیری می کند
شریعتی با بیان اینکه ترویج نماز وظیفه همه مسئولان در همه رده های کاری است، گفت: این فریضه الهی از ایجاد انواع منکر و فحشا پیشگیری می کند.
وی ادامه داد: خواندن نماز به تنهایی ملاک نیست بلکه باید آداب، رفتار و کردار ما نیز با نماز مانوس باشد تا از این طریق بدی ها به افکار نفوذ نکنند.

** تفاوت اقامه با ادای نماز
وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان، کارمندان و افراد جامعه باید به شکل عملی نماز را مورد توجه قرار دهند، گفت: گسترش امر نماز یک ضرورت مهم و با ارزش است که برگزاری آن بصورت جماعت بسیار توصیه شده است.
استاندار خوزستان ادای نماز با اقامه را دو موضوع متفاوت خواند و افزود: ادای فریضه نماز باید با حضور قلب انجام شود که اقامه آن یک فرمان الهی است.
شریعتی گفت: انقلاب اسلامی ایران برای اقامه حقیقی نماز در سراسر هستی به وجود آمده و در این مسیر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب برای ما مسیری صحیح و روشن ترسیم کرده اند.
گفتنی است، عملکرد ۱۳۰ دستگاه اجرایی خوزستان با موضوع اقامه نماز که پیش از این در سال ۹۶ مورد ارزیابی قرار گرفته بود ارایه و در نهایت از ۲۵ اداره برتر در این زمینه تجلیل شد.

انتهای پیام/