قحطی مرغ کُشتار روز در بازار مسجدسلیمان به پنجمین روز متوالی رسید / انحصار و تک قطبی بودن در کُشتار و توزیع مرغ روز این شهرستان و افزایش قیمت به نسبت سایر شهرها در سایه بی توجهی دستگاههای زیربط

قحطی و نبود مرغ کُشتار روز در مسجدسلیمان پنجمین روز متوالی را پشت سر گذاشت و شهروندان برای خرید این کالای اساسی با مشکل مواجه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، در سالیان اخیر انحصار و تک قطبی بودن کُشتار و عرضه مرغ روز در بازار مسجدسلیمان مشکلاتی همچون گرانی و گاها کمیاب شدن این کالای پُر مصرف را بهمراه داشته است.

پایگاه خبری ایرانیان بنا بر رسالت خود که پیگیری مشکلات و دغدغه های روز مردم مسجدسلیمان است، پیش از این نسبت به آشفتگی، هرج و مرج و گرانفروشی در بازار این کالای اساسی اطلاع رسانی کرده بود.

انتشار مطالبی که اگر چه به مذاق برخی از متولیان این بخش خوش نیامد اما واقعیت هایی از وجود برخی انحصارها و رانت های موجود در عرضه و فروش مرغ کُشتار روز مسجدسلیمان را نشان میداد.

متاسفانه علی رغم پیگیری های صورت گرفته از سوی این سایت خبری و انتقال دغدغه ها و گلایه های اساسی مردم به فرماندار شهرستان، ریاست اداره صنعت، معدن، تجارت و سایر دستگاههای مرتبط، آنچنان که انتظار می‌رفت شاهد سر و سامان گرفتن بازار پر تلاطم مرغ کُشتار روز مسجدسلیمان نبوده ایم و کم فروشی، گرانفروشی و احتکار مرغ کُشتار روز همچنان یکی از مطالبات و گلایه های شهروندان از مسئولان این بخش است.

مرغ کُشتار روز که چند سالی است در سبد خانوارهای ایرانی حضوری پُر رنگ دارد و این روزها با گرانی سرسام آور گوشت گوسفند، جایگاه مهمتری بر سر سفره مردم پیدا کرده ، در مسجدسلیمان با کیلویی حدوداً دو هزار تومان گرانتر از سایر نقاط ایران عرضه میشود و تا کنون هیچ چاره ای از سوی تصمیم گیرندگان برای آن در نظر گرفته نشده است.

در روزهای اخیر قحطی مرغ کُشتار روز در بازار مسجدسلیمان شرایط را برای برخی سودجویان و فرصت طلبان هموار کرده است و آنها مرغ زنده را با کیلویی ۱۳ هزار تومان روانه بازار کرده اند. برخی از این افراد فرصت طلب هم با خرید مرغ منجمد و قطعه قطعه کردن، آن را کیلویی ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان به فروش می رسانند.

انتظار مردم از دستگاههای مرتبط و متولیان این بخش اینست که یکبار برای همیشه انحصار و تک قطبی بودن کُشتار و عرضه مرغ روز را از بین ببرند و با در نظر گرفتن تمهیداتی همچون وارد کردن مرغ از شهرهای همجوار یا افزایش تعداد کشتارگاه های شهرستان به نگرانی های مردم در این بخش پایان دهند.

به نظر میرسد نظارت بیشتر دستگاه های ناظر بر بازار و حضور مستمر و برخورد با خاطیان بدون در نظر گرفتن هر ملاحظه ای، میتواند در بازگشت ثبات به بازار این کالای پُر مصرف نقشی مهم ایفا کند تا شاهد نظام مند شدن عرضه و فروش مرغ روز همانند آنچه در سایر شهرها رخ میدهد، باشیم.

نگارش و انتشار : کیوان علاسوند