مدیر موسسه ی فرهنگی،هنری آواز ققنوس میلاس خبر داد :

برگزاری نخستین جشنواره مردمی موسیقی محلی منطقه ی جنوب و جنوب غرب در اهواز

مدیر موسسه فرهنگی،هنری ققنوس میلاس از برگزاری جشنواره موسیقی محلی در اهواز خبر داد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، علی میلاسی با اعلام این خبر گفت: نخستین جشنواره مردمی موسیقی محلی و شاهنامه خوانی،با دعوت گروه های موسیقی جنوب و جنوب غرب کشور از استان های خوزستان،لرستان،فارس،بوشهر،چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد در اهواز برگزار می شود.

علی میلاسی افزود:هدف از برگزاری این جشنواره،فراهم آوردن یک روز شاد برای مردم خوزستان و هم نوایی موسیقی محلی منطقه ای قوم ها برای هم گرایی بهتر تا با شادمانی بیشتری،به پیشواز نوروز باستانی برویم.
دبیر نخستین جشنواره موسیقی منطقه ای قوم ها،ادامه داد :برای شادمانی بیشتر مردم،گروه های موسیقی محلی زنده از خوزستان-مُنگشت فرهاد بیژن پور-،گروه نیماحافظی،گروه میسان(عربی)وشاهنامه خوانی (بختیاری).از لرستان،آفتاب طلایی به نوازندگی برادران سپهوند.از فارس،گروه اواز ممسنی جاسم خدارحمی.بوشهر،گروه خیام خوانی به سرپرستی علی احمدی.و چهارمحال بختیاری ؛گروه موسی موسوی را برای اجرای زنده دعوت کردیم.
میلاسی همچنین به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از نخستین جشنواره ی موسیقی محلی قوم ها اشاره کرد و گفت :با توجه به این که دکتر محمدجوروند مدیر کل فرهنگ دوست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پیشنهاد جشنواره موسیقی محلی منطقه ای در هفته ی فرهنگی را داده بود،اهواز میزبان است و این جشن شادمانه قوم ها در روز جمعه ۲۴اسفندماه ۹۷ در بلوار ساحلی کیانپارس(از خیابان میهن شرقی به سمت ساحلی رودخانه کارون )کنار کتابخانه مرکزی،برگزار می شود.
دبیرجشنواره در پایان با اشاره به این که حضور در این جشنواره آزاد و رایگان است،گفت : امید داریم که با آمدن مردم شادی خواه و فرهنگ دوست از همه ی قوم ها در این جشنواره مردمی، یک روز شادی را در یادهای مان به یادگار بگذاریم.

انتهای پیام