جان گرفتن ۵۰۰ چشمه فصلی و دائمی در اندیکا

سرپرست فرمانداری شهرستان اندیکا از احیا ۵۰۰ چشمه فصلی و دائمی در ان شهرستان بر اثر بارش رحمت الهی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، مرادعلی سعیدی پور، سرپرست فرمانداری شهرستان اندیکا گفت: شهرستان اندیکا به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در دل کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس، آب و هوایی متنوع و خاص دارد.

وی، چشمه‌ها و رودخانه‌های فصلی این شهرستان را یکی از جاذبه‌های گردشگری عنوان کرد و بیان داشت: بدلیل خشکسالی‌های سال‌های اخیر بیش‌تر آن‌ها خشک و بی آب شده بودند که بارش‌های مناسب و پر شدن سفره‌های زیرزمینی باعث شده بیش از ۵۰۰ دهنه چشمه و رودخانه فصلی در شهرستان اندیکا جان تازه‌ای بگیرند.

سعیدی پور تصریح کرد: گردشگران و علاقمندان به طبیعت با سفر به منطقه شیمبار، شاهزاده عبدالله، تینا، تاراز، چلوار، تازه، سروند، سوسن سرخاب، تلوک، موری، کمفه، سرحونی، رپی، شلا للر، کتک می‌توانند از نعمت‌های خدادادی در این شهرستان لذت ببرند.

سرپرست فرمانداری اندیکا اذعان داشت: برخی از این چشمه‌ها در مناطق کوهستانی و سخت گذر هستند که برای دیدن آن‌ها نیاز به راهنمای محلی هست و به گردشگران توصیه می‌شود ضمن رعایت این نکته در حفظ و پاکیزگی طبیعت نیز کوشا باشند.

انتهای پیام/