گزارش پایگاه خبری ایرانیان از سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مسجدسلیمان و بازدید از مدارس و فضاهای آموزشی زلزله زده این شهرستان

با حضور حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، مهر الله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و جمعی از مدیران استان و شهرستانهای مسجدسلیمان ،لالی،اندیکا و هفتگل جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با محوریت مشکلات پیش آمده در زلزله اخیر برای اماکن و فضاهای آموزشی در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان ، مسجدسلیمان در ابتدای نشست حجت الاسلام حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان اظهار داشت : وضعیت مدارس مسجدسلیمان در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد که امیدواریم با سفر امروز وزیر شاهد ارتقاء در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری مدارس در این شهرستان محروم باشیم.

در ادامه جلسه علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که ۶۱% مدارس مسجدسلیمان غیرقابل استفاده هستند بیان داشت : فرسودگی در شهرستان مسجدسلیمان سبب شده است که ۶۱% مدارس این شهرستان غیرقابل استفاده و نیازمند بازسازی و بهسازی باشند.

وی افزود: ۲۵ میلیارد تومان اعتبار طی سال گذشته برای بهسازی و بازسازی مدارس مسجدسلیمان توسط سازمان نوسازی، توسعه و ‌تجهیز مدارس کشور اختصاص یافت.

ظاهری ادامه داد: متاسفانه میانگین عمر مدارس در این شهرستان بالای ۶۰ سال است و لازم است برای رفع این معضل اقدامات اساسی انجام شود و مدارس تخریبی مورد بهسازی و بازسازی قرار بگیرد.در زلزله اخیر ۵ مدرسه تخریب و ۴۱ مدرسه دچار آسیب اساسی شدند که دانش آموزان این مدارس برای سال تحصیلی جدید فاقد کلاس درس هستند.

در ادامه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به کم توجهی های صورت گرفته به مسجدسلیمان تصریح کرد: شرایط فیزیکی و فضاهای آموزشی موجود در مدارس این شهرستان مناسب نیست و لازم است تا ۶۰% مدارس مسجدسلیمان بازسازی شوند.

وی افزود: باید تلاش شود ۱۰۰ کلاس درس به کلاس های موجود در شهرستان مسجد سلیمان اضافه شود تا تعداد کلاس ها در این شهرستان اندکی به استاندارهای موجود نزدیک شود.

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش پرورش اظهار داشت  پیش از طرح موضع زلزله مسجدسلیمان توسط معاون پارلمانی رئیس جمهور در هیئت دولت ، من اعلام کرده بودم که طبق هماهنگی با مهندس ظاهری امروز به مسجدسلیمان خواهم آمد.

وی ضمن اشاره به بهره برداری ۱۳ پروژه آموزشی برای آغاز سال تحصیلی تصریح کرد : امروز ضمن حضور در شهرستان مسجدسلیمان، آسیب های وارد شده به برخی مدارس این شهرستان در طی زلزله اخیر مورد بازدید و بررسی قرار گرفت ،وضعیت استحکام مدارس مسجدسلیمان نسبت به دیگر مدارس استان خوزستان و‌ در مقایسه با سایر مدارس کشور  کمتر است که تلاش می شود با کلنگ زنی همزمان چندین مدرسه در این شهرستان وضعیت فضای آموزشی در مسجدسلیمان را بهبود بخشیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه اعتبار ساخت ۴ پروژه آموزشی که امروز در مسجد سلیمان کلنگ احداث آنها به زمین زده شد ۲۵ میلیارد تومان میباشد ، عنوان کرد: فرآیند مقاوم سازی و استحکام در مدارس جدید شهرستان مسجد سلیمان با دقت بیشتری دنبال می شود.

گفتنی است سرپرست وزارت آموزش و پرورش و هیات همراه در بدو ورود در مسجدسلیمان با حضور بر مزار شهید بهنام محمدی و شهدای گمنام به مقام شامخ  این شهدا ادای احترام کردند.

بازدید از مدارس آسیب دیده از زلزله اخیر از مهمترین برنامه های سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش بود همچنین کلنگ ساخت و احداث ۴ واحد آموزشی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرستان مسجد سلیمان به زمین زده شد که این اعتبار سال گذشته با پیگیری های علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان اختصاص داده شد.

ساخت و احداث هنرستان شبانه روزی پسرانه امیرکبیر با زیربنای ۳ هزار و ۱۷۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال شامل خوابگاه، ساختمان آموزشی و نمازخانه و سرایداری و .. ، مدرسه۱۲ کلاسه نواب صفوی با زیربنای ۱ هزار و ۶۴۶ مترمربع و با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال ، دبستان ۶ کلاسه تلخاب با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و زیربنای ۷۹۴ مترمربع و دبستان ۱۲ کلاسه ۱۲ فروردین با زیربنای ۱ هزار و ۶۴۶ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال در شهرستان مسجد سلیمان از جمله این پروزه ها بود.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام