رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان : خبر مربوط به آماده کردن ساختمان بیمارستان ۲۲بهمن سابق برای قرنطینه صحت ندارد ، مردم له شایعات توجه نکنند

در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر آماده کردن بیمارستان ۲۲بهمن سابق بعنوان‌ قرنطینه ، رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان این خبر را شایعه دانست‌و آن را‌ تکذیب کرد.

به‌ گزارش پایگاه خبری ایرانیان ، بعدازظهر روز یکشنبه چهارم اسفندماه خبری در فضای مجازی منتشر شد که بیمارستان ۲۲بهمن سابق بعنوان مرکز قرنطینه چند شهر خوزستان مشخص شده تا در‌صورت ابتلای فرد یا افرادی به ویروس کرونا ، فرد مبتلا در این محل بستری و قرنطینه شود.

انتشار این مطلب در فضای مجازی بازتاب بسیاری داشت و مردم منطقه کلگه مظطرب و پریشان از شنیدن این موضوع بلافاصله درب این مرکز درمانی تجمع کردند.

پایگاه خبری ایرانیان‌ به محض دریافت این خبر در تماس با رئیس شبکه بهداشت‌و درمان مسجدسلیمان پیگیر این موضوع شد.

دکتر‌ علی سرمست با‌ رد کامل این موضوع گفت : خبر قرنطینه شدن ساختمان بیمارستان ۲۲بهمن سابق برای پذیرش و بستری مبتلایان ویروس کرونا در مسجدسلیمان و چند شهر دیگر اُستان دروغ است و شایعه ای بیش نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان ادامه‌ داد : بخش دو بیمارستان نمره دو برای این مهم ایزوله شده و چنانچه موردی مبتلا به کرونا ویروس در مسجدسلیمان مشاهده شود به این محل منتقل خواهد شد.

دکتر سرمست ادامه داد : خوشبختانه تا کنون هیچ موردی از ویروس کرونا در مسجدسلیمان نداشته ایم اما از شهروندان تقاضا داریم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان افزود : انتظار دارم مردم به شایعات توجه نکنند و در شرایط حساس کنونی با انتشار چنین اخبار کذبی باعث تشویش اذهان عمومی نشوند.

دکتر سرمست‌ به راههای پیشگیری و مبارزه با این ویروس هم اشاره کرد و ادامه داد : رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بهترین راه جلوگیری از شیوع کرونا ویروس است و مردم باید با حساسیت این موضوع را در دستور کار داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به مشاهده ویروس کرونا در ۲۶ کشور اگر روش‌های پیشگیری به درستی و حساسیت انجام شود خطر جدی در این حوزه وجود ندارد.

 دکتر سرمست اضافه کرد: ماندن در خانه و کمتر تماس برقرار کردن با محیط‌های اجتماعی شلوغ، استفاده از ماسک، خودداری از دست دادن و روبوسی کردن، شست‌ و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و ژل از جمله موارد پیشگیری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان افزود : شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون مایع به مدت ۲۰ ثانیه در هر بار، از نکات جدی و الزامی در سطح پیشگیری از کرونا ویروس است.

دکتر سرمست تاکید کرد: استفاده از ماسک به تنهایی نمی‌تواند برای جلوگیری از انتشار سریع ویروس عمل کند و باید در کنار سایر توصیه‌ها رعایت شود.

دادستان مسجدسلیمان هم در گفتگوی تلفنی با پایگاه خبری ایرانیان‌ ، مطلب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص آماده کردن بیمارستان ۲۲بهمن سابق بعنوان قرنطینه برای مبتلایان به کرونا ویروس را شایعه دانست و گفت : مردم به شایعات توجه نکنند و به آن دامن نزنند.

علی اسکندری افزود : به مدیران بهداشت‌ و درمان‌ مسجدسلیمان و اُستان اعلام کردم در این‌خصوص تکذیبیه‌ای صادر کنند تا  نگرانی مردم برطرف شود.

 

انتهای پیام