جلسه جمع بندی سفر هیئت های اعزامی وزارت نیرو، جهاد و کمیسیون کشاورزی مجلس به چهار شهرستان مسجدسلیمان لالی اندیکا و هفتکل برگزار شد

 

جلسه جمع بندی سفر هیئت های اعزامی وزارت نیرو، جهاد و کمیسیون کشاورزی مجلس به ۴ شهرستان حوزه انتخابیه برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان به نقل از روابط عمومی نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، جلسه جمع بندی سفر هیئت های اعزامی وزارت نیرو، جهاد و کمیسیون کشاورزی مجلس به ۴ شهرستان حوزه انتخابیه با حضور استاندار خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

دکتر علیرضا ورناصری طی این نشست ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: اصل و اساس این سفر بعلت سوال بنده از وزیر نیرو در ارتباط با حق آبه فاز دوم طرح ۵۵۰ هزارهکتاری رهبری به ویژه بخش شمالی استان خوزستان و مشکلات موجود آب شرب و ناپایداری برق منطقه بوده است.

وی افزود : طی سفر به ۴ شهرستان حوزه انتخابیه تمامی مسائل و مشکلات منطقه مطرح و بررسی شد که در بحث آب تمامی شهرها و روستاها مشکل آب شرب وجود دارد.

دکتر ورناصری ادامه داد : حوزه انتخابیه بنده یکی از وسیع ترین حوزه های کشور است که بالغ به ۳۵۰ هزار نفر جمعیت ثابت و بااحتساب سکونت ۷ ماهه ۴۰% عشایر استان در منطقه بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و دارای ۱۲۵۶ روستا است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد : هر چهار شهرستان حوزه انتخابیه با وجود ۲سد و چشمه ها ، روان آبها و منابع زیرزمینی دارای مشکلات عدیده ای در حوزه آب و برق هستند در مسجدسلیمان بعد از ۴۲ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ، ۱۲% روستاها فاقد اب شرب سالم هستند این آمار در هفتکل ۸%، در لالی ۱۰% و در اندیکا ۱۱% میباشد و بسیاری از این روستاها ماهها دچار تنش آبی هستند.

وی افزود : نگاهی که در فاز اول طرح ۵۵۰ هزارهکتاری به این منطقه سرشار از آب و منابع و زمینهای حاصلخیز شد نگاهی توام با ظلم و بی عدالتی بوده است. در فاز دوم این طرح نیز طبق آمار ۱۴۹۶۰ هکتار پیش بینی شد که طی فرایند بعدی بایک فرصت سوزی ۴ ساله از سوی وزارت نیرو ۱۳۵۷۰ هکتار تقلیل پیدا کرد.

دکتر ورناصری در خصوص بحث فاضلاب بیان داشت: طی پیگیری های اخیر مبلغ قابل توجه جهت ساماندهی فاضلاب مسجدسلیمان اختصاص پیدا کرد اما در ۳ شهرستان دیگر توجهی به این مقوله نشده است.

نماینده مجلس ادامه داد : در بحث کشاورزی متاسفانه از آمار قابل توجهی که درسطح استان درخصوص شبکه های آبیاری و زهکشی در حال انجام است سهم منطقه ما در دو فاز طرح مقام معطم رهبری صفر بوده است.

وی در خاتمه گفت: میانگین بیکاری جوانان در ۴ شهرستان ۴۳/۷ % است همچنین آمار خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی ۴۰% میباشد که با داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان در منطقه نتوانستیم از آنها بهره کافی و وافی را ببریم.

 

 

 

 

انتهای پیام