دکتر علیرضا ورناصری : تصمیمات غیرکارشناسی دولت عامل قرمز شدن کشور است

 

نماینده مردم مسجدسلیمان با ابراز نگرانی از گسترش موج چهارم کرونا در کشور ، تصمیمات غیر کارشناسی دولت را عامل اصلی قرمز شدن وضعیت اکثر اُستانها و افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری دانست.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان لالی اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی گفت: قرمز شدن اکثر استان های کشور و انفجار گسترش کرونایی سبب شد تا آمار فوتی ها باز هم صعودی شود و بیش از ۸۵ درصد شهرهای کشور قرمز و نارنجی شوند، این فاجعه با سفرهای نوروزی ارتباط مستقیم دارد.

وی اظهار داشت:در حالیکه آمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌های روزانه رو به کاهش بود متولیان امر در نوروز بجای پیشگیری فقط پیش بینی ‌کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: فراهم کردن تسهیلات سفرهای نوروزی توسط برخی دستگاه‌ها و عادی انگاریها،اکثر محورهای برون شهری مملو از مسافران شد همین موضوع موجب شد شیوع کرونا روندصعودی وخطرناکی به خود گیرد.

ور‌ناصری با بیان اینکه این نحوه مدیریت موجب شد تا اکثر مناطق کشور در وضعیت قرمز و آغاز موج چهارم کرونا قرار گیرد تصریح کرد:قرمز شدن اکثر استان های کشور و انفجار گسترش کرونایی سبب شد تا آمار فوتی ها باز هم صعودی شود و بیش از ۸۵ درصد شهرهای کشور قرمز و نارنجی شوند این فاجعه باسفرهای نوروزی ارتباط مستقیم دارد.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی قرنطینه به صورت استاندارد اِعمال نشد و اجتماعات پرخطر کنترل نشد و نتیجه آن آمار تاسف‌بار مبتلایان به کرونا و ورود به موج چهارم این بیماری شد که شمار چشمگیری از هموطنان را درگیر کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در ایام تعطیلات سفر با وسایل نقلیه شخصی ممنوع ولی با وسایل نقلیه عمومی انجام می‌شد،برخی سینماها و مجموعه های ورزشی هم فعال بودند آیا نام این عملکرد، تدبیر و پیشگیری است؟ این موارد از نمونه‌ای از تصمیمات غیرکارشناسی است.

وی افزود: واکسیناسیون در بسیاری از کشورها روند افزایشی دارد در کشور ما تا کنون تنها یک درصد واکسینه شده اند شخص رییس جمهور مکلف است از نظرات کارشناسان و نخبگان عرصه پزشکی در تصمیمات ستاد ملی کرونا بهره ببرد.

این نماینده مجلس گفت: در مناسبت‌هایی که مستعد برگزاریِ دورهمی‌ها و مسافرت‌ها می‌شد نگران بودم و تذکرات و هشدارهای متعدد به رییس جمهور و سایر متولیان دادیم و بر ضرورت کنترل مبادی ورودی وخروجی تمام استانهای درگیر و منع شدید ترددها بر بطلانِ تعطیلات فله ای تاکید کردیم.

انتهای پیام