با برگزاری نشستی در اُستانداری خوزستان ؛ مشکلات مسجدسلیمان لالی اندیکا و هفتکل بررسی شد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای راه اندازی دانشکده پزشکی در مسجدسلیمان ابتدا لازم است یک بیمارستان سیصد تختخوابه به عنوان بیمارستان آموزشی در این شهرستان راه اندازی شود.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، فرهاد ابول نژادیان روز چهارشنبه در نشست بررسی مصوبات و مشکلات شهرستان‌های مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در سرسرای استانداری خوزستان افزود: به عنوان مثال مرکز جامع سلامت در شهر قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا با تامین تجهیزات از سوی وزارت بهداشت به بیمارستان محله‌ای تبدیل خواهد شد.

وی درباره راه‌اندازی دانشکده پزشکی در شهرستان مسجدسلیمان گفت: برای راه‌اندازی این دانشکده در ابتدا لازم است که یک بیمارستان ۳۰۰ تختخوابه در این شهرستان به عنوان بیمارستان آموزشی راه اندازی شود.

وی بیان کرد: دانشجویان رشته پزشکی پس از چهار سال باید در بیمارستان دوره آموزشی سپری کنند به همین دلیل برای راه‌اندازی این دانشکده نیاز به وجود بیمارستان در منطقه است.

مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل با مشکلات عدیده روبه رو هستند

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: چهار شهرستان مسجدسلیمان، لالی، اندیکا، و هفتکل، به دلیل نگاه نابرابری که در خوزستان به آنها وجود داشته با مشکلات عمیق و عدیده‌ای روبه‌رو هستند.

علیرضا ورناصری بیان کرد: بیش از ۱۰ سال است  که رشته پرستاری و مامایی در دانشگاه آزاد مسجدسلیمان راه‌اندازی شده و دانشجو تربیت می‌کند از این رو تقاضا دارم که برای راه اندازی دانشکده پزشکی توسط دانشگاه آزاد در این شهرستان همکاری شود.

وی با بیان اینکه مسایل و مشکلات این چهار شهرستان به طور جدی در حال پیگیری است افزود:از مدیران خوزستان تقاضا دارم که برای رفع محرومیت و مشکلات این شهرستان‌ها اهتمام داشته باشند.

فکری برای اشتغال جوانان این شهرستان شود

ورناصری ادامه داد: در کنار اقداماتی که برای رفع مشکلات این شهرستان‌ها در حال انجام است باید به فکر وضعیت اشتغال جوانان در این مناطق و کاهش بیکاری بود.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی افزود: ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی و شیلات این شهرستان‌ها وجود دارد و می‌توان از این فرصت‌ها برای ایجاد اشتغال در منطقه استفاده کرد.

وی افزود: با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای راه‌اندازی طرح پرورش ماهی در مسجد سلیمان مذاکراتی انجام شد و موافقت اولیه گرفته شده و امید است که مدیران استانی در این راستا کمک کنند.

 

اعتبارات خوبی برای ترمیم و روکش آسفالت جاده های چهار شهرستان در نظر گرفته شده است

 

فاضل عبیات معاون امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: در بحث روکش آسفات و ترمیم جاده‌های مسجدسلیمان تصمیم گرفته شده که ۱۴۵ کیلومتر از راه‌های روستایی سه شهرستان هفتکل، لالی و اندیکا توسط راهداری ترمیم و روکش آسفات شود.
وی افزود: برای راه‌های اصلی آن نیز منطقه تصمیمات خوبی اتخاذ شده است. بر این اساس قرار است برای سه راهی لالی به سمت مسجدسلیمان و مسیر ملاثانی به مسجدسلیمان اعتبارت خوبی از محل اعتبارات توازن، برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شود.
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به تنش آبی در روستاهای مسجدسلیمان گفت: اقداماتی در بحث تامین پمپ و لوله‌ها برای آبرسانی به روستاهایی که دارای تنش آبی هستند انجام شده است و امیدواریم پیش از آغاز تنش‌های جدی آبی در منطقه، مشکل روستاهایی که در تامین آب دغدغه دارند را حل کنیم.
عبیات ادامه داد: برای روستاهای دورافتاده منطقه که بعضا حتی راه دسترسی برای انتقال تجهیزات برقی ندارند، اقدامات خوبی در بحث برق‌رسانی حال انجام است. در این زمینه قرار است برای چهار روستای حاشیه مسجدسلیمان راه روستایی احداث و سپس برق‌رسانی انجام شود.
وی گفت: این روستاها دارای جمعیت بسیار کمی هستند و ساکنان این روستاها به صورت فصلی در روستا اقامت دارند و از این رو برق‌رسانی به آن‌ها در طول این مدت انجام نشده است.
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: جلسات بررسی مشکلات شهرستان‌ها، جلساتی ادامه‌دار است و مصوبات این جلسات به صورت مستمر پیگیری می‌شوند و برای مسئولان لازم‌الاجرا هستند. در صورت عدم اجرای این مصوبات از سوی مسئولان، قطعا برخورد لازم در چهارچوب قانون انجام خواهد شد.
عبیات خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات خوب استان در سال ۱۴۰۰، امیدواریم شهرستان های مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا که از شهرستان‌های کم‌برخوردار خوزستان هستند، شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی باشند و بتوانند از اجرای این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام