دکتر فرهاد سلطانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: روند کاهشی شیوع کرونا با همکاری مردم/نقش رسانه ها قابل تقدیر است

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: روند کاهشی ویروس کرونا در خوزستان با همراهی مردم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی محقق شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، دکتر فرهاد سلطانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به گزارشی از اقدامات آن معاونت در طول حدود یک سال گذشته اشاره نمود و گفت: مهم‌ترین حادثه‌ای که عمده توجهات را به خود اختصاص داد، موضوع اپیدمی کرونا بوده است، که تا کنون علیرغم تلاش‌های بسیار همکاران تلاشگر در رده‌های مختلف بهداشتی و درمانی و غذا و دارو و سایر فعالان در سازمان‌ها و نهاد‌هایی که پشتیبانی نموده اند، هنوز هم این بیماری قربانی می‌گیرد.

 

 

او با بیان اینکه در پیک پنجم این اپیدمی، سوش دیگری از بیماری با نام دلتا در جهان و نیز در کشور ما بروز کرده است، افزود: علیرغم همه توصیه ها، در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، انتشار سریع و وسیع ویروس، موجب ازدحام بیماران مشکوک و دارای علائم در مراکز تشخیصی و درمانی گردیده است.

 

 

سلطانی بیان کرد: تجارب پیک‌های قبل، موجب شد تا در فاصله زمانی ورود سوش دلتا تا پیک پنجم، در قالب جلسات متعدد، پیش بینی‌ها و هماهنگی‌های لازم در ارتباط با تأمین نیروی انسانی (اعم از پزشک، کادر پرستاری و خدماتی)، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی و تخت‌های ویژه مورد نیاز صورت گیرد و از ظرفیت بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی برای بستری بیماران کرونا استفاده شود.

 

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: یکی از موارد اساسی در پاسخگویی به مراجعات بیمارستانی تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونا با عارضه تنفسی بوده است و لازم است گفته شود، قسمتی از این نیاز با توجه به حجم مراجعه بیماران حاد تنفسی در زمان اولین بارش پاییزی در استان به خصوص شهر اهواز با تجهیز تعدادی از بیمارستان‌ها به دستگاه‌های سانترال اکسیژن ساز، رفع گردید.

 

 

این مقام مسئول ادامه داد: اما این تعداد، پاسخگوی حجم زیاد مراجعات در پیک‌های مختلف اپیدمی کرونا نیست، از این جهت تجهیز مراکز فاقد اکسیژن ساز‌های مرکزی به دستگاه‌های مذکور در دستور کار قرار گرفته و با هدف اختصاص دستگاه‌های اکسیژن ساز و سی تی اسکن مورد نیاز بیمارستان‌های مرتبط، رایزنی‌های لازم با وزارت متبوع از سوی مدیریت تجهیزات پزشکی این معاونت انجام گرفت.

 

 

دکتر فرهاد سلطانی همچنین در خصوص تأمین پزشک و نیروی پرستاری و پشتیبانی نیز، تصریح کرد: مدیریت‌های امور بیماری‌ها و پرستاری مأموریت دارند، طی بازدید‌های مستمر، ضمن بررسی کمیت در بعد نیروی انسانی اعم از پزشک، پرستار و … با برنامه ریزی لازم، استقرار طولانی مدت کادر درمان در بخش ها را پیگیری نمایند و بر همین اساس، نسبت به پرداخت مزایای عادلانه و مطالبات معوق آن عزیزان نظارت داشته باشند.

 

 

او گفت: با نگاه ویژه دولت جدید به استان خوزستان، خدمات دهی به بیماران عزیز در مراکز درمانی ارتقاء یابد و با ایجاد محدودیت‌ها و افزایش سرعت واکسیناسیون و همکاری مردم استان در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، آمار همه گیری این بیماری روند کاهشی داشته باشد.

 

 

سلطانی همچنین اطلاع رسانی را بسیار مهم ارزیابی نمود و اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی فراگیر و آموزش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، برای گسترش نیافتن بیماری در سطح جامعه، حائز اهمیت بوده و قابل تقدیر است.

 

انتهای پیام