حضور سرزده رئیس جمهور درمناطق زلزله زده اندیکا؛ گفتگوی صمیمی رئیسی با مردم/ رئیس جمهور قول رسیدگی فوری داد

 

 

رئیس جمهور ضمن حضور در مناطق زلزله زده اندیکا با مردم خسارت دیده این شهرستان به صورت رو در رو و صمیمی گفتگو کرد و مشکلات آنها را شنید.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در سفری سر زده وارد فرودگاه دزفول شد و بلافاصله با یک فروند بالگرد عازم مناطق زلزله زده اندیکا شد.

 

رئیسی در این سفر ضمن بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا از روند بازسازی و کمک رسانی در این مناطق دیدن کرد.

 

رئیسی در این سفر به بخش چلو شهرستان اندیکا رفت و با مردم خسارت دیده از زلزله به صورت صمیمی و رو در رو گفتگو کرد. وی همچنین مشکلات زلزله زدگان که در آستانه آغاز فصل بارش باران و برف نگران کننده شده است را از زبان خود اهالی شنید.

 

 

رئیس جمهور در جریان مشکلات مردم زلزله قرار گرفت و قول رسیدگی فوری به برای حل مشکلات مردم را داد. ضمن اینکه خود مردم اندیکا از اینکه رئیس جمهور شخصاً برای حل مشکلات آنها به این مناطق صعب العبور سفر کرده است، تشکر کردند.

 

رئیس جمهوری پیش از این نیز پنجم شهریورماه ۱۴۰۰ در نخستین سفر استانی به همراه جمعی از اعضای هیأت دولت به صورت سرزده به خوزستان سفر کرد/

 

 

 

 

وزیر کشور : اقدامات در اندیکا باید تسریع یابد/ مردم نباید نگران دام هایشان باشند

 

 

وزیر کشور گفت: در آستانه ورود به روزهای سرد و آغاز بارش برف و باران هستیم و ازاین‌رو اقدامات کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده اندیکا باید تسریع یابد.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، احمد وحیدی پیش از ظهر امروز جمعه در بازدید از مناطق زلزله‌زده اندیکا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اندیکا در منطقه سرد و برفی قرار دارد، بیان کرد: در آستانه ورود به روزهای سرد و آغاز بارش برف و باران هستیم و ازاین‌رو اقدامات کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده باید تسریع یابد و مردم نیز نگران خود و دام‌هایشان نباشند.

 

وی افزود: یکی از مشکلات اندیکا راه‌های ارتباطی آن است و بی‌شک اداره عشایر به‌تنهایی قادر به حل این مشکل نیست به همین دلیل دستگاه‌های دیگر حوزه راه باید به کمک مردم بیایند.

وحیدی بیان کرد: منازل زیادی در زلزله اخیر که در شهرستان اندیکا رخ داد، تخریب شده که بنیاد مسکن فعالیت‌های خود را برای بازسازی و نوسازی آنها آغاز کرده است.

 

وزیر کشور همچنین به نیاز برخی اهالی به کمک‌های فوری اشاره کرد و گفت: برخی اهالی به نیازی‌های فوری مثل چادر نیاز دارند که این نیاز آنان باید به‌سرعت تأمین شود؛ همچنین گروه‌های خدمات رسان باید در منطقه افزایش یابند تا به مردم کمک کنند که به همین خاطر لازم است که استاندار خوزستان نماینده ویژه‌ای را در منطقه مستقر کند تا انجام کارها به‌سرعت انجام شود.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان از ۱۲ تا ۱۷ مهرماه امسال، پنج زلزله بزرگ که بزرگ‌ترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند.

به گفته استاندار خوزستان این زمین‌لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد.

۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین‌لرزه‌ها دچار خسارت شدند.

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

 

 

انتهای پیام