وزیر کشور : اندیکا بیمارستان ندارد، وزارت بهداشت تدبیر کند و بیمارستان ساخته شود

 

 

وزیر کشور گفت: در اندیکا هیچ بیمارستانی وجود ندارد؛ بهداشت تدبیر کند و بیمارستان احداث شود اما فعلا و تا آن موقع، باید به مردم سرویس داده شود. فعلا هلال احمر شروع به کار کند.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، احمد وحیدی در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده اندیکا که امروز (۷ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به بازدید از روستاهای مناطق زلزله‌زده اندیکا اظهار کرد: پزشک سیار در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد. در اندیکا هیچ بیمارستانی وجود ندارد؛ بهداشت تدبیر کند و بیمارستان احداث شود اما فعلا و تا آن موقع، باید به مردم سرویس داده شود. فعلا هلال احمر شروع به کار کند. مشکل آب در اندیکا وجود دارد و تانکرهای سیار نیاز است.

 

 

سیدمحمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این جلسه اظهار کرد: اندیکا منطقه محرومی است و نصف خانه‌های بهداشت آن منطقه فعال نیستند. نیروهای محلی پزشک نداریم و بیمارستان نیز وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تیم‌های خود را فعال کنیم نیز پزشک طرحی به سادگی به ما داده نمی‌شود.

 

خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز اظهار کرد: برای مردم اندیکا بیش از یک هزار چادر ارسال شده است و ۲۲۰ روستا که دارای ۳ هزار ۱۵۲ نفر سکنه هستند نیز ارزیابی شده‌اند.

 

وی افزود: چادرهای تیپ دو و سه داریم که شش تا هفت نفر ظرفیت دارند و ضدآب هستند؛  این چادرها در اختیار افرادی قرار داده شد که محل قابل سکونت نداشتند.

 

خدادادی با بیان اینکه از حدود ۱۱ هزار سکنه در اندیکا، ۱۰ هزار نفر روستایی هستند، گفت: در روزهای اول، هم پزشک و هم دامپزشک به منطقه اعزام شدند.

 

 

انتهای پیام