هفته ای سرنوشت ساز برای شورای شهر / چه کسی شهردار مسجدسلیمان میشود؟؟

 

 

انتخاب شهردار جدید مسجدسلیمان که در ماههای اخیر به یکی از سوژه های داغ خبری در این شهرستان تبدیل شده است ، به احتمال فراوان در این هفته نهایی خواهد شد تا فرد منتخب شورا برای تایید صلاحیت به اُستانداری معرفی شود.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، پس از عدم موافقت استانداری با گزینه های قبلی شورای شهر مسجدسلیمان حالا خبر می‌رسد هفته آینده شهردار جدید معرفی خواهد شد.

 

شورا در دو انتخاب قبلی، شرایط کاملا متفاوتی را تجربه کرد. آنها در ابتدای راه پر فراز و نشیب ۴ ساله خود و در اولین انتخاب با رای حداکثری به یکی از جوانان شایسته مسجدسلیمان نشان دادند توجه به نیروهای بومی و دلسوز که تجربه و تخصص قرار گرفتن در این جایگاه دارند را سرلوحه اهداف و برنامه‌های آینده قرار داده اند اما با انتخاب بحث برانگیز و پر حاشیه دوم، موجی از انتقادات و نارضایتی از عملکرد منتخبین مردم ایجاد شد و در آخر هم هیچکس متوجه نشد متر و معیار شورا برای این انتخاب چه بوده است.

 

در ادوار گذشته هر زمان سلایق سیاسی و منافع شخصی ملاک انتخاب شهردار بود، حاشیه ها و تنش های درون شورا را بهمراه داشته است و موجب زوال و پسرفت شهرداری و نارضایتی شهروندان گردیده است و هر گاه انتخابی آگاهانه با لحاظ قرار دادن توان تخصص و شایستگی افراد، اولویت اول پارلمان شهری قرار گرفت شاهد روندی مثبت در شورا و شهرداری بوده ایم.

 

اعضای شورا بخوبی بیاد دارند که چه عهدی با مردم بسته اند شعارهای انتخاباتی آنها همچنان بر در و دیوارهای رنگ پریده این شهر نمایان است. به عبارتی ساده تر باید گفت جمعی ۷ نفره از منتقدین عملکرد شوراهای پیشین امروز حلقه شورای جدید را تشکیل می‌دهند لذا متعهد بودن به شعارها و برنامه‌های انتخاباتی و صداقت و روراستی با مردم انتظار زیادی نیست.

 

همچنان که در یادداشت‌های قبلی هم اشاره شد؛ انتخاب شهردار آینده مسجدسلیمان باید از میان نیروهای توانمند لایق و شایسته صورت گیرد و در این بین توجه به ظرفیت های بومی و بهره مندی از پتانسیل بالقوه فرزندان این آب و خاک‌ می‌تواند گره گشای برخی از مشکلاتی باشد که امروزه شهرداری را زمین گیر کرده است.

 

انتظار می‌رود شورا بدنبال افراد ضعیف و ناکارآمدی که در دیگر شهرها کاملا ناموفق بوده و امتحان خود را به بدترین شکل پس دادند، نباشد و تلاش کنند انتخاب سوم کم نَقص ترین و کامل ترین انتخاب باشد.

 

امروز خواسته جدی عموم شهروندان، رسانه ها، فعالان اجتماعی و دوستداران مسجدسلیمان توجه به داشته ها و فرصت دادن به استعدادهای داخلی است.

 

مسجدسلیمان همواره مهد پرورش مدیران توانمند و شایسته ای بوده است که در دهه های اخیر در سطوح مختلف مدیریتی کشور بکارگیری و توانمندی خود را به اثبات رسانده اند. لذا از شورا انتظار می‌رود فرصت خدمت را در اختیار یکی از فرزندان همین آب وخاک قرار دهد و یکبار به یکی از نیروهای شایسته این شهر اعتماد کند.

 

شورا اهرمی همچون استیضاح را در اختیار دارد، شهردار هر کس که باشد چه بومی و یا غیر بومی، اگر ناتوان و ناکارآمد باشد با طرح سوال و نهایتاً استیضاح از سوی نمایندگان مردم مواجه خواهد شد.

 

 

انتهای پیام