تاوان عملکرد ضعیف برخی مدیران را مردم با جان و مالشان می پردازند/ تعطیلی بخش آندوسکوپی بیمارستان ۲۲بهمن مسجدسلیمان و بیمارانی که آواره مراکز درمانی در دیگر شهرها می شوند.

 

 

بیمارستان ۲۲بهمن که بعنوان بزرگترین مرکز درمانی مسجدسلیمان و تنها بیمارستان مرجع روزانه بیشترین حجم مراجعات بیماران این شهرستان و شهرهای گل گیر، اندیکا و لالی را به خود می بیند، به دلایل مختلفی از جمله کمبود پزشک و غیر فعال بودن برخی بخش ها آنچنان که انتظار می‌رود خدمات درمانی مطلوبی به شهروندان ارائه نمیکند.

 

 

 

پایگاه خبری ایرانیان – کیوان علاسوند بخش آندوسکوپی بیمارستان ۲۲بهمن مسجدسلیمان که در اردیبهشت ماه سال ۹۹ با هدف ارائه خدمات به بیماران، ارتقاء شاخص های درمانی، صرفه جویی در هزینه ها و پیشگیری از مخاطرات جاده ای راه اندازی شد و پذیرای بیماران زیادی از شهرهای مسجدسلیمان اندیکا و لالی بود، پس از چند ماه فعالیت، بدلیل ضعف و بی تدبیری مدیران بهداشت و درمان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز از چرخه خدمات رسانی خارج شده است.

 

آندوسکوپی بیمارستان ۲۲بهمن مسجدسلیمان یکی از دستگاههای مُدرن و پیشرفته است که حالا بدلیل نبود یک متخصص داخلی و عدم استفاده از آن در حال خاک خوردن است و تنها متخصص داخلی که در این بخش فعالیت می‌کرد با پایان طرح خدمت اجباری، بدلیل کج سلیقگی و سوء مدیریت مدیران وقت بهداشت و درمان شهرستان و ناتوانی در جذب ایشان، عطای کار در این بیمارستان را به لقایش بخشید و ماههاست که از مسجدسلیمان خارج شده است.

 

 

حالا اما بیماران مسجدسلیمان از انجام یک آندوسکوپی که از بدیهی ترین و ابتدایی ترین امکانات یک بیمارستان است محرومند و ناچارند با هزینه های شخصی و علی رغم تمامی مخاطرات جاده ای، راهی دیگر شهرها بویژه مرکز استان شوند.

 

مشکلات درمانی بیمارستان بزرگ و به اصطلاح یکصد تختخوابی مسجدسلیمان به غیر فعال بودن بخش آندوسکوپی ختم نمی‌شود و کمبود پزشک با تخصص های مختلف در درمانگاه تخصصی بیمارستان و هدایت بیماران به مطب های شخصی از دیگر مشکلات این بیمارستان است که بنظر میرسد از دید مدیران بهداشت و درمان شهرستان پنهان مانده است.

 

شاخص های درمانی بیمارستان ۲۲بهمن نه تنها مطابق با استانداردهای روز کشورمان بلکه در سطح برخی از شهرهای هم جوار هم نیست و شیوه مدیریت این مرکز درمانی نیازمند یک بازنگری اساسی است تا بیش از این رنج بی امکاناتی و کیفیت پایین خدمات درمانی در کنار درد و رنج ناشی از بیماری، جسم و جان بیماران را آزار ندهد‌.

 

عدم توجه کافی به مسائل بهداشتی در بیمارستان، نبود وسایل گرمایشی در بعضی از بخش‌ها و کمبود نیروی انسانی و بکار گیری افراد در مسئولیت های غیر مرتبط از دیگر مشکلاتی است که در پایین آمدن کیفیت خدمات درمانی در این مرکز نقش بسزایی داشته است.

 

سرانه بهداشت و درمان مسجدسلیمان به هیچ وجه متناسب با شان و منزلت مردم این شهر نیست و دانشگاه علوم پزشکی اهواز بعنوان متولی اصلی بهداشت و درمان خوزستان  تا کنون کم توجهی و سهل انگاری های فراوانی نسبت به مشکلات حوزه بهداشت و درمان مسجدسلیمان از خود نشان داده است و آنگونه که انتظار می‌رود پیگیر رفع کمبودها و نیازهای بهداشت و درمان این شهرستان نبوده است.

 

فرماندار مسجدسلیمان نیز بعنوان رئیس شورای سلامت شهرستان، در این رابطه مسئول است و باید پاسخگوی کاستی های موجود در حوزه  بهداشت و درمان منطقه باشد.

 

حالا با تغییرات بوجود آمده در بخشهای مختلف مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، انتظار می‌رود مدیریت جدید و معاونین درمان و بهداشت دانشگاه با درک بیشتری از مشکلات بهداشت و درمان مسجدسلیمان و محرومیت های این منطقه در راستای رفع این نواقص و کاستی ها گام بردارند.

 

 

انتهای پیام