سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان: جایگاه آموزش و پرورش آنقدر وزین و با ارزش است که نباید با نگاه ترحم آمیز به آن بنگریم

 

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان گفت : جایگاه آموزش و پرورش آنقدر وزین و با ارزش است که نباید نسبت به آن نگاه ترحم آمیز داشته باشیم.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان ، رضا رضایی فاضل که در جلسه شورای آموزش و پرورش مسجدسلیمان سخن می‌گفت، افزود: مأموریت دستگاه تعلیم و تربیت ، حیّات طیّبه است که همان رسیدن انسان به کمال و قُرب الهی است و این مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بعنوان یکی از اهداف نظام تعلیم و تربیت تعریف شده است که هم نقشه راه مشخص شده و هم شرح وظایف و یک نوع بازنگری در ماموریت هایی است که در این مدت آموزش و پرورش داشته است.

 

وی افزود : آموزش و پرورش رُکن اصلی پیشرفت و توسعه هر کشوری است و در تمام کشورهای توسعه یافته و پیشرفته اولویت همه دولت ها بشمار می‌رود و اگر پیشرفتی حاصل شده نتیجه نگاه راهبردی و عمیق به آموزش و پروش است که اگر از آن غفلت کنیم قطعا هیچگونه موفقیتی حاصل نخواهد شد.

 

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان ادامه داد: اگر نگاه به آموزش و پرورش نگاهی سطحی باشد، در آینده نزدیک با چالش های بسیاری مواجه خواهیم شد که خروجی این چالش ها اصل موضوع ناامنی و گُسست اخلاقی و تربیتی خواهد بود لذا چنانچه همین شورای آموزش و پرورش که در سنوات گذشته کارایی خود را از دست داده است، دوباره جدی گرفته شود و از همه طرفیت ها برای کیفیت بخشی به این حوزه استفاده شود شاهد اتفاقات خوبی در آموزش و پرورش خواهیم بود.

 

رضایی فاضل با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نباید از ماموریتی که دارد غافل شود ادامه داد : باید دانش آموز را در محیطی بانشاط و اسلامی و انقلابی تربیت کنیم و محیط مدرسه برای دانش آموز جذاب و تنوع بخش باشد و مراقب باشیم دانش آموز را از آموزش فراری ندهیم.

 

ایشان با اشاره به اهمیت ورزش در مدارس افزودند: در آموزش و پرورش از ورزش غفلت کردیم. من در روز بازگشایی مدارس چند مدرسه مسجدسلیمان را از نزدیک بازدید کردم، محیط ورزشی مدارس اصلا مناسب نبود و دانش آموزان در ساعت ورزش از مدرسه خارج می شدند این در حالیست که ساعات ورزش همیشه در ذهن دانش آموز می ماند و باید با جدی گرفتن این مهم به جنبه های روحی و روانی آن توجه بیشتری داشته باشیم و مدرسه را به یک مکان کاملا آموزشی برای دانش آموزان تبدیل کنیم.

 

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخصیص ۵ درصد از عوارض شهرداری ها و یک درصد از درآمدهای نفتی و گازی براساس قانون به آموزش و پرورش گفت: شهرداری شهرستان موظف به پرداخت این عوارض به حساب آموزش و پرورش است ضمن اینکه سهم یک درصدی آموزش و پرورش از درآمدهای نفتی و گازی و سایر شرکت ها باید محقق شود لذا از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان انتظار می‌رود بدنبال اجرای این قانون باشد و چنانچه این عوارض پرداخت شود، آموزش و پرورش می‌تواند تا حد زیادی مشکلات خود را مرتفع نماید. البته عوارضی که به آموزش و پروش پرداخت می‌شود باید محل هزینه کرد آن نیز مشخص باشد.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش تصریح کرد: قانون این پیش بینی را کرده است و اگر این مهم اتفاق بیافتد، هیچکس ترحم آمیز به آموزش و پرورش نگاه نخواهد کرد.جایگاه آموزش و پرورش بسیار وزین و با ارزش است و نباید خودزنی کنیم و سیستمی که باعث رشد و تعالی فرهنگ یک کشور است را با نگاهی حقارت آمیز بنگریم.

 

وی افزود: اگر شهرداری و شرکت ها حاضر به پرداخت این عوارض نباشند از راههای قانونی پیگیری و برخورد های لازم صورت خواهد گرفت.

 

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان در خاتمه با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: یکی از دغدغه های آموزش و پرورش بحث سرویس مدارس است که انتظار می‌رود انجمن اولیا و مربیان هر چه سریعتر با شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه این موضوع را ساماندهی کنند و از مدیران میخواهم به‌ وظایفی که دارند عمل کنند تا شاهد پیک جدید بیماری کرونا نباشیم.

 

پیش از سخنان سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان، رضایی رئیس اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان ، معاونین تربیتی، ابتدایی و آموزشی، زمانپور رئیس مرکز بهداشت شهرستان، محبی مدیر کانون شکوفایی ، خلاقیت و نوآوری، نقدی بخشدار گلگیر، خراسانی بخشدار مرکزی ، هیهاوند مدیرعامل نفت و گاز مسجدسلیمان و جلیلی سرپرست شهرداری به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و بیان مشکلات و کمبودها پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام