رتبه نخست تخلفات مالی در کشور به خوزستان رسید

 

 

مدیرکل دیوان محاسبات استان خوزستان گفت: ارائه گزارش تفریغ بودجه توسط دیوان محاسبات در ۶ ماه زودتر از موعد یک رکورد تحولساز و یک دستاورد بزرگ است که کمک موثری به فرآیند تصمیم‌گیری مجلس در حوزه بودجه ریزی می‌کند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، مهدی غفاری مدیر کل دیوان محاسبات خوزستان افزود:  آسیب شناسی نظام بودجه ریزی، کمک به کارآمدی نظام مدیریتی، کاهش تخلفات و انحرافات دستگاه‌ها، ایجاد انضباط مالی، ارتقای شفافیت و تقویت سرمایه اجتماعی حاکمیت از جمله فواید این دستاورد دیوان است.

غفاری هدف اصلی دیوان را صیانت از بیت المال عنوان کرد و گفت: این هدف با چابکی و چالاکی دیوان امکان پذیر است و نقش قابل توجهی در پیشرفت کشور دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، نسبت به ۲۵۳ دستگاه اجرایی دولتی در خوزستان نظارت شده است، عنوان کرد: در نتیجه نظارت و رسیدگی دیوان، ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان به خزانه کشور واریز شد و ۶۰۰ میلیارد تومان وجوه واریزی به دستگاه‌های دولتی بود که بایستی از حیف و میل آن جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل دیوان محاسبات خوزستان بیان کرد: در سال قبل، ۷۴۸ تخلف در دستگاه‌های دولتی خوزستان احراز شد که جمع انحرافات مالی آن ۵ هزار میلیارد تومان بوده و تاکنون ۹۴ میلیارد تومان از آن ضرر و زیان قطعی تشخیص داده شده است.

وی افزود: استان خوزستان در سال‌های اخیر از نظر تخلفات مالی ادارات و دستگاه‌های دولتی رتبه اول یا دوم کشور را داشته است. 

غفاری گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۸۰۰ میلیارد تومان به وصول درآمدهای مالیاتی در خوزستان کمک شد.

مدیرکل دیوان محاسبات خوزستان عنوان کرد: بعضی دستگاه‌های دولتی نسبت به شناسایی و صیانت از اراضی خود اهتمام کافی ندارند و این مسئله دشواری‌هایی به وجود آورده است.

وی افزود: مردم می‌توانند تخلفات خود را اعم از عدم اجرای قوانین، حیف و میل کردن بیت‌المال و نظایر آن با تماس به سامانه ۱۹۸ اعلام کنند.

 

انتهای پیام