بازدید معاون وزیر بهداشت و درمان از زیرساخت های بهداشتی درمانی مسجدسلیمان

 

معاون درمان وزات بهداشت از موافقت با راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در مسجدسلیمان خبر داد و گفت: باید شاخص‌های لازم پر شود تا مشخص شود این شهرستان پتانسیل دانشکده علوم پزشکی را دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، دکتر سعید کریمی که بمنظور بازدید از زیرساخت های بهداشتی و درمانی مسجدسلیمان و رفع مشکلات موجود در این بخش به این شهر سفر کرده بود، اظهار کرد: مدیریت این گونه نیست که مدیر در تهران بنشیند و از طریق واسطه‌ها گزارش دریافت کند و در شهرستان‌ها امور اصلاح شود. مدیر باید با چشم مشکلات را ببیند و بشنود زیرا این مسائل بسیار در تصمیم‌گیری‌ها تاثیر دارد.

 

وی افزود: شعار وزارت بهداشت در دوره جدید “عدالت و تعالی نظام سلامت” است یعنی هر مجموعه‌ای از جایی که هست یک مرحله بالاتر برود بنابراین شهر برخوردار باید برخوردارتر شود و به شهر محروم هم بیشتر رسیدگی شود تا فاصله با شهر برخوردار کاهش یابد و به عدالت برسیم و سلامت برای همه مردم تامین شود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های مسجد سلیمان و تلاش برای رفع محرومیت‌ها در حد توان گفت:  شرایط در مسجدسلیمات زیاد بد نیست. مرکز استانی داریم که MRI دولتی ندارند اما در مسجدسلیمان وجود دارد. باید از هر جایی و راهی تکنسین مورد نیاز جذب شود تا از منابع موجود حداکثر استفاده شود.

کریمی در خصوص کمبود آمبولانس گفت: مساله آمبولانس مشکل کشوری است و مدت‌ها است آمبولانسی خریداری نشده است اما اخیر در جلسه سران قوا مصوب شد که یک هزار آمبولانس خریداری و در کشور توزیع شود.

 

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص درخواست راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در مسجدسلیمان بیان کرد: نظر درمورد راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان مثبت است اما باید شاخص‌ها پر شود تا نشان داده شود پتانسیل راه‌اندازی دانشکده وجود دارد.

 

 

انتهای پیام