پیشرفته‌ترین دستگاه شتاب‌دهنده خطی کشور در بیمارستان گلستان اهواز راه‌اندازی می‌شود

 

رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: به‌زودی پیشرفته‌ترین دستگاه شتابدهنده خطی، برای درمان بیماران سرطانی، در بیمارستان گلستان اهواز راه‌اندازی می‌شود.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، دکتر میثم معزی با اعلام این خبر افزود: دستگاه شتاب‌دهنده خطی Elekta، دارای دقت بسیار زیاد در پرتودهی نقاط علامت‌گذاری شده برای از بین بردن سلول‌های سرطانی است و همچنین با مکانیسمی خاص و تکنولوژی موسوم به Monaco، منجر به شدت پرتودهی در بافت‌های سرطانی و کاهش میزان دُز دریافتی اشعه در نواحی غیر سرطانی می‌شود.

 

وی بیان کرد: راه‌اندازی دستگاه Versa HD ELECTA بعنوان سومین دستگاه شتاب‌دهنده خطی بیمارستان گلستان، کمک شایانی به درمان سریع بیماران سرطانی استان خواهد بود که این امر بدون پیگیری‌ها و حمایت‌های ریاست محترم دانشگاه و معاونین محترم درمان و توسعه استان و همچنین تلاش بی‌منت همکاران ارزنده مجموعه بیمارستان گلستان اهواز، میسر نبود و جا دارد تقدیر و تشکر ویژه از این عزیزان داشته باشم.

 

رئیس بیمارستان گلستان اهواز در ارتباط با کیفیت و وضوح تصویر این دستگاه گفت: با استفاده از تکنیک پیشرفته هدایت تصویر بصورت ۴ بعدی، وضوح این دستگاه فوق‌العاده است که این امر یاریگر اساتید رادیو انکولوژیست در تشخیص و شناخت دقیق‌ تومورهای احتمالی که ممکن است در مراحل اولیه درمان رویت نشود، خواهد بود.

 

دکتر معزی ادامه داد: همچنین به دلیل بالا بودن سرعت‌ لیف‌های کولیماتور در این دستگاه، تا ۶۰ درصد زمان پرتودهی بیماران کاهش خواهد یافت و ضمناً قادر خواهد بود تصاویر را به صورت آنلاین هدایت کند.

 

وی در پایان هزینه خرید، نصب و راه‌اندازی این دستگاه پیشرفته را حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع وزارتی و دانشگاهی عنوان کرد و افزود: این دستگاه جزء سرمایه‌های اساسی و مهم استان خوزستان در حوزه درمان بشمار می‌رود که مجوزهای فعالیت آن از سازمان ملی انرژی اتمی و وزارت بهداشت اخذ شده است و به یاری خدا ظرف ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

انتهای پیام