پایان طلسم ۱۸ ماهه / آرش قنبری شهردار مسجدسلیمان شد

 

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و گذشت چندین ماه از انتخاب آرش قنبری به عنوان شهردار منتخب از سوی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان، شنیده میشود حکم وی توسط استانداری خوزستان تایید شده است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، با گذشت ۱۸ ماه از آغاز بکار شورای شهر مسجدسلیمان حالا بنظر میرسد آرش قنبری بعنوان اولین شهردار منتخب موفق به اخذ تاییدیه های لازم از سوی نهادهای ذیربط شده است.

آرش قنبری دانشجوی دکترای مدیریت دولتی و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی است و ۲۲ سال سابقه حضور در وزارت کشور را دارد.

بخشداری بندر امام، معاونت فرمانداری شوشتر، فرماندار رامهرمز ، مدیرکلی امور مالی و اداری و سرپرست امور اداری استانداری خوزستان از دیگر مسئولیت های منتخب شورای شهر مسجدسلیمان است.

 

در ۱۸ ماه گذشته ۴ گزینه از سوی شورا به استانداری معرفی شد اما به دلایل مختلف هیچکدام موفق به اخذ تاییدیه های لازم نشدند و بنظر میرسد طلسم رد صلاحیت شهرداران مسجدسلیمان شکسته شده است و آرش قنبری اولین شهردار شورای شهر خواهد بود.

شورای شهر مسجدسلیمان در طی این مدت ۵ سرپرست موقت نیز برای شهرداری انتخاب کرد که دو سرپرست هر کدام بمدت ۶ ماه ، یکی بمدت ۳ ماه ، و دو سرپرست هم هر کدام حدود یک ماه عهده دار این مسئولیت بودند.

برای شورای شهری که تا آستانه انحلال پیش رفت حالا یک فرصت ۳۰ ماهه باقی مانده است. فرصتی برای کم کردن بار انتقادات افکار عمومی و کسب حداقل رضایتمندی.

شورا حالا می‌تواند در کنار اولین شهردار خود با بهره گیری از نقطه نظرات نخبگان و کارشناسان اقدامات موثری در جهت بهبود امور شهری بردارد و رونق و آبادانی را به مسجدسلیمان هدیه کند.

ساماندهی و اصلاح ساختار اداری و سازمانی نیروی انسانی شهرداری، رسیدگی به معضل طرح‌های های نیمه تمام ، بهبود وضعیت آسفالت معابر ، خيابانها و محلات شهر مسجدسلیمان، رسیدگی به وضع نامطلوب مبلمان شهری، رفع مشکل ترافیک ، ساماندهی دست فروشان ، نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری، مقابله جدی با پدیده زمین خواری و برخی معضلات دیگر از چالش‌های پیش روی شهردار جدید مسجدسلیمان است که انتظار می‌رود با ارائه برنامه ای کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت نسبت به بهبود آنها اقدام کند.

معارفه آرش قنبری بزودی برگزار می شود و بیستمین شهردار تاریخ مسجدسلیمان رسماً آغاز بکار خواهد کرد.

 

 

نگارش و انتشار: کیوان علاسوند