فرماندار جدید مسجدسلیمان فردا معارفه می‌شود

 

 

بنا بر برخی شنیده ها پیمان ملایی فردا بعنوان فرماندار مسجدسلیمان معارفه خواهد شد.

 

 

 پایگاه خبری ایرانیان – کیوان علاسوند، آخرین جلسه شورای اداری مسجدسلیمان در سال ۱۴۰۱ در حالی فردا با حضور استاندار خوزستان و برخی از معاونین وی در این شهرستان برگزار خواهد شد که بنا بر برخی شنیده ها قرار است در این جلسه پیمان ملایی بعنوان فرماندار جدید مسجدسلیمان معارفه گردد.

 

پیمان ملایی کارمند شرکت نفت مسجدسلیمان است و پیش از این چندین مسئولیت از جمله ریاست ترابری ، ریاست روابط عمومی و ریاست خدمات مهندسی این شرکت را بر عهده داشته است. وی همچنین در دو مقطع بعنوان شهردار مسجدسلیمان فعالیت می‌کرد.

 

انتصاب پیمان ملایی بعنوان فرماندار جدید مسجدسلیمان در حالی اتفاق خواهد افتاد که چند ماهی است شایعه تغییر فرماندار این شهرستان شنیده ميشود و نام چند نفر برای احراز این مسئولیت بر سر زبان‌ها افتاد اما محتمل ترین گزینه که از شانس بالاتری نسبت به سایر گزینه ها برخوردار بود حالا در آستانه نشستن بر صندلی فرمانداری است و بزودی به جای رضایی فاضلی خواهد نشست که یکسال و یک روز قبل در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان شد.

 

فرمانداری مسجدسلیمان در چند سال گذشته دوران بسیار ضعیفی را پشت سر گذاشت و فرماندارانی که راهی این شهر شدند هیچگاه نتوانستند انتظارات مردم را برآورده کنند و این شهرستان در طول سالیان اخیر همواره از وجود فرمانداری کاربلد، باتجربه، توانمند و البته دلسوز بی بهره بوده است.

 

مهمترین ویژگی که فرماندار مسجدسلیمان باید داشته باشد آشنایی کامل به تمام مسائل شهری است و تمام پهنه جغرافیایی شهرستان را بشناسد، اطلاعات کافی از تمام مسائل شهری و روستاهای اطراف شهرستان را داشته و مناطق را مانند کف دست بشناسد.

 

انتخاب معاونین قوی خود یکی دیگر از آیتم‌هایی است که فرماندار مسجدسلیمان باید آن را با وسواس بیشتر انتخاب کند تا بتواند موفق شود. در غیر این صورت هیچ انتظاری برای موفقیت نباید داشته باشد.

 

هر عقل سلیمی این را می‌داند که فرماندار باید ویژگی‌های منحصر به فرد داشته باشد در ابتدا باید جایگاه فرماندار و فرمانداری را بداند، کسی که در جایگاه فرمانداری تکیه میزند باید نسبت به امور شهرستان اشرافیت کامل داشته باشد.

 

کسی که قصد دارد این سمت مهم را قبول کند باید بداند در چه جایگاهی قرار می‌گیرد و چه کاری باید انجام دهد، فرماندار نماینده عالی دولت در شهرستان است و مسئولیت بسیار مهمی را بر عهده دارد. انتخاب یک فرماندار مخصوصاً برای شهرستانی مانند مسجدسلیمان که شرایط خاص خود را دارد بسیار مهم است.

 

در سال‌های اخیر پروژه های مهمی همچون جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز ، جاده کمربندی مسجدسلیمان، پروژه آبرسانی به محلات مسجدسلیمان، تکمیل منازل زلزله زدگان در شهرک امام رضا ، رسیدگی به وضعیت شهرک صنعتی مسجدسلیمان، پیگیری راه اندازی فاز دوم کارخانه سیمان، راه اندازی فاز دوم کارخانه آلومینیوم، پیگیری راه اندازی پترو پالایش بختیاری، راه اندازی فرودگاه مسجدسلیمان، وضعیت نامناسب و اَسَفبار عمران شهری، پروژه های نیمه راکد و رها شده آبرسانی به روستاهای شهرستان و غیره.. همواره جزو خواسته ها و مطالبات مردم از مسئولان و در راس آنها نماینده مردم در مجلس و فرماندار بعنوان نماینده عالی دولت در شهرستان بوده است که تا کنون بدون نتیجه باقی مانده است.

 

یکی از شاخصه های مهم که در این تغییر و تحول لحاظ شده است ، همسویی فرماندار جدید با نماینده شهرستان است، لذا انتظار می‌رود بعد از این شاهد هماهنگی و تسریع در انجام امور و اهتمام ویژه در جهت پیگیری و حل مشکلات شهرستان باشیم.

 

مُضاف بر این ردای مدیریت بر تن برخی از مدیران شهرستان بسیار گُشاد است و برخی ادارات در بهبود اوضاع شهرستان هیچ حرکتی ندارند و به صورت کاملا راکد قرار گرفته اند که بنظر میرسد در صورت بهره مندی از یک فرماندار توانمند و دلسوز می‌توان به تغییر و تحول در بدنه دولت در مسجدسلیمان امیدوار بود تا مسیر خدمت به مردم و حرکت در جهت توسعه و آبادانی شهرستان هموار شود.

 

 

نگارش و انتشار : کیوان علاسوند