اولین جلسه شورای آموزش و پرورش مسجدسلیمان در سال جدید تحت الشاع غیبت جمعی از مدیران ادارات

 

 

فرماندار مسجدسلیمان با انتقاد از غیبت برخی مدیران در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: در صورت نداشتن پاسخی مناسب برای عدم حضورشان، با آنها برخوردی جدی صورت میگیرد.

 

پایگاه خبری ایرانیان – کیوان علاسوند ،  اولین جلسه شورای آموزش و پرورش مسجدسلیمان در سال جدید در حالی روز سه شنبه بیست و دوم فروردین ماه در سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد که غیبت جمعی از مدیران عضو این شورا ، این جلسه را تحت الشاع خود قرار داد و انتقاد شدید فرماندار شهرستان را بهمراه داشت.

 

پیمان مولایی با اشاره به عضویت بیش از چهل تَن از مدیران ادارات و دستگاههای مختلف در شورای آموزش و پرورش و غیبت تعداد زیادی از آنها در اولین جلسه این شورا در سال جدید گفت : عدم حضور مدیران در جلسات قابل قبول نیست. مهمتر از جلسه شورای آموزش و پرورش وجود ندارد و مدیرانی که در این جلسه حضور ندارند باید پاسخی مناسب برای غیبت شان داشته باشند در غیر اینصورت برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت.

 

فرماندار مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود به آمار نگران کننده مواد مخدر در شهرستان اشاره کرد و افزود : جلسه ای با موضوع مواد مخدر در فرمانداری برگزار شد که آمار اعلام شده در این جلسه بسیار خطرناک و نگران کننده بود بویژه اینکه بخشی از این آمار در خصوص رشد استفاده از مواد مخدر در بین دانش آموزان است که باید هر چه سریعتر نسبت به آن چاره اندیشی و با آموزش های لازم و ارائه راهکارهای موثر و کاربردی از گسترش اعتیاد در بین فرزندانمان پیشگیری کنیم. سن اعتیاد بسیار پایین آمده است و این زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود.

 

مولایی همچنین با ابراز نارضایتی از کیفیت پوشاک مدارس شهرستان گفت : پوشیدن لباس فرم در ایجاد نظم و هماهنگی ظاهری میان دانش آموزان مدرسه اهمیت زیادی دارد اما در انتخاب رنگ و مدل آن در برخی موارد کم دقتی هایی با توجه به سن و مقطع تحصیلی صورت می گیرد.

وی افزود: علی رغم هزینه ای که می‌شود اما  پوشاک مدارس شهرستان فاقد کیفیت و زیبایی لازم است و به لحاظ جنس پارچه ، نوع دوخت و  ترکیب رنگ به هیچ وجه مناسب سن دانش آموزان نیست و انتظار می‌رود با سلیقه ای بهتر  نوع و رنگ پارچه انتخاب و با دوختی با کیفیت تر تولید شود تا لباس فرم دانش آموزان شکل بهتری داشته باشد. این ترکیب رنگها بیشتر برای افراد مُسن است و در حالیکه باید در طراحی پوشاک مدارس تنوع رنگ و استفاده از رنگ‌های شاد وجود داشته باشد.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش مسجدسلیمان ادامه داد: در موضوع پاندمی کرونا در وضعیت نارنجی هستیم که باید دقت بیشتری صورت گیرد و استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس و در هنگام برگزاری امتحانات جدی گرفته شود تا دچار آسیب نشویم.

 

پیمان مولایی با اشاره به رتبه پایین آموزش و پرورش مسجدسلیمان در اُستان گفت : رتبه ما رتبه قابل قبولی نیست و می‌طلبد با برنامه ریزی بهتر و استفاده از اساتید ، کارشناسان و صاحب نظران نسبت به ارتقاء آموزش و پرورش شهرمان اقدام کنیم تا رتبه ما در اُستان بهبود یابد.

 

فرماندار مسجدسلیمان نهایت همکاری با آموزش و پرورش را وظیفه همه دستگاه‌ها دانست و خاطر نشان کرد : این وظیفه ما است که بدون هیچ محدودیتی به آموزش و پرورش کمک کنیم تا آسیبی به دانش آموزان وارد نشود و نسل آینده را بخوبی تربیت و تحویل جامعه دهیم.

 

مولایی در پایان با اشاره به عدم پرداخت عوارض به آموزش و پرورش از سوی برخی دستگاه‌ها گفت : فرصتی یکماهه جهت پرداخت این عوارض داده می‌شود و اگر اداره ای عوارض را به حساب آموزش و پرورش واریز نکرد ، ترک فعل قلمداد گردد و به دادستان و سایر مراجع قضایی معرفی شود.

 

پیش از سخنان فرماندار مسجدسلیمان، رئیس آموزش و پرورش این شهرستان به بیان برخی کمبودها و نواقص موجود در فضاهای آموزشی پرداخت.

علی اکبر مبارزاده با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تاریخ هشتم اردیبهشت، امتحانات خردادماه ، امتحانات نهایی و امتحانات کنکور در تیرماه گفت : برگزاری آزمون و امتحانات بصورت الکترونیک است و برای تصحیح الکترونیک آزمون و امتحانات به ۲۰ دستگاه اسکنر با سرعت بالا نیاز داریم.

 

رئیس آموزش و پرورش مسجدسلیمان افزود: دریافت عوارض ۳ تا ۵ درصدی از کارخانه ها ، موسسات و شرکت ها در دست اقدام است و با جدیت پیگیر آن هستیم.

 

بلدی مسئول دایره امتحانات آموزش و پرورش مسجدسلیمان نیز در سخنانی کوتاه ، نیاز به تجهیزاتی از قبیل چاپگر اسکنر و کامپیوتر را برای برگزاری آزمون ها و تصحیح الکترونیک امتحانات ضروری دانست و خواستار همکاری اداره برق شهرستان جهت پیشگیری از هر گونه خاموشی در هنگام امتحانات و تامین اینترنت پرسرعت برای برگزاری این آزمونها شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام