وزیر کار در مسجدسلیمان خبرداد: آغاز ساخت مجموعه پتروپالایش بختیاری در آینده نزدیک

 

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سفر دوم رئیس جمهور، بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و کمک ویژه معاون اول، مقرر شد مجموعه پتروپالایش بختیاری نیز تامین منابع و مطالعات آن کامل شود و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود؛ این طرح، طرح بسیار بزرگی است و بالغ بر ۴ میلیارد یورو منابع ارزی و ریالی نیاز دارد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان سید صولت مرتضوی امروز (۷ اردیبهشت) در بازدید از پتروپالایش مسجدسلیمان اظهار کرد: کارخانه پتروشیمی مسجدسلیمان یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که برای رفع بخشی از محرومیت در این منطقه با سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و البته مشارکت بخش خصوصی اجرا شد.

 

وی افزود: امروز ما شاهد رشد تولید هستیم. همکاران ما وعده دادند که حداقل ۱۵ درصد در سال ۱۴۰۲، این کارخانه رشد داشته باشد و به وضعیت اسمی و حتی امکان رسیدن به بالاتر از ظرفیت اسمی را دارد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این کارخانه باید حدود ۲ میلیون تن اوره و آمونیاک تولید کند و بر اساس گزارشات داده شده، تولید فعلی به میزان یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن است که این ظرفیت به دو میلیون تن خواهد رسید و امیدواریم به ظرفیت اسمی برسد. البته مباحثی نیز وجود دارد و در این راستا وزیر اقتصاد بازدیدی خواهد داشت و گرفتاری‌ها را برطرف می‌کند.

 

 

تمام قد پای کار پتروشیمی مسجدسلیمان هستیم

 

مرتضوی ادامه داد: ما تمام قد پای کار پتروشیمی مسجدسلیمان هستیم. در سفر دوم رئیس جمهور، بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و کمک ویژه معاون اول، مقرر شد مجموعه پتروپالایش بختیاری تامین منابع و مطالعات آن کامل شود و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود؛ این طرح، طرح بسیار بزرگی است و بالغ بر ۴ میلیارد یورو منابع ارزی و ریالی نیاز دارد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص مشکل عدم پرداخت اقساط و تامین نشدن پول برق و گاز شرکت عنوان کرد: قطعا وظیفه ما پیگیری و حل مشکلات است. البته نباید پروژه به اینجا می‌رسید باید علل و عوامل بررسی شود اما در هرحال به هر طریقی باید مشکل حل شود. ما آمادگی داریم برای رفع مشکلات به صورت ماهانه جلسه برگزار کنیم و وزیر اقتصاد نیز برای این موضوع آمده است.

 

 

انتهای پیام