با حضور ریاست کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان ، مسئولان جدید قضایی شهرستان مسجدسلیمان معرفی شدند  

 

 

رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان مسجدسلیمان در مراسمی و با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب خوزستان ، جمعی از معاونین دستگاه قضایی خوزستان و اعضای شورای اداری مسجدسلیمان معرفی شدند.

 

پایگاه خبری ایرانیان – کیوان علاسوند ،  آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری و دادستان‌های پیشین و جدید مسجدسلیمان صبح امروز با حضور علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان، صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب استان ، جمعی از معاونین دستگاه قضا در خوزستان ، فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان،  فرمانده هان نظامی و انتظامی، روحانیت، جمعی از متنفذین، معتمدین و ریش سفیدان ، اصحاب رسانه و کارکنان دادگستری و دادستانی در سالن اجتماعات باشگاه مرکزی نفت برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به اقدامات فراوانی که در دستگاه قضایی بویژه در بحث صلح و سازش شهرستان صورت گرفت از تلاشهای علی اسکندری رئیس دادگستری و رحمان بن سعید دادستان‌ مسجدسلیمان تقدیر کرد.

وی افزود : مجموعه دادگستری و دادستانی بسیار همدل و همراه در کنار مسئولان شهرستان حضور داشتند و مدیران این دو مجموعه همیشه در کنار مردم و ادارات در جهت رفع کاستی ها و مشکلات بویژه در بحث صلح و سازش و کمک به رفع موانع راه اندازی کارخانجات و شرکت های تولیدی اقدامات ارزشمندی انجام دادند که جا دارد از زحمات و دلسوزی این عزیزان تقدیر و تشکر بنمایم.

 

امام جمعه موقت مسجدسلیمان هم به نقش مثبت دستگاه قضا در مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت : مجموعه قضایی شهرستان همراه و همگام با مردم در همه عرصه ها حضوری فعال و ارزشمند داشت و ارتباط بسیار خوب آنها با مردم باعث شد تا امروز در بین آحاد مردم از این دو بزرگوار ریاست دادگستری و دادستان به نیکی یاد شود.

حاج آقا داودی ادامه داد : در کنار اقدامات تاثیرگذار دستگاه قضا و دیگر تلاشهای صورت گرفته توسط مسئولان شهرستان اما برخی افراد و مجموعه هایی درون شهرستان وجود دارند که منافع و امیال شخصی را بر خدمت به مردم  مردم ترجیح می‌دهند و فقط به فکر پُر کردن جیبشان هستند که انتظار داریم نهادهای امنیتی و دستگاه‌های قضایی همانگونه که تا کنون در عمل کردند، با قدرت بیشتری در جهت برخورد با این افراد متخلف حرکت کنند.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی ریاست دادگستری و دادستان مسجدسلیمان گفت : وقتی صندلی و موقعیت اينچنينی در اختیار برخی قرار می‌گیرد ، با غرور و تکبر با مردم برخورد می‌کند و احساس قدرت میکند اما این دو برادر هم آقای اسکندری و هم آقای بن سعید از این شخصیت بدور بودند و با تواضع و فروتنی و در کمال مردمداری و احترام به حل مشکلات مردم پرداختند و هیچگاه در بند جایگاهی که در آن قرار داشتند ، اسیر نشدند و تا روز آخر همراه و همگام با مردم و مسئولان شهرستان در راستای رفع مشکلات این منطقه محروم تلاش کردند.

 

در ادامه اسکندری رئیس دادگستری و بن سعید دادستان پیشین مسجدسلیمان به بیان گزارشی از عملکرد و اقدامات صورت گرفته در دستگاه قضا شهرستان در طی مدت مسئولیت شان پرداختند.

 

 

دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان دیگر سخنران این آیین بود. وی با اشاره به سخنان رهبری در جلسه با مسئولان قضایی گفت : باید با احترام و حفظ کرامت مردم با آنها برخورد شود و احیای حقوق عامه‌ جدی گرفته شود و با اقدامات مجرمانه و خشونت آمیز که امنیت روانی مردم را به خطر می اندازد با جدیت برخورد شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان، استفاده از سلاح در مراسمات را کاری اشتباه و خطرناک دانست و خواستار برخورد جدی با افرادی شد که با تیراندازی در مراسمات و یا حمل و نگهداری غیر مجاز اسلحه ناامنی را ترویج می‌دهند.

دهقانی وجود زندان در مرکز شهر مسجدسلیمان را آسیب جدی دانست و از مسئولان خواست با تلاش و پیگیری در جهت جابجایی زندان از نقطه فعلی تلاش کنند.

 

سید اسدالله مرعشی رئیس جدید دادگستری مسجدسلیمان نیز در سخنانی با اشاره به اولویت های کاری خود گفت : شورای پیشگیری از وقوع جرم را با همکاری دادستان شهرستان و همکاران دستگاه قضایی فعال خواهیم کرد و از ظرفیت های مردمی ، ائمه جمعه و جماعات ، مدیران ادارات و افراد ذی نفوذ و ریش سفیدان و بزرگان طوایف در جهت پیشبرد اهدافمان استفاده خواهم کرد.

وی افزود: تسریع در رسیدگی به پرونده ها و رفع اطاله دادرسی برنامه های خوبی خواهیم داشت ، پرونده های قدیمی از اولویت های کاری ما خواهد بود. در بحث جرائم سبک با جایگزین های حبس کار را ساماندهی خواهیم کرد و در بحث جرائم خشن ، مبارزه با فساد و تبعیض و بی عدالتی برخورد قاطع صورت خواهد گرفت. ضمن اینکه حمایت از تولید و بنگاه‌های تولیدی ، سرعت عمل و قاطعیت در اجرای احکام و فعال شدن کمیته اقتصاد مقاومتی از اولویت های ما میباشد که با جدیت به دنبال اجرای آن خواهیم بود.

مرعشی ادامه داد: مبارزه با فساد بعنوان دستور کار اصلی ما خواهد بود و بدور از هر تبعیضی با آن برخورد قانونی و لازم صورت میگیرد‌.

 

 

علی ذلقی دادستان جدید مسجدسلیمان هم در سخنانی اظهار داشت : چیزی که مورد توجه و تاکید دستگاه قضایی است و ریاست دادگستری اُستان هم نسبت به آن تاکید فراوان دارند ، پاسخگویی به مطالبات مردم و حل مشکلات آنان است. لذا باید در مسئولیت مان در دستگاه قضایی طوری عمل کنیم که خروجی آن رضایت مردم باشد. برخورد انسانی توام با احترام ، حفظ کرامت و اخلاق دینی جزو اموری است که ما خود را موظف و پایبند به آن میدانیم.

وی افزود : حساسیت مدیران ، مسئولین و قضات دستگاه قضایی در برقراری امنیت مردم است و ما هیچ عذری را که امنیت روانی ، اجتماعی و اقتصادی مردم را به خطر بیاندازد را نخواهیم پذیرفت و با مخلان امنیت مردم قاطعانه و در چهارچوب مسائل قضایی برخورد خواهیم کرد. حفظ حقوق بیت المال در اولویت های ماست و با متعرضین به حقوق بیت المال برخورد جدی خواهیم کرد.

دادستان مسجدسلیمان گفت: امنیت تنها با دادستان برقرار نخواهد شد و نیاز است تا همه مسئولین ، اعضای شورای تامین، متنفذین و همه اقشار به ما کمک کنند تا این امنیت برقرار شود.

 

 

در این آیین با تقدیر از زحمات رحمان بن سعید دادستان‌ اسبق مسجدسلیمان علی ذلقی بعنوان دادستان جدید این شهر معارفه و متن حکم وی قرائت شد. ذلقی تا پیش از این بعنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اندیکا فعالیت می‌کرد.

بن سعید به امیدیه خواهد رفت و بعنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان کار خود را آغاز خواهد کرد.

دیگر تغییر در دستگاه قضایی مسجدسلیمان انتصاب سید اسدالله مرعشی بعنوان رئیس دادگستری این شهرستان است. مرعشی پیش از این ریاست دادگستری رامهرمز را بر عهده داشته است.

اسکندری ریاست سابق دادگستری مسجدسلیمان هم راهی بهبهان خواهد شد و ریاست دادگستری این شهرستان را بر عهده خواهد گرفت.

 

در انتهای مراسم با اهداء لوح یادبود و تاج گل از سوی تعدادی از ادارات ، سازمان ها ، انجمن ها ، دانشجویان و کارخانجات و شرکت های تولیدی و صنعتی ، از زحمات و تلاشهای علی اسکندری رئیس پیشین دادگستری و رحمان بن سعید دادستان‌ سابق مسجدسلیمان تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام