انتقاد تند مدیرکل پیشین ارشاد خوزستان از خان و کدخداهای استان: من شهید راه کنسرت شدم/برخی بر علیه من خطبه خواندند

 

 

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه من با افتخار این مسئولیت را تحویل دادم تا خاری در چشم و استخوانی باشم در گلوی خان و کدخداهایی که در استان وجود دارند گفت: من شهید راه کنسرت هستم چراکه معتقدم هرچیزی که قانون رسمی جمهوری اسلامی است باید در استان خوزستان نیز اجرا شود و اگر کسی هم در این زمینه مخالفت دارد و با اجرای کنسرت در این استان مشکل دارد باید به صورت رسمی و با شهامت اعلام کند تا مردم به مواضع وی پی ببرند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان و به نقل از خورنا ، رضا کلاه کج روز یکشنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۲ در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان انتقادات تندی نسبت به برخی وقایع دوران مسئولیتش در استان ارائه کرد که مشروح سخنان وی را در زیر می‌خوانیم:

خوشحالم که مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مورد عنایت ویژه استاندار و نماینده ولی فقیه در استان است و امیدوارم که وی این فرصت را غنیمت بشمارد و در مسیر تعالی و رشد هرچه بیشتر فرهنگ و هنر استان به کار گیرد.

ظاهرا مشکل فرهنگ و هنر استان این حقیر بودم که با رفتن ما مشکل حل شد و امیدوارم تمام کسانی که امروز از رفتن ما خوشحال شدند بر خوشحالی آنها افزوده بشود و البته این را هم بدانند که من فرزند این خاکم و قطعا عاشق این دیار هم باقی خواهم ماند.

خیلی ها گفتند شما شهید راه کنسرت هستید. ما همه جا شهید دادیم شهید مدافع حرم، مدافع وطن، مدافع سلامت فقط در راه هنر شهید ندادیم که گفتیم چقدر خوب است که ما شهید این راه بشویم و نام نیسان آبی در تاریخ این استان ثبت بشود تا آیندگان قضاوت کنند که نیسان آبی هم می‌تواند تحول و معجزه‌ای در فرهنگ و هنر کشور ایجاد کند.

چند وقت پیش من خدمت یکی از بزرگان استان خوزستان رسیدم و او به من گفت برو خان و کدخدا را ببین و من در جواب او گفتم من نه خانی میشناسم و نه کدخدایی. چرا که ما انقلاب کردیم که نه خان باشد و نه کدخدا. خوشحالم که امروز بدون دیدن خان و کدخدا، با عزت و با افتخار این صندلی را تحویل دادم.

خداوند تاکنون به من لطف فراوانی داشته است و در ادارات یسیاری مانند اتحادیه دانش‌آموزان، سازمان ملی جوانان، هلال احمر، نهاد کتابخانه‌های عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اهواز و… پست داشتم و لذا خدا را شکر می‌کنم که آن قدر میز دیدم که دیگر برای من هیچ جذابیتی ندارند و خدا را گواه می‌گیرم که در این ۲۰ روزی که مسئولیت را تحویل دادم بهترین دوران زندگی خود را سپری کردم.

از سوی دیگر من با افتخار این مسئولیت را تحویل دادم تا خاری باشم در چشمان و استخوانی باشم در گلوی خان و کدخداهایی که در خوزستان وجود دارند.

 

اسفندماه سال گذشته یکی از بزرگان کشور را ملاقات کردم و او به من گفت خودت را از فتنه یک بنده خدایی در خوزستان نجات بده! به او گفتم راه نجات چیست، گفت استعفا بده. من سه بار استخاره گرفتم و هر سه بار آتش، دوزخ و عذاب آمد؛ خیلی جالب است که من علیرغم اینکه در پستهای قبلی استعفا داده بودم ولی در پست مدیرکل ارشاد خوزستان تا آخر ایستادم تا این فتنه را تجربه کنم.

چند سال قبل نیز که در اداره ارشاد اهواز مسئولیت داشتم در مصاحبه‌ای گفتم در خوزستان مدیران کوتوله می‌مانند. یکی از مدیران در آن موقع به من اعتراض کرد که چرا چنین حرفی را زدی. این مدیر که اکنون در اصفهان مسئولیتی دارد بعد از ۱۰ سال به من زنگ زد و گفت به حرف ۱۰ سال پیش شما مبنی بر کوتوله ماندن مدیران رسیدم که علت آن هم دخالت‌های بیجا در انتصابات و عزل و نصب‌های مدیران است.

برخی بزرگان استان در تریبون‌های رسمی خود اعلام می‌کنند که دخالتی در عزل و نصب‌ها ندارند ولی من به آنها می‌گویم چطور این ادعا را دارید در حالی که خود من حداقل در چند مورد به شخصه شاهد دخالت‌های شما در عزل و نصب‌ها بوده‌ام.

من شهید راه کنسرت در خوزستان هستم چراکه معتقدم هرچیزی که قانون رسمی جمهوری اسلامی است باید در استان خوزستان نیز اجرا شود و اگر کسی هم در این زمینه مخالفت دارد و با اجرای کنسرت در این استان مشکل دارد باید به صورت رسمی و با شهامت اعلام کند تا مردم به مواضع وی پی ببرند.

در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اسامی تعدادی از مدیران را دادند و مدعی شدند که اینها مدیران ناکارامد، فسیل شده و غیر انقلابی هستند. خدا را شکر که مادر من جانباز شهید است، خودم هم در کودکی و در دوران بمبارانها نیز جانباز شدم و در بحث مدیریتی هم افتخار می‌کنم که کارنامه مدیریتی من مشخص است و در همین جشنواره‌های شهید رجایی دو بار به عنوان مدیرکل برتر استان خوزستان معرفی شدم و اگر امروز با برچسب ناکارآمدی، فسیل و غیر انقلابی برکنار می‌شوم این را نیز برای خود افتخار می‌دانم.

البته من سرباز ولایتم و خونم به پای ولایت ریخته است و تا این لحظه علیرغم اینکه برخی از بزرگان استان خطبه‌ها برعلیه من خواندند ولی من به هیچ کس کوچکترین بی احترامی نکردم.

یک بزرگواری پیش تر گفته بود کسانی که من را متهم به دخالت در عزل و نصب‌ها می‌کنند باید در آن دنیا پاسخگو باشند ما نیز آن‌ها را به خداوند متعال واگذار می‌کنیم و حالا که زور دست دیگران است و ما به ظاهر دستمان کوتاه است ان شاالله در پل صراط همدیگر را ملاقات خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام