استاندار با اشاره به مصوبه سفر دولت به خوزستان خبر داد: سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد یورویی دولت در پتروپالایش مسجدسلیمان

 

 

استاندار خوزستان گفت: بر اساس مصوبه سفر هیئت دولت به استان مقرر شده در پتروپالایش مسجدسلیمان مبلغ ۴ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری صورت گیرد که امیدواریم تحقق این مهم منشأ تحول تولید و اشتغال در مسجدسلیمان باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، نشست شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان روز پنجشنبه به ریاست علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در پایان این نشست توضیح داد: در سفری که امروز با هدف بررسی مسائل و پروژه‌های زیربنایی شهرستان مسجدسلیمان داشتیم ابتدا از شهر گلگیر (از توابع مسجدسلیمان) بازدید کردیم و موضوعات این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مسائل شهر گلگیر آلایندگی ناشی از کارخانه سیمان است که به محیط زیست ابلاغ کردیم نسبت به فیلتراسیون و اجرای تمهیدات لازم جهت پیشگیری از آلودگی مزارع و روستاها پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

حسینی محراب ادامه داد: راه‌اندازی فاز دوم کارخانه سیمان نیز چندین سال است که نیاز به تسهیلات بانکی دارد که پیگیری لازم را در این خصوص خواهیم داشت.

استاندار خوزستان ادامه داد: مجتمع آب درمانی گلگیر می تواند یک قطب گردشگری و درمانی باشد و با توجه به آب گرمی که از گوگردهای این منطقه می گذرد می تواند به مرکزی برای بهره‌مندی مردم و گردشگران تبدیل شود.

حسینی محراب افزود: روند ساخت این مرکز چند سالی به دلیل اختلافات بین دستگاهی متوقف شده بود که در جلسه شورای اداری شهرستان مطرح شد و مقرر گردید تحویل شهرداری شود و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های متولی از جمله محیط‌زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی همکاری لازم را برای پیشبرد این پروژه داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: در جلسه شورای اداری مسجدسلیمان همه مسائل آن در زمینه‌های آب شرب، آب کشاورزی، آسفالت، آموزش و پرورش، علوم پزشکی اشتغال، راه‌ها و … مورد بررسی قرار گرفت و ۱۹ مصوبه داشتیم که برخی از آنها نیز حاوی مصوبات فرعی است و در صورت تحقق این مصوبات مطابق برنامه زمانبندی شده شاهد تحول خوبی در مسجدسلیمان بویژه در حوزه خوشه های صنعتی، معماری شهری و …. خواهیم بود.

حسینی محراب افزود: امروز همچنین کلنگ زنی مخازن آب و اصلاح شبکه آب شهرستان انجام شد و با اجرای آن مشکل قطعی های مکرر آب شهرستان مرتفع خواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه سفر هیئت دولت به استان مقرر شده در پتروپالایش مسجدسلیمان مبلغ ۴ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری صورت گیرد که امیدواریم تحقق این مهم منشأ تحول تولید و اشتغال در مسجدسلیمان باشد.

 

 

انتهای پیام