با پیگیری های مستمر دکتر رضا جباری، بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان به جدیدترین دستگاه جراحی مغز و اعصاب مجهز شد

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان از اختصاص یک دستگاه پیشرفته کرانیوتوم از برند معتبر استرایکر (Stryker) به بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان خبر داد و این اقدام را گامی مهم در راستای ارتقای خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی در منطقه برشمرد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، دکتر ندا ذوالفقاروند در این باره اطهار داشت: این دستاورد حاصل پیگیری‌های مؤثر دکتر رضا جباری نماینده مردم مسجدسلیمان و در جهت توسعه زیرساخت‌های درمانی شهرستان است و روز گذشته  این دستگاه پیشرفته با حضور ایشان در بیمارستان ۲۲ بهمن نصب و راه‌اندازی شد.

 

وی با اشاره به ارزش این دستگاه افزود: دستگاه کرانیوتوم با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بیمارستان ۲۲ بهمن اختصاص یافته و برای نخستین بار در تاریخ این مرکز درمانی خریداری و راه اندازی شد. بهره‌برداری از این دستگاه پیشرفته، علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات جراحی و افزایش دقت و ایمنی عمل‌های تخصصی، موجب توسعه توان درمانی بیمارستان ۲۲ بهمن در حوزه جراحی‌های مغز و اعصاب خواهد شد و زمینه کاهش اعزام بیماران به مراکز درمانی خارج از شهرستان را فراهم می‌کند.

ذوالفقاروند تأکید کرد: تجهیز بیمارستان ۲۲ بهمن به فناوری‌های نوین پزشکی، گامی مهم در مسیر ارتقای سطح خدمات درمانی و افزایش دسترسی شهروندان به خدمات تخصصی و فوق تخصصی است و می‌تواند نقش مؤثری در افزایش رضایتمندی بیماران و خانواده‌های آنان ایفا کند.

دکتر حسین جباری سرپرست بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان ، در تشریح ویژگی‌های فنی و کاربردی این تجهیز جدید اظهار داشت: این دستگاه پیشرفته قابلیت پشتیبانی از چهار حوزه مختلف جراحی را داراست و امکان اتصال تجهیزات جانبی متنوع را برای انجام اعمال جراحی تخصصی فراهم می‌کند. سرعت عملکرد این دستگاه تا ۷۵ هزار دور در دقیقه می‌رسد که دقت بسیار بالایی را در انجام جراحی‌های حساس در اختیار جراح قرار می‌دهد.

وی با اشاره به انعطاف‌پذیری بالای این کنسول افزود: این دستگاه قابلیت اتصال همزمان سه هندپیس و دو پدال پایی و همچنین استفاده همزمان از دو هندپیس و دو پدال را فراهم می‌کند که موجب افزایش کارایی در اتاق عمل می‌شود. این کنسول علاوه بر جراحی‌های مغز و اعصاب، قابلیت استفاده در جراحی‌های آرتروسکوپی مفاصل را نیز دارد و با افزودن تجهیزات جانبی، امکان بهره‌گیری از آن در حوزه جراحی گوش، حلق و بینی و همچنین جراحی‌های فک و صورت نیز فراهم خواهد شد.

دکتر جباری در ادامه خاطرنشان کرد: هندپیس اختصاصی “سیگنیچر” که برای جراحی‌های مغز و اعصاب طراحی شده، از پیشرفته‌ترین فناوری‌های مهندسی پزشکی بهره می‌برد و با دقت، کنترل و ایمنی بسیار بالا، امکان انجام جراحی‌های حساس مغز و ستون فقرات را برای تیم درمان فراهم می‌کند.

وی در خصوص کاربرد بالینی این وسیله گفت: کرانیوتومی به معنای ایجاد یک دریچه کنترل‌شده در استخوان جمجمه برای دسترسی جراح به بافت مغز است. این روش در درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات مغزی کاربرد دارد و از آن برای خارج کردن تومورها و توده‌های مغزی، تخلیه لخته‌های خونی داخل مغز، درمان ناهنجاری‌های عروقی مغز، ترمیم شکستگی‌ها و آسیب‌های جمجمه، کاهش فشارهای خطرناک داخل جمجمه و همچنین کارگذاری برخی تجهیزات درمانی استفاده می‌شود.

دکتر ذوالفقاروند مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در پایان از پیگیری‌ها و حمایت‌های ارزشمند دکتر رضا جباری نماینده محترم مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی و همچنین مساعدت‌ها و همکاری‌های دکتر بوستانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در راستای توسعه زیرساخت‌های درمانی و تجهیز بیمارستان ۲۲ بهمن قدردانی کرد.

 

انتهای پیام