گزارش پایگاه خبری ایرانیان از برگزاری جلسه کارگروه آسیب های اجتماعی و فرهنگی شهرستان مسجدسلیمان+ تصاویر

جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی مسجدسلیمان صبح امروز با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی اُستانداری خوزستان در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، در ابتدای این جلسه سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان با اشاره به اینکه پایه و منشا هر کاری مسائل فرهنگی میباشد گفت : یقیناً مسائل و امورات فرهنگی زیر بنایی است و اگر در هر شهر و اجتماعی کارهای فرهنگی روال مناسبی نداشته باشد سرمنشأ خیلی از ناهنجاری های اجتماعی از جمله کودکان کار، خودکشی ها، طلاق، اعتیاد و موارد زیادی در این زمینه را میتوان در نارسایی های فرهنگی جستجو کرد.

اردوان قنبری افزود : مسجدسلیمان بدلیل عدم تفکیک پذیری شمال و جنوب شهرستان شرایط خاصی دارد و بافت ها و فضاهای آموزشی فرسوده و با قدمت زیاد ،مشکلاتی را ایجاد کرده است.

 

قنبری تصریح کرد : ۲۰۵ باب مدرسه در مسجدسلیمان وجود دارد که از این تعداد ۴۵ باب دارای بافت سنگی است و به لحاظ فنی و عمرانی هیچگونه استحکام بنایی را ندارند و با توجه به فرو نشست هایی که بدلیل گریز آب و سازند توپوگرافی منطقه در محلات مختلف شهرستان اتفاق می افتد، خطرات جدی و نگرانی هایی را برای اولیاء و دانش آموزان بهمراه داشته که بنظر می رسد ؛ نیاز و نگاه ویژه به مدارس مسجدسلیمان بسیار واجب و ضروری است. و انتظار میرود با نگاه ویژه دکتر کریمی کیا مدیرکل محترم امور اجتماعی استانداری مواجه گردد.

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان بیان داشت : یکی از مشکلات عمده ای که وجود دارد این است که مسجدسلیمان شهر بازنشسته هاست یعنی چیزی در حدود ده درصد از جمعیت شهر بازنشسته و مستمری بگیرند و نمیتوان گفت که همه افراد مُسن ما و افرادیکه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، سن بالایی دارند.

قنبری عنوان کرد : به نسبت جمعیت مسجدسلیمان ، آمارافرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند این شهر را در شرایطی خاص قرار داده که نیازمند نگاه ویژه تری میباشد.

وی افزود: متاسفانه نصب بنرهای مراسمات و پیام تسلیت در مسجدسلیمان تبدیل به یک عُرف و عادت شده که باید با نشست های درون طایفه ای، اولادی و خانوادگی آنرا کم کرد و شهرداری هم بیلبورد یا مکان مناسبی برای اطلاع رسانی در این زمینه در نظر بگیرد البته امروزه با گسترش فضای مجازی اطلاع رسانی به خوبی انجام میگیرد و نیازی به نصب بَنر و پیام تسلیت در سطح شهر نیست که میطلبد دستگاه‌های مرتبط جدی تر ورود کنند.

قنبری برگزاری جشنواره های مختلف را در ایجاد روحیه نشاط و شادابی بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد : باید برای تغییر ذائقه مردم در کنار پخش موزیک و برنامه های شاد، فیلم‌های کوتاه ۲ دقیقه ای ساخته شود و آنرا بصورت جشنواره به مردم ارایه داد.

رئیس اداره بهزیستی مسجدسلیمان هم به موضوع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت : متأسفانه در این بخش شاهد آمارهای رو به رشدی در شهرستان هستیم که نگران کننده است و میتواند زنگ خطر جدی برای شهر ما باشد و دیگر وقت سرپوش گذاشتن و گذشتن از کِنار این مسائل مهم به پایان رسیده و نیازمند احساس مسئولیت همه دستگاهها با تمام توان خواهد بود که اگر چنین نشود در آینده با چالش های جدی روبرو خواهیم شد و همه مدیران شهری را درگیر خواهد کرد.

امرالله نوذری ادامه داد : در مناطق حاشیه نشین افراد متدین، کم توقع و خوبی در محلات زندگی میکنند اما این امری اجتناب ناپذیر است که هر جا فقر بیشتر باشد، آسیب های اجتماعی بیشتری هم در آن منطقه صورت میگیرد لذا طبق آماری که به ما اعلام شده و رسمی میباشد، در مسجدسلیمان ۳۶ محله آسیب خیز یا حاشیه نشین را معرفی کردند که نگاه جدی و دلسوزانه ای را طلب میکند.

 

نوذری افزود : دو پایگاه خدمات اجتماعی در سطح شهرستان وجود دارد که به نسبت ۳۶ محله آسیب خیز بسیار ناچیز است و توان پوشش مسائل و مشکلات را ندارد و نیازمند ۵ پایگاه خدمات اجتماعی دیگر هستیم تا بتوانیم به شهرستان خدمات ارایه نماییم.

نوذری بیان داشت : در بحث آسیب های اجتماعی متأسفانه در ۸ ماه گذشته ۲۱۷ مورد طلاق در شهرستان صورت گرفته است که ۱۱ مورد آن مربوط به اندیکا بوده و مابقی مربوط به مسجدسلیمان میباشد که متأسفانه باید گفت؛ بیش از ۹۸ درصد این موارد توافقی است و خدمات مشاوره ای ما کارساز نیست اما در مواردی که توافقی نبوده، خوشبختانه ۲۲ مورد سازش داشتیم که توسط مشاوران ما این اتفاق رخ داد و ماهیانه بین سی تا چهل مورد از دادگاه به ما ارجاع داده میشود.

وی افزود : در بحث کودکان کار خوشبختانه ما در مسجدسلیمان موردی نداریم و تعدادی هستند که در بحث امرار معاش خانواده در خیابانها حضور دارند که ۱۰۶ نفر را شناسایی کردیم و تحت حمایت قرار گرفتند که از جمله این حمایت ها میتوان به ( حرفه آموزی و ایجاد زمینه اشتغال، کمک به استمرار تحصیل کودکان کار، برگزاری کلاس‌های تقویتی، بهره مندی از امکانات ورزشی، آموزش مهارت های زندگی، انجام تست Hiv، خدمات درمانی با ویزیت رایگان، تهیه کیف کفش لباس و نوشت افزار در ابتدای فصل مدارس در حضور نماینده آموزش و پرورش) اشاره کرد و باید عرض کنم اینها اکثرا خانواده های بی بضاعت و بی سرپرست هستند که عنایت ویژه مسئولان بویژه مدیرکل امور اجتماعی استانداری را میطلبد.

نوذری به کودکان بازمانده از تحصیل هم اشاره کرد و گفت : ۱۶۰ مورد به ما معرفی شد که ۱۴۱ مورد را شناسایی کردیم و تمام مایحتاج اولیه بیش از ۷۱ نفر از آنان را برای رفتن به مدرسه آماده کردیم و نیاز به استمرار بیشتر دارد تا بتوانیم خدمات به همه این عزیزان ارایه کنیم.

نوذری جمعیت تحت پوشش بهزیستی را ۱۰۲۴ خانواده در امور اجتماعی و ۳۰۰۰ خانواده دارای معلول در بخش توانبخشی عنوان کرد.

رئیس اداره بهزیستی مسجدسلیمان در ادامه به موضوعات دیگری همچون تکدی گری، اعتیاد کودکان و کودکان کار، اختلال هویت جنسی و زنان بدسرپرست هم اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر و رسیدگی مطلوب تر به این موضوعات شد.

در ادامه جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی مسجدسلیمان که با حضور دکتر صادق کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی اُستانداری خوزستان برگزار شد، رئیس اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان سخنران بعدی بود، جانمراد داودی گفت : آموزش و پرورش پرچمدار فرهنگ و زیربنای توسعه هر کشوری است و خانواده بزرگ آموزش و پرورش مسجدسلیمان دارای ۲۷ هزار دانش آموز و ۲۵۰ مِلک یا مدارس در این شهرستان که با توجه به گزارش رسمی مهندسین نوسازی ، ۶۱ درصد از این مدارس باید تخریب، نوسازی و بازسازی شوند.

داودی گفت : حدود ۵۰ باب از این مدارس سنگی است که با قدمت هشتاد تا نود سال در حال فعالیت میباشند و از آنجا که یکی از رسالت های ما کار فرهنگی و توجه به شاداب سازی، شور و نشاط بچه ها در فضای مدارس میباشد، متاسفانه بجای اینکه تلاش کنیم فضای شاداب سازی را در مدارس اجرا کنیم و فضای زیبا برای دانش آموزان فراهم کنیم اما آنها هر روز صبح با شکاف ساختمانها و کلاس های درس، فرسودگی فضای مدرسه و چکه کردن سقف کلاس ها در مدارس روبرو میشوند.

رئیس آموزش و پرورش مسجدسلیمان موضوع توسعه ورزش در مدارس و آموزشگاهها را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد : با وجود بیست و هفت هزار دانش آموز ما فقط یک زمین چمن مصنوعی در اختیار داریم اما در کنار خیلی از مدارس ما زمین های خاکی وجود دارد که میتوان با در اختیار گرفتن آنها فضای ورزش برای دانش آموزان ایجاد کرد. متاسفانه فضاهای ورزشی مدارس با قدمت زیاد دیگر قابل استفاده نیستند.

 

رئیس آموزش و پرورش مسجدسلیمان بیان داشت : متاسفانه علی رغم پتانسیل بالای بچه های هنرمند و ورزشکار و کسب عناوین آسیایی و جهانی اما در این شهر هیچ اعتباری برای هنر و ورزش در نظر گرفته نمی شود.

کمبود ۲۰۷ نفر نیروی مرد در مدارس، جا ماندن مدارس مسجدسلیمان از سیستم هوشمند سازی، تعطیلی سینما فرهنگ، مشکلات مربوط به هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و نبود تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در مدارس از دیگر موضوعات مطرح شده توسط رئیس آموزش و پرورش مسجدسلیمان بود و خواستار حمایت مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی اُستانداری در این بخش ها شد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان نیز در خصوص مراکز حاشیه نشین یا سکونت گاههای غیر رسمی گفت: در مسجدسلیمان ۳۶ سکونت گاه غیر رسمی وجود دارد که در نوع خود فاجعه است اما متأسفانه علی رغم انتقال این مسئله تا وزارت کشور، هیچ اتفاقی رخ نداد و با اغماض مواجه شد ضمن اینکه چندین منطقه دیگر مثل بی بی یان، بازارتمبی و غیره هم اصلا در این طرح دیده نشد.

حجت الاسلام قندعلی ادامه داد: برای شهرستان مسجدسلیمان یک کار علمی لازم است و مسائلی که جسته و گریخته در این جلسات مطرح میشود، دردی را دوا نمی‌کند و انتظار میرود مدیران استان یک بسته فرهنگی برای این ۳۶ نقطه در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد : مشکل مردم این شهر با اهداء چهار بسته کتاب، دفتر و غیره حل نمیشود و برای شهری با قدمت و ثروت مسجدسلیمان خوب نیست که این اوضاع را داشته باشد.

رئیس سازمان تبلیغات به شرایط نامناسب تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان اشاره کرد و ادامه داد : چرا باید تیمی که ۱۵ هزار هوادار که عموماً جوان هم هستند را به ورزشگاه میکشاند اینهمه مشکل داشته باشد و مسئولین این تیم اینقدر درگیر مسائل مالی هستند. در سایر زمینه های فرهنگی و غیره هم وضع به همین منوال است.

حاج آقا قندعلی به نقش پررنگ مادران در تربیت فرزندان اشاره کرد و یادآور شد : وقتی ما حتی نتوانستیم یک پارک برای بانوان داشته باشیم و فضایی برای آرامش روحیه زنان ایجاد کنیم چگونه انتظار داریم آنها در بحث تربیت کودکان صحیح عمل کنند و معلوم است بچه ای که با باری از مشکلات عاطفی و رفتاری به دنیا می آید، هزار تا آموزش و پرورش، مرکز دینی، روحانی و مجلس و محفل دینی هم برپا شود، آن بچه تربیت نخواهد شد چون با یکسری استرس های درونی متولد شده است، مگر احداث یک پارک مخصوص بانوان چقدر برای دولت هزینه دارد آنهم در شهری که بر روی نفت خوابیده و مشکلات جاهای دیگر را حل میکند اما خودش اصلا دیده نمیشود.

رئیس سازمان تبلیغات اعتبارات در نظر گرفته شده برای مسجدسلیمان را قطره چکانی دانست و یادآور شد : باید ویژه به این شهر توجه شود، وقتی خودکشی در این شهر رو به رشد است، درصد بیکاری در آن بسیار بالاست حتما نیاز به عزم جدی و ویژه استانداری، کارشناسان، مدیران شهرستان و تشکیل کارگروه فرهنگی و ارایه بسته های بسیار خوب برای رفع این مشکلات است.

 

حجت الاسلام قندعلی گفت : سه چهار نسل در مسجدسلیمان از کمترین امکانات ورزشی و تفریحی و رفاهی بی بهره بوده اند و این شرایط همچنان ادامه دارد برخی هم که وجود دارد، عمومی نیست و فقط عده ای از آن بهره میبرند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان خطاب به مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی اُستانداری خوزستان گفت : آمارهای خودکشی، بیکاری و سکونت گاههای غیر رسمی توسط کارشناسان خودتان بدست می آید اما جالب اینجاست که برنامه ای مدون یا بسته فرهنگی مستحکمی برای حل این مشکلات ندارید.

حاج آقا قندعلی ادامه داد : نهادهای فرهنگی ما در مسجدسلیمان به لحاظ مالی و اعتبارات شرایط بسیار اسفباری دارند و نیازمند نگاهی ویژه هستند. اقیانوس نفت و گاز زیر پای این مردم است ما که از اقتصاد گذشتیم و بیکاری در شهرمان بیداد میکند حداقل به بخش فرهنگ توجه داشته باشید و برای این بخش هزینه کنید. نبود پزشک و امکانات بیمارستانی هم درد دیگریست که مسجدسلیمانی ها را آزار میدهد و این مشکلات همه و همه شهری را تشکیل میدهد بنام مسجدسلیمان. مشکلات گل گیر، هفت شهیدان و روستاهای اطراف هم بجای خودش.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان هم به مشکلات مالی اشاره کرد و گفت : ۳۵ برنامه را با حمایت دوستان، ادارات، مراکز فرهنگی و هنری، موسسات و هنرمندان انجام دادم و فقط یک میلیون تومان پول برای این ۳۵ برنامه به اداره من تزریق شد.

 

حمید حیدری ادامه داد : ما انجمن های قوی در کنارمان داریم، موسسات فعال و پرانرژی، سازمان های مردم نهاد پرشور اما نیاز به حمایت مالی داریم. اگر حمایت شویم بویژه در بخش آسیب های اجتماعی، موضوعات شهروندی و رفع معضلات اجتماعی چه در زمینه پیشگیری از اعتیاد و سایر موارد، با ساختن فیلم‌های کوتاه کارهای ماندگاری تولید خواهیم کرد.

مسئول پایگاه خدمات اجتماعی منطقه کلگه هم به جمعیت ۱۲ هزار نفری این منطقه اشاره کرد و گفت : در این منطقه به گفته خود مردم توانستیم گامهای موثر برداریم که لازم است در کنار انتقاد کردن، نکات مثبت را هم ببینیم و از آن تعریف کنیم.

معاون فرهنگی شهردار مسجدسلیمان کوچ مردمان قدیمی این شهر و جمع شدن اماکن نظامی مربوط به ارتش را از دلایل افول شهر مسجدسلیمان دانست و گفت : افراد زیادی از شهرهای مختلف بواسطه کار در اماکن ارتش در این شهر ساکن بودند که شور و نشاط بسیار خوبی ایجاد کرده بود و در رونق اقتصادی مسجدسلیمان هم تاثیر بسزایی داشت اما با رفتن آنها این شور و نشاط تا حدودی از شهر گرفته شد. تانک سازی رفت، دبیرستان صنعتی رفت، قطار و  هواپیما هم رفتند و مسجدسلیمان خالی شد و این معظلات گریبانگیر مسئولان فعلی شد.

 

علی قنبری، بُردن آموزش به مهد کودک ها و دبستان ها بدلیل دسترسی به اولیا و مربیان را بسیار ضروری دانست و خواستار حضور در محلات و تولید کارهایی برای ارائه آموزش بیشتر به کودکان و نوجوانان شد.

رئیس کمیته امداد مسجدسلیمان از تحت پوشش بودن ۹ درصد از خانوارهای شهرستان به تعداد ۲۴۵۳خانوار و پنج درصد جمعیت نفری شهرستان به تعداد ۵۲۸۷ نفر خبر داد و گفت : پیش‌بینی ما این است که با بخشنامه های جدید که دست ما را بازتر میکند، آمار خانوارهای تحت پوشش از بیست درصد هم فراتر برود که عمده دلیل این افزایش آمار، بیکاری موجود در شهرستان است.

 

پژمان منصورنیا ادامه داد : متاسفانه افراد و خانواده های زیادی وجود دارند که بیکار هستند و شرایط اقتصادی نامناسبی را تجربه میکنند اما بدلیل سن پایین امکان تحت پوشش قرار دادن آنها وجود ندارد که اگر امکان تحت پوشش قرار گرفتن آنها وجود داشت، آمار ما از سی درصد هم عبور میکرد.

رئیس کمیته امداد بیان داشت : ۱۴۳۲ خانوارمان بی سرپرست میباشند که اکثراً زنان سرپرست خانوار را بر عهده دارند و ۱۰۲۱ خانوارمان هم با سرپرستند.

به گفته منصورنیا، ۷۴ مورد ازدواج و ۱۵ مورد طلاق هم خانوارهایی بودند که تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند و طلاق، بیکاری و اعتیاد بیشترین آسیب ها در خانوارهاست.

وی افزود : تهیه کیف، کفش و کُتُب برای افراد تحت پوشش و سایر افراد به تعداد ۱۵۰۰ نفر از دیگر کارهای صورت گرفته بوده است.

بخشدار مرکزی مسجدسلیمان هم به پدیده خالی شدن روستاها و مهاجرت به سایر شهرها اشاره کرد و بیان داشت : نبود زیر ساخت مناسب و کوچ مردم روستاهای اطراف به شهر تا حد زیادی مسجدسلیمان را به لحاظ فرهنگی با مشکل مواجه کرده است و یک زندگی روستایی عشایری در شهر بوجود آمده است.

 

نواب خراسانی ادامه داد : در سه چهار سال اخیر شرایط تا حدودی در حال اصلاح است و با تقویت زیرساخت ها در روستاها بدنبال اصلاح این امور هستیم، بحث مقاطع تحصیلی در روستاها هم نیاز به ساماندهی دارد و همه جانبه نیازمند حمایت مدیرکل محترم امور اجتماعی هستیم تا با برنامه ریزی صحیح شاهد رفع مشکلات موجود در حوزه روستایی و عشایری شهرستان باشیم.

بخشدار گُلگیر نیز گفت : مسجدسلیمان یک مطالبه ۱۲ ساله نسبت به سایر شهرستانهای خوزستان و کشور از دولت طلبکار است، آنهم به این دلیل که در سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۲ موضوع جابجایی این شهر مطرح شد که این انگیزه را در بین تمام مسئولین بوجود آورد که مسجدسلیمان را فعلا در حالت وضعیت موجود حفظ کنید زیرا این شهر باید به نقطه دیگری منتقل شود در نتیجه هیچ اعتباری در هیچ بخشی داده نشد و کمکی هم از دولت به این شهر نرسید و ما نتوانستیم همزمان با رشد و توسعه کشور، مسائل اجتماعی، عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و کارهای زیر بنایی شهرستان را به پیش ببریم.

بیژن قنبری ادامه داد : از مدیرکل امور اجتماعی انتظار میرود نسبت به این شهر عنایت ویژه ای داشته باشند تا هم جبران مافات بشود و در کنار آن بتوانیم به روند توسعه شهرستان در تمام زمینه هایی که تحت مسئولیت شماست همدوش با سایر شهرستانها حرکت کنیم.

 

بخشدار گُلگیر خاطر نشان کرد : اگر عشایر و روستاها را نادیده بگیریم وضعیت شهرمان به همین شکل امروزی که شاهد هستیم خواهد بود بلکه بدتر هم خواهد شد.

وی خواستار ارائه خدمات مطلوب تر و رشد و توسعه روستاها بویژه در بحث آموزش و کمک‌های اجتماعی فرهنگی شد تا از این طریق شهر مسجدسلیمان هم کمتر دچار آسیب های فرهنگی گردد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی اُستانداری خوزستان آخرین سخنران این جلسه بود.

دکتر صادق کریمی کیا گفت : آنچه که امروز ما میراث دار آن در اُستان و شهرستان هستیم یکروزه اتفاق نیفتاده است و موضوع توسعه و توسعه یافتگی بحث ساختن است، اینکه بنشینیم و بدون هیچ برنامه ای منتظر فردا باشیم، همان چیزیست که امروز به آن مبتلا شدیم لذا پس رفتگی ناشی از بی برنامگی و بی نظمی است.

کریمی کیا بیان داشت ‌: شهر مسجدسلیمان صد سال است که به کشور خدمت میکند ( از زمان اکتشاف نفت ) اما همان ده سالی که وضعیت این شهر را در ابهام قرار داد، باعث شد اعتبارات خوب و برنامه های مناسبی برای این شهر در نظر گرفته نشود.

وی ادامه داد : شهر توسط شهروندانش ساخته میشود، اعتبارات بخشی از مشکلات را حل میکند اما همه آن را نه. لذا مدیریت هم اصل بسیار مهم و تاثیرگذاری است و نباید همه چیز گردن اعتبارات گذاشته شود که در آن صورت گریز از مسیولیت هاست.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی اُستانداری افزود : شما شرکای ما هستید، اگر قرار است اعتباری داده شود و یکماه بعد بازرسان ما متوجه شوند که هیچ اتفاقی نیفتاده، دلسردی برای ما ایجاد خواهد شد و در روند پرداخت اعتبارات اخلال بوجود می آید.

 

کریمی کیا عنوان کرد : پروژه های فرهنگی و اجتماعی خوبی در استان رقم زدیم و تمایل دارم در مسجدسلیمان هم اجرا شود. کُل این شهر از نظر من کم برخوردار است و باید به آن رسیدگی شود. سکونت گاهای غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین بدلیل تصرفات صورت گرفته نمی‌توانند از خدمات دولت بهره مند شوند و هیچ مسئولی جرات ورود به این موضوع را ندارد چون با موانع قانونی مواجه است.
کریمی کیا تصریح کرد : بدنبال افزایش پایگاههای خدمات اجتماعی بهزیستی هستم و از طریق مدیرکل بهزیستی دنبال خواهم کرد. اما انتظار دارم اورژانس اجتماعی بهزیستی را فعال تر ببینم و خدمات بهتری ارائه دهد.

وی گفت : سال گذشته یک اطلس آسیب های اجتماعی از مسجدسلیمان تهیه کردیم که بر اساس نظر مردم بیکاری اولین دغدغه آنها بوده، فقر، اُفت تحصیلی و خدمات پایین آموزش و پرورش در مراحل بعدی قرار گرفتند.
در حوزه آسیب های اجتماعی هم مصرف مواد مخدر، خودکشی، طلاق و خشونت از اصلی ترین دغدغه های مردم شهرستان میباشد.

دکتر صادق کریمی کیا به مشکلات آموزش و پرورش مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت : اعتبار خرید تجهیزات برای ۱۸ مدرسه ( مدرسه ابتدایی شکوفه ها، شهید چمران، توحید، حضرت زینب، دبیرستان رازی، ابوریحان، سینا، علامه طباطبایی، امیر کبیر، بعثت، حضرت معصومه، حجاب ) از رقم ۱۲ تا بیست میلیون تومان برای هر مدرسه  داده خواهد شد. در حوزه شهرداری برای سالن ورزشی شهید قنبری ۲۵۰ میلیون تومان برای بهسازی، کفپوش و تجهیزات سالن تخصیص صد در صد شده است، ۳۰۰ میلیون تومان برای بهسازی سالن ورزشی شهید پوپ تخصیص صد در صد، ۱۲۰ میلیون تومان برای بهسازی استخر آزادی تخصیص صددرصد، مدارسی که در حوزه ورزش با مشکل مواجه هستیم ۵۰ تا پکیج ورزشی شامل وسائل ورزشی مصرفی را برای ۵۰ مدرسه اختصاص خواهیم داد، اختصاص سیصد تا پانصد هزارتومان به ۷۱ کودک بازمانده از تحصیل بهزیستی مسجدسلیمان،به گفته دکتر کریمی کیا جوایز تحصیلی ۱ میلیون تومانی در قالب بورس تحصیلی به دانش آموزان بی بضاعت ممتاز از هر مدرسه ۳ نفر اعطا خواهد شد که اواخر دی ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش در اهواز این مبالغ به این افراد ممتاز پرداخت میگردد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان همچنین از برگزاری هفته فرهنگی اجتماعی در شهرستان مسجدسلیمان خبر داد و گفت: با مدیریت فرمانداری قصد داریم هفته فرهنگی اجتماعی را با موضوعات مختلف مثل گرامی داشت مفاخر، فرهنگ ایثار و شهادت و نشاط و امید را به شهرستان تزریق کنیم. وی افزود: همچنین در حوزه آسیب های اجتماعی اعتبار امسال را به ۳ برابر افزایش خواهیم داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نگارش و انتشار : کیوان علاسوند