همزمان با روز جهانی دیابت، کلینیک دیابت در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان افتتاح شد

باحضور نماینده مردم مسجدسلیمان و جمعی از مسئولان شهری، همزمان با روز جهانی دیابت و به منظور ارایه خدمات ویژه به این دسته از بیماران ،بخش دیابت در بیمارستان ۲۲بهمن مسجدسلیمان راه اندازی و افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، دکتر محمد افشار با اعلام این خبر گفت: تعداد قابل ملاحظه ای از بیماران دیابت در سطح شهرستان وجود دارند که پس از پیگیری های صورت پذیرفته و با افتتاح این بخش قرار است از سوی مراکز بهداشتی و مطب های پزشکان به این بخش ارجاع شده و تحت پوشش خدماتی آن قرار گیرند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با اعلام اینکه بسیاری از مبتلایان به این بیماری ،دچار ناامیدی و افسردگی هستند افزود: هدف و شعار ما از این اقدام این است که “زندگی با دیابت شیرین تر شود”.در این راستا یکی از پرستاران بیمارستان را پس از طی مراحل خاص آموزشی در این واحد مستقر تا علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی مستمر برای این دسته از بیماران ، به شناسایی سوابقشان و ارجاع به متخصص های مربوطه اقدام تا بصورت رایگان ویزیت شده و از گسترش عوارض ناخوشایند این بیماری جلوگیری بعمل آید.

دکترلیلا سیستانی رییس بیمارستان ۲۲ بهمن هم در مراسم افتتاحیه کلینیک تخصصی دیابت با اشاره به افزایش آمار بیماران دیابتی اظهار داشت: بهره‌برداری از کلینیک تخصصی دیابت گامی مؤثر در ارتقاء ارائه خدمات به بیماران دیابتی است که مراجعه‌کنندگان با پرداخت کمترین هزینه می‌توانند از خدمات این کلینیک بهره‌مند شوند.

سیستانی با بیان اینکه عدم اطلاع بیماران از ابتلاء به بیماری دیابت علت اصلی افزایش شیوع این بیماری است، گفت: با تشخیص زودهنگام و انجام اقدامات ساده و آسان می‌توان بیماری دیابت را کنترل و درمان کرد. بیماری دیابت شایع‌ترین علت از کارافتادگی کلیه‌ها، بروز بیماری‌های حاد چشمی و نابینایی بزرگسالان، ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون بالا و بسیاری از بیماری‌های خطرناک دیگر است.

رئیس بیمارستان ۲۲ بهمن احداث مرکز فعال برای تشخیص به موقع و ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و درمانی را ضروری عنوان و بیان کرد: فرهنگ خود مراقبتی نسبت به راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها باید در کنار این اقدامات در بین مردم نهادینه شود.

وی با تأکید بر اینکه انجام چنین فعالیت های خیرخواهانه ای به معنای پرداخت زکات علم است، گفت: آزمایش قند و چربی کلیه بیماران دیابتی در این درمانگاه به صورت رایگان انجام می شود؛ همچنین ویزیت صبح این بیماران دیابتی رایگان است.

سیستانی با بيان اينکه تاکنون هيچ‌گونه کلينيک و فعاليت رسمي براي درمان ديابت و ارائه خدمات به بيماران ديابتي در مسجدسلیمان وجود نداشته و براي اولين‌ بار اين امر در سطح اين شهرستان اتفاق مي‌افتد افزود در گذشته براي مراجعه‌ کنندگان درمان ديابت در شهرستان ثبت منظم سيستم شناسايي وجود نداشت، ولي با راه‌اندازي يک مرکز رايانه‌اي از اين پس تمام معاينات بيماران در مرکز فشار خود و ديابت به شکل يک پرونده در سيستم ذخيره مي‌شود .

رئيس بیمارستان۲۲ بهمن ادامه داد: در اين مرکز در ابتدا بيماران ديابتي معاينه شده و با توجه به تأثير بيماري بر هر يک از اجزاي بدن به پزشک مربوطه معرفي خواهند شد تا روند درمان به‌صورت تخصصي انجام شود.

 

نگارش و انتشار : کیوان علاسوند