شجریان باید گذشته خود را جبران کند

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:‌ این وزارتخانه نه مسوول رسیدگی به صلاحیت عمومی افراد است و نه مسوولیتی در حوزه‌ی سیاسی و امنیتی دارد. آنچه به وزارت ارشاد مربوط می‌شود، بررسی صلاحیت‌های فنی و تخصصی افراد است و در این حوزه، استاد شجریان از نظر ما مسأله‌ای ندارد و مورد تأیید وزارت ارشاد است.

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، حسین نوش‌آبادی با اشاره به برخی مسائل پیش‌آمده و اظهار نظرهای متعدد انجام‌شده درباره‌ محمدرضا شجریان، اظهار کرد: وزارت ارشاد طبق یک چارچوب‌بندی قانونی و تعریف‌شده، وظایف خود را انجام می‌دهد. در بعضی مسائل برای گرفتن مجوزها و صدور پروانه‌ها، طبیعی است که باید با برخی نهادها هماهنگی انجام شود و آن‌ها نیز باید به استعلام ما، جواب دهند و ما ملزم به رعایت آن هستیم

 

اما آنچه به‌طور کامل در حیطه‌ی اختیارات وزارت ارشاد است، شرایط فنی، هنری،‌ استعداد و توانمندی تخصصی و مسائل مرتبط با حوزه‌ی فرهنگ و هنر است.
او تأکید کرد: مواضعی که ما در وزارت ارشاد اعلام می‌کنیم به هیچ‌وجه مواضع شخصی نیست و براساس چارچوب‌های قانونی اعلام می‌شود و قرار نیست همه‌ی نظرات و مواضع فرهنگ و ارشاد را همه‌ی گروه‌ها و جریان‌ها بپذیرند، بلکه ممکن است، بعضی موضع‌های وزارت ارشاد به اعتقاد بعضی‌ها، موضع مناسبی نباشد، البته ما پذیرای انتقادات هستیم؛ اما قرار نیست که پذیرفتن آن‌ها به این معنا باشد که ما تریبون جریان‌های مختلف باشیم.

وی اظهار کرد: هر دولتی، مخالف و موافق خود را دارد. ما نیز از این موضوع مستثنی نیستیم و عملکرد خود را در چارچوب اختیارات و قوانین اعلام می‌کنیم و هیچ‌وقت انتظار نداریم، همه‌ی افراد حرف ما را تأیید کنند. در یک کلام مواضع دولت برای خوشایند یا بدآمد عده‌ای نیست، بلکه برای پیشرفت اهداف کشور است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد در بخش دیگری از سخنانش، گفت: همه حوزه‌ها در وزارت ارشاد از جمله موسیقی، کتاب، نشر، سینما و بسیاری دیگر از مسوولیت‌ها، قانون و ضوابط خاص خود را دارند و ما براساس آن عمل می‌کنیم. کسانی که از مواضع و عملکرد ما تعریف می‌کنند، در مسیر عملکرد قانونی ما تأثیرگذار نیستند و کسانی هم که انتقادات تندی را به ما روانه می‌کنند، باعث نمی‌شوند که ما مواضع خود را تغییر دهیم. قرار نیست ما حرف احزاب و جریان‌ها را بزنیم، بلکه ما حرف دولت را براساس قوانین و اختیارات‌مان می‌زنیم.