پاپی زاده : نمایندگان بوشهر، خوزستان و لرستان از چهارمحال و بختیاری حمایت کنند/ تصمیم گیری های خودخواهانه اصفهانی ها، استان های زیادی را به چالش کشیده است

نماینده مردم دزفول و رئیس کمیته حقیقت یاب گفت : من به عنوان رئيس کميسيون حقيقت ياب مامور بررسي اختلاف بين ۲ استان چهارمحال و بختياري و اصفهان شدم که در نهايت حق را به استان چهارمحال و بختياري دادم علاوه بر اين نمايندگان بوشهر، خوزستان و لرستان نيز از استان چهار محال و بختياري حمايت کنند زيرا تصميم گيريهاي خودخواهانه برخي مسئولان اصفهان، استان هاي زيادي را به چالش کشيده است.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، عباس پاپي زاده شامگاه جمعه در این ارتباط توضیح داد : دولت به حساسيت هاي نمايندگان مردم خوزستان و لرستان توجه دارد و قول داده است که هيچ طرح انتقال آبي را اجرا نخواهد کرد.
وي درخصوص طرح احياي زاينده رود گفت: قرار است اين طرح با مديريت بر مصرف و از محل صرفه جويي در آب صنعت و کشاورزي اجرا شود و قرار نيست اين رودخانه با انتقال آب احيا شود.(❓)
نماينده دزفول در مجلس شوراي اسلامي به مردم استان خوزستان اطمينان خاطر داد که از حدود هفت سال قبل هيچ طرح انتقال آبي از سرشاخه هاي دز و کارون نه مصوب و نه اجرا شده است بلکه برخي از طرح هاي انتقال آب نظير بهشت آباد نيز که از ۲ دهه قبل آغاز شده بودند، متوقف شده اند.
وي افزود: رديف هاي اعتبار طرح هاي انتقال آب با پيگيري نمايندگان استان هاي خوزستان، چهارمحال و بختياري، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، لرستان و چند استان ديگر حذف شده اند.(❓)
پاپي زاده توضيح داد: چند سال قبل اختلافاتي در استان هاي چهارمحال و بختياري و اصفهان درخصوص حقابه زاينده رود ايجاد شده بود که هيچ ارتباطي با رودخانه هاي کارون و دز نداشتند.
وي با بيان اينکه بالاي ۹۰ درصد آب زاينده رود در چهارمحال و بختياري توليد مي شود، افزود: رودخانه زاينده رود از استان چهارمحال و بختياري شروع مي شود و تا شهر اصفهان و تالاب گاوخوني ادامه دارد لذا مردم استان چهارمحال و بختياري به صورت قانوني حق استفاده از آب رودخانه زاينده رود براي مصارف آشاميدني، کشاورزي و صنعتي را دارند.
نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: با توجه به ايجاد صنايع آب بر فراوان در استان اصفهان مصرف آب به شدت در اين استان افزايش يافت لذا مسئولان اين استان در سال هاي قبل که مديريت منابع آب چهارمحال و بختياري را در دست داشتند اين استان را از حق خود مبني بر استفاده از زاينده رود محروم کردند.
پاپي زاده افزود: رودخانه زاينده رود از استان چهارمحال و بختياري آغاز و در يک ناحيه از حوزه اين استان خارج مي شود و به استان اصفهان مي رود که بعد از روستاي حجت آباد اصفهان دوباره به چهارمحال و بختياري وارد مي‌شود.
وي با بيان اينکه مردم چهارمحال و بختياري در دو سمت اين رودخانه باغ و کشاورزي دارند، گفت: مسئولان اصفهان براي جلوگيري از استفاده مردم چهارمحال و بختياري از آب زاينده رود يکهزار متر بالاتر از روستاي حجت آباد تونلي به نام گلاب حفر کرده اند تا آب اين رودخانه از زير زمين به [سمت دیگر استان] اصفهان برود و کشاورزان چهارمحالي دسترسي به آن نداشته باشند.
نماينده دزفول در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه آب زاينده رود در گذشته[ مسیر طبیعی] از سمت جنوب غربي به استان اصفهان مي رفت که با اين تونل از سمت شمال غربي به این استان [ استان اصفهان: تقسیم زاینده رود بین شهرستانهای رضوانشهر، تیران، نطنز، کاشان آران، بیدگل و …] مي رود، افزود: بحثي که اکنون پيش آمده مربوط به اين تونل بوده است و ربطي به سرشاخه هاي دز و کارون نداشت.
وي با بيان اينکه امسال نمايندگان خوزستان به دليل اين ظلم آشکار با چهارمحالي ها ابراز همدردي کردند، اظهار داشت: من به عنوان رئيس کميسيون حقيقت ياب مامور بررسي اختلاف بين دو استان چهار محال و بختياري و اصفهان شدم که درنهايت حق را به استان چهار محال و بختياري دادم علاوه بر اين نمايندگان بوشهر، خوزستان و لرستان نيز از استان چهار محال و بختياري حمايت کنند زيرا تصميم گيري هاي خودخواهانه برخي مسئولان اصفهان، استان هاي زيادي را به چالش کشيده است.
وي درخصوص اظهارنظر استاندار اصفهان گفت: وزير نيرو در ديداري که اخيرا با او داشتيم اعلام کرد ذخيره سد زاينده رود با توجه به بارندگي هاي خوب امسال به ظرفيت نهايي خود نزديک مي شود و مي توان در سه مرحله در ماه هاي بهمن، اسفند و فروردين ماه سال آينده آب رودخانه زاينده رود را آزاد کرد.

انتهای پیام /