جشنواره فرهنگی ورزشی فجر و جشنواره غذا و صنایع دستی در مسجدسلیمان برگزار گردید

جشنواره فرهنگی، ورزشی فجر و جشنواره غذا و صنایع دستی  « در محضر خدا » بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با هدف حمایت از ایتام و نیازمندان تحت پوشش بهزیستی در پارک یازده هکتاری مسجدسلیمان برگزار گردید. 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، در این جشنواره که با همکاری هیأت انجمن های ورزشی و اداره ورزش و جوانان، معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و بهزیستی مسجدسلیمان برگزار گردید، برنامه های متنوع و شاد فرهنگی نظیر نمایش طنز، موسیقی زنده توسط هنرمند بختیاری دیدار محمودی ، اجرای سرود انقلابی توسط گروه سرود دختران مدرسه کوثر و شاهنامه خوانی به نمایش گذاشته شد و در قسمت دیگر هم جشنواره فروش غذاهای محلی و صنایع دستی با هدف کمک به ایتام و نیازمندان اداره بهزیستی برپا شد.

پخت و فروش نان محلی یا همان نان تیری، فروش غذاهایی همچون آب تُرشی، چند نمونه آش محلی، دونگورو یا همان دندان رو، کلوچه، ترشیجات خانگی، لبنیات محلی نظیر دوغ، ماست، کره و فروش صنایع دستی و لباس بختیاری جهت کمک و حمایت از نیازمندان تحت عنوان “جشنواره غذا و صنایع دستی” از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما در این ارتباط گفت : دستگاههای دولتی بویژه دستگاههای درگیر در کارهای فرهنگی و ورزشی موظفند دهه فجر و روزهای پیروزی انقلاب را برجسته کنند و با برگزاری برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و ورزشی در این ایام، فضای شادی، جشن و سرور را برای مردم ایجاد نمایند.

امیدوار جمالپور ادامه داد : از ابتدای دیماه برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه ریزی شد که با توجه به ترافیک و حجم بالای این برنامه ها از بیستم دیماه عملا وارد مرحله اجرا شدیم و بیش از ۴۲ برنامه فرهنگی، ورزشی در غالب جشنواره، برگزاری مسابقات و تورنمنت های ورزشی انجام شده یا در حال اجرا میباشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم، جامعه ورزش و دوستداران انقلاب از جشنواره های فرهنگی ورزشی دهه فجر گفت : جشنواره فرهنگی ورزشی روستائیان و عشایر نیز از دیگر برنامه های این ایام مبارک است که در روزهای آینده در دو راهی لالی – مسجدسلیمان برگزار خواهد شد همچنین فردا مسابقات پرطرفدار فریزبی با حضور کارشناسان استانی در محل باشگاه فرهنگیان افتتاح خواهد شد.

امیدوار جمالپور در خاتمه ابراز امیدواری کرد؛ مردم در هوای مطبوع این روزهای مسجدسلیمان و سرسبزی طبیعت که به شکرانه بارش های اخیر ایجاد شده، از این برنامه های شاد و مفرح بهره مند گردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نگارش و انتشار : کیوان علاسوند