استاندار خوزستان می‎تواند آگهی های استخدامی غیربومی را باطل کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باطل کردن آگهی‌های استخدامی که به بومی گزینی در شرایط برابر توجه نکرده اند را از اختیارات قانونی استاندار خوزستان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شامگاه پنجشنبه شب در جلسه شورای اشتغال خوزستان که در استانداری برگزار شد، به اهمیت خوزستان برای کشور اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین سرمایه‌های هر منطقه‌ای نیروی انسانی است که با تغییر مأمن نیروی انسانی کارآمد خوزستان به خارج از این استان شاهد تأخیر در توسعه این استان هستیم.

وی در خصوص آگهی‌های استخدامی بیان داشت: استاندار خوزستان می‌تواند از اختیارات قانونی خود استفاده کرده و آگهی‌های استخدامی که به بومی گزینی در شرایط برابر توجه نکرده اند را باطل نماید.

شریعتمداری اظهار کرد: تا مدت‌ها پس از جنگ بنا به دلیل برگشت خطرات احتمالی، سرمایه گذاری‌های خوبی انجام نشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کمک مسجدسلیمان به توسعه ایران قابل توجه است، اذعان داشت: منابع نفت از زمان دور در این شهرستان بوده که به توسعه ایران کمک کرده و امروز باید بخشی از توسعه کشور به نحو دیگری برای توسعه مسجدسلیمان به کار گرفته شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید خط روشنی را در تقسیم بندی رقابت‌ها و مزیت‌های ذاتی مناطق مختلف داشته باشیم. مزیت اصلی، پایدار، ماندگار و قابل رقابت که می‌تواند منجر به توسعه و تغییر در هر منطقه‌ای شود نیز باید شناسایی و به کارگرفته شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در اولین سفر رئیس جمهور به استان خوزستان اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که مغفول بود، مصوب و تاکنون رشد خوبی داشته است که باید تا بیش از ۷۰۰ هزار هکتار نیز افزایش پیدا کند.

محمد شریعتمداری با اشاره به مواهب الهی بسیار خوزستان و طبیعت بکر و بی نظیر آن گفت: از این ظرفیت‌های خوب خوزستان باید به نحو احسن در حوزه‌های مختلف علی الخصوص کشاورزی بهره‌مند شد.

وی با تأکید بر اولویت داشتن صیانت از اشتغال موجود در حوزه اشتغالزایی اظهار کرد: مسئله مالیات یکی از مشکلات مطرح شده از سوی صنایع مختلف است که باید با بالا بردن پایه‌های مالیاتی و افزایش تعداد واحد‌های مالیات دهنده تمهیداتی فراهم شود که به این واحد‌های تولیدکننده فشار وارد نشود.

شریعتمداری افزود: میزان درآمد مالیاتی استان از مؤدیان مالیاتی است و وقتی نمی‌توانند افزایشی برای آن‌ها اعمال کنند به واحد‌های تولیدکننده فشار وارد می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به لزوم بهره مندی از معافیت مالیاتی برای پیشگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدکننده گفت: نرخ سود تسهیلات اعطایی برای صیانت از وضعیت اشتغال موجود متناسب نیست و شورای پول و اعتبار باید برای این شرایط تصمیم گیری کند و اگر نه هم نمایندگان مجلس مصوبه‌ای را ارائه کنند تا مابعدالتفاوت نرخ سود‌های تسهیلات اعطایی در خوزستان که پیشانی جنگ است برای واحد‌های تولیدی کاهش پیدا کند.

شریعتمداری تصریح کرد: دومین پرداخت صندوق توسعه ملی به خوزستان است، ولی برای استانی که پیشانی جنگ بوده و بیش از ۹۰ بار بمباران شده هنوز هم کافی نیست.

وی عنوان کرد: استفاده اهرمی از بودجه عمومی برای حل مشکلات اقتصادی ایران باید مورد توجه بیشتری باشد تا از تجارب قبلی در این زمینه استفاده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استاندار خوزستان باید هر مدیری که در زمینه جهاد اقتصادی، اشتغالزایی و توسعه به نفع استان کار نکرد آن را پشت در‌های استان بگذار؛ مدیران بانک‌ها نیز از این مسئله مستثنی نیستند.

شریعتمداری بیان کرد: عدم تطابق فارغ التحصیلان با نیاز بازار در خوزستان باید بررسی شود و در عین حال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان نیز باید تقویت شود.

وی با اشاره به لزوم تطابق بین مهارت‌های موجود در استان با نیاز‌های بازار کار افزود: باید نیاز‌های بازار کار و اشتغالزایی خوزستان احصاء و مهارت‌های مورد نیاز برای فارغ التحصیلان ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مدیران استان باید مدیریت جهادی داشته باشند و وارد عرصه شوند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه سامانه ملی اشتغال ایرانیان طی چند ماه آینده نهایی می‌شود، یادآور شد: صنایع مختلف بر اساس مبانی استاندارد در استان مستقر شود. همچنین ۴۰۰ طرح نیمه کاره که در استان وجود دارد نیز باید مورد توجه جدی مدیران استان قرار گیرد و شورای اشتغال استان باید به محلی برای حساب کشی از مدیران متعهد برای اشتغالزایی باشد.

وی با تأکید بر بومی گزینی در اشتغالزایی استان خطاب به استاندار خوزستان گفت: از اختیارات قانونی خود استفاده کرده و آگهی‌های استخدامی که به بومی گزینی در شرایط برابر توجه نکرده اند را ابطال کنید.

شریعتمداری در پایان گفت: تمام آگهی‌های استخدامی منتشر شده که در آن اولویت داشتن با نیرو‌های بومی ذکر نشده و یا اینکه تفاوت جنسیتی قائل شده بودند را باطل کردم تا دوباره با اصلاح این دو مورد منتشر شوند.

انتهای پیام