پژمان منصور نیا عنوان کرد : امسال ۷۴۹ خانواده مسجدسلیمانی به جمع افراد تحت پوشش کمیته امداد پیوستند

رئیس کمیته امداد مسجدسلیمان گفت : علاوه بر کمک های سیستمی که به افراد محروم و نیازمند صورت میگیرد در هفته نیکوکاری هم با جمع  آوری کمک های مردمی به یاری مستضعفین میرویم تا آنها هم در روزهای پایانی سال و شروع سال جدید شرایط مناسبی داشته باشند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، پژمان منصورنیا ادامه داد : شعار امسال ما در هفته احسان و جشن نیکو کاری ” عیدی برای همه” است که روز چهارشنبه زنگ نیکوکاری در مدارس به صدا در می آید و از همه افراد خیّر دعوت میکنیم در این روز با حضور در مدرسه طوبی به یاری محرومان بشتابند.

منصورنیا خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اصلی و شعارهای کمیته امداد، ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین مردم است، بهمین منظور در روز ۵ شنبه پایگاه های کمیته امداد در سطح خیابان اصلی شهر مسجدسلیمان منتظر دستان گرم و پُر مهر همه مسئولین و مردم خواهند بود تا یاری دهنده مستضعفین شهرشان باشند و ضمن تقویت این سنّت حسنه، همشهریان محروم و کم بضاعت شان را در روزهای پایانی سال تنها نگذراند.

رییس کمیته امداد امام خمینی شهرستان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود به بیان بخشی از عملکرد این کمیته در سال جاری پرداخت :

صدقات

منصورنیا بیان داشت : در پایان هر ماه صدقات جمع آوری و در بیست سرفصل بین افراد مستضعف و تحت پوشش شهرستان هزینه و توزیع میشود که این سرفصلها عبارتند از :

ارائه خدمات به سالمندان، کمک به رفع سوء تغذیه گروه‌های هدف، کمک به پرداخت فرانشیز خدمات ویژه درمان در مناطق محروم شهری و روستایی، کمک به امر نیک ازدواج، تامین لوازم ضروری زندگی مددجویان، کمک به هزینه تحصیلی دانشجویان دولتی، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان کم بضاعت، کمک به خرید و ساخت مسکن مدد جویان شهری، کمک به تکمیل، تعمیر و بازسازی مسکن مدد جویان، کمک به تامین مسکن طرح بازگشت به اوطان اولیه مددجویان( در این طرح اگر افرادی از روستا به شهر مهاجرت کرده اند در صورتیکه قصد بازگشت به روستا را داشته باشند کمیته امداد کمک خواهد کرد تا آنها در روستا صاحب خانه شوند)، کمک به تکمیل واحدهای نیمه تمام شهری، کمک به تکمیل واحدهای نیمه تمام روستایی، کمک به بهسازی سرویس های بهداشتی مددجویان، کمک به امور فرهنگی و برگزاری دوره های آموزشی و اردوهای زیارتی، فعالیت های آگاه سازی آموزش، ارائه خدمات به دانش آموزان و دانشجویان در کانون های فرهنگی، طلاب دینی و تعامل با مراکز اجتماعی، اقتصادی یا همان مؤسسات خیریه که همه صدقات جمع آوری شده در این بخشها هزینه میگردد.

اشتغال

رییس کمیته امداد امام خمینی مسجدسلیمان به اجرایی شدن ۱۶۹ طرح اشتغالزایی با هزینه ای بالغ بر سی و یک میلیارد و چهار صد و پنجاه میلیون ریال در شهرستان اشاره کرد و گفت : تعداد این طرح ها تا پایان سال به ۱۸۰ مورد خواهد رسید که شامل طرح های اشتغال و طرح های اشتغال خانگی میباشند.

پژمان منصورنیا تصریح کرد : در بخش اشتغال زایی ۶۶ نفر از مدد جویانی که شرایط آموزش های بلند مدت طرح های اشتغال را داشتند به مراکز فنی و حرفه ای معرفی و پس از حرفه آموزی موفق به اخذ مدرک فنی و حرفه ای گردیدند که چهارصد میلیون ریال هزینه آموزش آنان در مراکز فنی توسط کمیته امداد پرداخت شد و ۷۵ نفر هم با هزینه ای بالغ بر ده میلیون ریال موفق به گذراندن آموزش های کوتاه مدت شده اند.

منصورنیا ادامه داد : حمایت از طرح های اشتغال خانگی مثل پُخت نان برای زنان سرپرست خانوار با تهیه آرد مورد نیاز صورت گرفته است تا در روزهای پایانی سال برای این عزیزان کسب درآمدی باشد. هزینه خرید آرد توسط کمیته به کارخانه آرد پرداخت شده و در روزهای آینده بصورت رایگان به تعداد یک تا دو کیسه آرد به این افراد داده خواهد شد.

آموزش

منصورنیا همچنین از برگزاری ۶۰ کلاس آموزشی برای ۱۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، مُطلقه، خانوارهای زندانی، دختران بازمانده از تحصیل، مُحَصلین، نوعروسان، دانشجویان، دانش آموزان و جوانان در آستانه ازدواج خبر داد و افزود : این کلاسها در بخش های اعتقادی، مذهبی، آموزش ترک اعتیاد، صحت وضو، حجاب و عفاف، آموزش قرآن، نهج البلاغه و مناسبت های ملی برگزار گردیده است.

جمع آوری کمک های مردمی( طرح اکرام ایتام، جشن عاطفه ها)

رییس کمیته امداد مسجدسلیمان مجموع کمک های مردمی جمع آوری شده در طرح اکرام ایتام سال ۹۷ را سه میلیارد و هشتصد میلیون ریال اعلام کرد و گفت : در این طرح حامیان به صورت مستقیم به ایتام و نیازمندان کمک میکنند که امسال نسبت به سال قبل ۷۳ درصد رشد داشته است و جا دارد از تمامی افراد حامی طرح اکرام ایتام صمیمانه سپاسگذاری بنمایم.

وی همچنین به برگزاری جشن عاطفه ها اشاره کرد و بیان داشت : خوشبختانه امسال نسبت به سال قبل ۲۴۱ درصد رشد داشته ایم و یک میلیارد و هشتصد و چهل میلیون ریال در جشن عاطفه ها جمع آوری شد که رقم بسیار خوبی است و توانستیم لوازم تحریر ۸۱۲ دانش آموز و ۱۶۲ دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد و لوازم کمک آموزشی برای ۷۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل را تهیه و در اختیار آنان قرار دهیم و این کار باز هم در مناطق محروم روستایی با توزیع لوازم کمک آموزشی ادامه خواهد یافت.

مسکن

پژمان منصورنیا با اشاره به انجام ۷۴ مورد تعمیرات مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد مسجدسلیمان گفت : تکمیل منازل نیمه تمام، ایزوگام و کارهایی از این قبیل با هزینه یک میلیارد و هشتصد و بیست و شش میلیون ریال صورت گرفته است.

۱۵ مورد احداث و خرید مسکن انجام شده و ۵ میلیارد و سیصد و سیزده میلیون ریال در این بخش هزینه گردیده است که ۸ واحد آن در شهر و ۷ واحد در روستا میباشد که ۷ واحد روستایی و یک واحد در شهر با همکاری سپاه پاسداران ناحیه مسجدسلیمان و اردوهای جهادی سپاه احداث شده و یا در حال ساخت میباشد.

وام کارگشایی

رییس کمیته امداد مسجدسلیمان همچنین از اعطای ۱۷۰ فقره تسهیلات از سی میلیون تا سقف یکصد میلیون ریال به مددجویان و سایر افراد بی بضاعت بویژه بیماران سرطانی خبر داد و افزود: این تسهیلات برای بیماران سرطانی بسیار کارگشا بوده و آنها توانستند در مباحث درمانی شان از این وام ها استفاده نمایند. ضمن اینکه ۱۳۶ مورد اجاره مسکن به ارزش سیصد و پنجاه و یک میلیون ریال و ودیعه مسکن به مبلغ هفتصد میلیون ریال پرداخت شده است.

پژمان منصورنیا در ادامه گفت : کار بزرگ کمیته امداد در سال جاری که تلاش و زحمات همکارانم در کمیته امداد شهرستان را بهمراه داشت ، افتتاح طرحی ویژه به نام تبصره ۱۴ بود که توانستیم ۷۴۹ خانوار جدید که از جهت اقتصادی و معیشتی ضعیف بودند را برای مدت یکسال تحت پوشش قرار دهیم تا حقوق ماهیانه، دو برابر شدن یارانه و سبد کالا به آنان تعلق بگیرد و امیدوارم بتوانیم در سال آینده ضمن ادامه این روند تعداد خانوارهای تحت پوشش را افزایش دهیم و سهمیه بیشتری جذب نماییم.

وی افزود : با تحت پوشش قرار گرفتن این خانواده ها، تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد شهرستان مسجدسلیمان به ۳۰۲۱ خانوار افزایش یافت که حدوداً یک سوم به جمعیت آنها اضافه شده است.

 

 

نگارش و انتشار : کیوان علاسوند