وزیر نیرو خبر داد؛

سرمایه گذاری میلیاردی برای طرح‌های وزارت نیرو در لالی و چهار شهر دیگر خوزستان

وزیر نیرو از سرمایه گذاری حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال در شهرستان‌های رامهرمز، رامشیر، ایذه، لالی و اهواز برای طرح‌های وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، رضا اردکانیان، وزیر نیرو امروز، سه شنبه ۱۴ سفندماه، در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های نیروگاه سیکل ترکیبی ساینا رامهرمز در جمع خبرنگاران با اشاره به وسیع بودن حجم پروژه‌های آب و برق در خوزستان، گفت: این پروژه‌ها بدون حمایت و تعامل دستگاه‌های اجرایی این استان قابل پیشروی نیستند.

وی بیان داشت: امیدواریم عملیات اجرایی پروژه نیروگاه رامهرمز نیز با حل مسائل فاینانس، مطابق با برنامه پیش بینی شده انجام شود، چرا که این پروژه نقش مهمی در تامین نیاز شبکه و پایداری برق این منطقه خواهد داشت.

اردکانیان اظهار کرد: همچنین یک نیروگاه کلاس f. با بیش از ۹۰۰ مگاوات ظرفیت در اهواز احداث می‌شود که از پیشرفته‌ترین نیروگاه‌های گازی جهان است.

وزیر نیرو در ادامه افزود: عملیات اجرایی سد تراز شهرستان لالی در خوزستان که کار آن امروز آغاز شد نیز تامین کننده نیاز آب شرب و کشاورزی شهرستان لالی است.

این مقام مسئول اذعان داشت: اتمام مرحله نهایی پل سه بلوطک ایذه نیز که نقش مهمی در تامین مسیر مطمئن برای تردد اهالی و گردشگران این منطقه دارد.

رضا اردکانیان بیان کرد: امروز ۹۹۹ پروژه آب و برق در خوزستان با ۳۶۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که امید می‌رود از این ظرفیت‌ها بتوانیم به خوبی برای رونق اقتصاد کشور استفاده کنیم.

عملیات آماده سازی زیر ساخت‌های نیروگاه سیکل ترکیبی ساینا رامهرمز روز سه شنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز در کیلومتر ۶۰ جاده رامهرمز به اهواز در استان خوزستان به مدت ۳ سال احداث خواهد شد.

انتهای پیام