روابط عمومی هم دانش است و هنر و هم فن که گاهی از آن بعنوان هنر هشتم یاد می شود.

 

روابط عمومیِ دانش بنیان بعنوان بخشی از نظام رسانه ایی، کارکردی چندوجهی در تصمیمات استراتژیکِ سازمانهای متبوع خود ایفا می کند، نقش مدیریتِ ارتباط میان سازمان ومخاطبان، -درون و برون سازمانی- با توجه به تغییرات فنآورانه و ظهور مخاطبانِ کنشگر مبدّل به نقشی ارتباط گرا فراسویِ مفاهیم سنتیِ پیشینِ روابط عمومی ها گردیده است.

 

پایگاه خبری ایرانیان، با نظر داشتِ این واقعیت که انسانِ امروزی در سپهر رسانه ایی سیر می کند، روابط عمومی ها در شکل دهی به افکار عمومی، تحولات خاص و عرصه های ناشناخته ای را پشت سرمی گذارند، از یکسو فعالیت های شبکه های مجازی انفجار عظیمی ست از داده هایِ اطلاعاتِ ابهام برانگیز، از سوی دیگر مخاطبانِ مشارکت اندیش خواهان اطلاعات صحیح از مجاری قابل اطمینان با هدف ارتقای بهره وریِ اطلاعاتی هستند فهذا در مدیریت غاییِ این فرآیند، روابط عمومی هم دانش است و هنر و هم فن که گاهی از آن بعنوان هنر هشتم یاد می شود.

ضمن پاسداشتِ روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی, هماره اهتمام ما این است که صدای مردم باشیم و مانع از *تقلیلِ جایگاه روابط عمومی به تبلیغاتچیِ افراد و جریانها* گردیم، در ارتباطی دوسویه و تفاهم ساز با راه اندازی سامانه پاسخگویی۱۳۷ مدیریت اجرایی را در دسترس ارباب رجوع قرار داده و ضمن توسعه فرایندهای ارتباطی به تقویت همگرایی و اعتماد سازی اقدام نموده ایم.

در استمرار وظیفه شفاف سازیِ عملکرد مدیران و خدمت رسانی،در جریان وقوع سیلابهای اخیر همسو با نیروهای خدومِ شهر جهت مدیریت بحران، علیرغم محدودیتها و کاستیها به اطلاع رسانی و انجام وظايف پرداخته و بر خدمت به شما همشهریان گرانقدر مباهات می ورزیم.

بدیهی ست رسیدن به استانداردهایِ عرصه ارتباطات در کنار صیانت از الزاماتِ حریم شخصی فرآیندی ست ضروری که انفکاک آنها نیاز به نگرشی حرفه اي دارد، روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان برآن است از طریق پایگاههای رسمی به انتقال اخبار و اطلاعات صحیح اقدام نماید که مسلما در روند این انگاره سازیهای مثبت، نقش شهروندانِ متعهد و آگاه بسیار تاثیر گذار خواهد برد.

رحیم ورناصری
مدیر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان