طرح افزایش ۴۰ نماینده و ۱۳ حوزه‌ انتخاباتی در دستور کار مجلس ، آیا هفتکل از شهرستان مسجدسلیمان جدا میشود؟

 

طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و افزوده شدن ۴۰ نماینده به پارلمان در دستورکار این هفته نمایندگان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، اخیراً نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرحی را با عنوان “اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس” تدوین و به هیئت‌رئیسه قوه مقننه تقدیم کردند که این هیئت نیز آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع داد. این کمیسیون در ۲۵ شهریور سال جاری طی گزارشی طرح مذکور را برای بررسی بیشتر در اختیار هیئت‌رئیسه پارلمان قرار داد.

 

قرار است در طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب ۳۰ فروردین ۱۳۶۶، محدوده حوزه های انتخاباتی و تعداد نمایندگان آنها اصلاح شود که بر این اساس با افزایش سه نماینده به تعداد نمایندگان استان خوزستان، حوزه های انتخابیه آن به شرح زیر اصلاح می شوند:

 

الف- حوزه انتخابیه «باغملک و هفتگل» منطبق بر حوزه جغرافیایی شهرستان باغملک شامل شهر باغملک، شهر قلعه تل، شهر صیدون و شهر میداود و بخش مرکزی، بخش صیدون، بخش میداود و شهرستان هفتگل شامل هفتگل، بخش مرکزی، بخش رغیوه به مرکز شهر باغملک با اختصاص یک نماینده ایجاد می شود.

ب- نام حوزه انتخابیه «ایذه و باغملک» به «ایذه» اصلاح می شود.

پ- نام حوزه انتخابیه «مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا» به مسجدسلیمان، لالی و اندیکا» اصلاح می شود.

ت- تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه «اهواز، حمیدیه و کارون» از سه نفر به چهار نفر افزایش می یابد.

ث – تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی» از یک نفر به دو نفر افزایش می یابد.

 

این طرح در حال حاضر برای بررسی در دستورکار هفته جاری پارلمان قرار دارد که در صورت تصویب تعداد نمایندگان خانه ملت از دویست و نود نفر به سیصد و سی نفر و تعداد حوزه های انتخابیه از دویست و هشت حوزه به دویست و بیست حوزه افزایش می یابد. 

انتهای پیام